Aufsatz(elektronisch)2. Januar 2017

U.S. state higher education appropriations: assessing the relationships between agency politicization, centralization, and volatility

In: Policy and society, Band 36, Heft 1, S. 16-33

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

AbstractResearch into state appropriations across the United States frequently examines the influence of socio-demographic characteristics and political characteristics on particular levels of funding. We extend this literature to examine the year-to-year volatility of funding in order to test hypotheses surrounding the interlocks among multiple actors in the political stage. Our findings suggest that, when state higher education leaders are politically close to governors and have no formal budgetary power they capture more revenue volatility.

Sprachen

Englisch

Verlag

Oxford University Press (OUP)

ISSN: 1839-3373

DOI

10.1080/14494035.2017.1290201

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.