Aufsatz(elektronisch)März 2019

Policy Adoption, Innovation, and Performance Management: The Case of Performance-funding Policies in State Postsecondary Education

In: State and local government review, Band 51, Heft 1, S. 34-45

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Since the 1980s, nearly every state government has implemented some form of performance management. This article turns to the context of public higher education where the use of performance management has been popular but highly controversial and unstable. Using the Cox conditional gap time model for repeating events and state-level panel data, this article investigates the factors associated with the adoption and readoption of performance-based funding policies for public higher education. Results indicate that state higher education governing structures, increases in public tuition, and educational attainment are important predictors of whether a state adopts performance-based funding.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

DOI

10.1177/0160323x19861425

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.