Aufsatz(elektronisch)20. März 2024

Codesign in Indigenous education policy and practice—A systematic literature review

In: Australian journal of social issues: AJSI

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

AbstractCodesign is an increasingly common term in Indigenous education policy settings. However, it is unclear exactly what it means and how it is enacted. This systematic review examined 15 papers relevant to codesign in the context of Indigenous education, clearly distinguishing between codesign as a process and a method. These papers provide a snapshot of the various ways codesign is conceptualised, enacted as a process and evaluated in Indigenous education settings. In this paper, we respond to these three areas of codesign to inform a more nuanced framework to help policymakers and practitioners in the future.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1839-4655

DOI

10.1002/ajs4.320

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.