Aufsatz(elektronisch)26. Juli 2021

Theory of Mind and Peer Attachment in Adolescence

In: Journal of research on adolescence, Band 31, Heft 4, S. 1202-1217

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

A growing body of research on theory of mind (ToM) highlights its significance for childhood social outcomes. Extending the developmental scope of this work, the current study investigated links between advanced ToM abilities and peer attachment in adolescence. Polish adolescents (16 to 18 years old; N = 302; 57.6% girls) completed two advanced ToM measures and reported on their peer attachment. With the effects of age and language controlled, girls scored higher than boys for both advanced ToM and peer attachment. However, the association between these measures was only significant in boys. These results are discussed in terms of theory and research on gender‐specific approaches to social cognitive development in adolescence.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1532-7795

DOI

10.1111/jora.12630

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.