Aufsatz(elektronisch)1. Januar 2005

ASSESSING THE QUALITY OF STUDENTS' RATINGS OF FACULTY MEMBERS AT MU'TAH UNIVERSITY

In: Social behavior and personality: an international journal, Band 33, Heft 2, S. 183-188

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Students are not used as raters to evaluate or judge faculty members' academic performance in some universities because of the lack of trust. This study examined the extent to which students can give consistent and reliable ratings. Nineteen graduate students were asked to give
ratings to the academic performance of a faculty member on two occasions with two weeks in between. Results showed evidence of interrater agreement and rater consistency. With appropriate training, students can be a reliable source of information about faculty members' academic performance.

Sprachen

Englisch

Verlag

Scientific Journal Publishers Ltd

ISSN: 1179-6391

DOI

10.2224/sbp.2005.33.2.183

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.