Aufsatz(elektronisch)18. September 2009

Lobbying and Taxes

In: American journal of political science, Band 53, Heft 4, S. 893-909

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Lobbying dominates corporate political spending, but comprehensive studies of the benefits accrued are scarce. Using a dataset of all U.S. firms with publicly available financial statements, we delve into the tax benefits obtained from lobbying. Firms that spend more on lobbying in a given year pay lower effective tax rates in the next year. Increasing registered lobbying expenditures by 1% appears to lower effective tax rates by somewhere in the range of 0.5 to 1.6 percentage points for the average firm that lobbies. While individual firms amass considerable benefits, the costs of lobbying‐induced tax breaks appear modest for the government.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1540-5907

DOI

10.1111/j.1540-5907.2009.00407.x

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.