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In: Agriculture Issues and Policies Ser
Intro -- Contents -- Preface -- Chapter 1 -- A Study on Sustainability of Governance Structures in the Bulgarian Agribusiness Sector -- Abstract -- Introduction -- The Farm as Governance Structure -- Towards a More Precise Definition of Farm Sustainability -- Framework for Assessing the Sustainability of Governing Structures in Bulgarian Agriculture -- Study Method and Surveyed Farms -- Sustainability Level of Governing Structures -- Sustainability Indicators for Different Types of Farming Enterprise -- Analysis of the Sustainability of Different Governance Structures -- Factors of Farming Enterprise Sustainability -- Conclusion -- References -- Chapter 2 -- Nanotechnologies: Market Structuring and Competitive Strategies of Agribusiness Markets -- Abstract -- Introduction -- Objectives of the Article -- New Possibilities of Nanotechnology in Agribusiness Sector -- Trends of Nanotechnology in Agribusiness Sector -- Market Size of Nanotechnology in Agribusiness Sector -- Sourced from BCC Research (2014) -- Market Segmentation of Nanotechnology in Agribusiness Sector -- Nanotech Materials in Agricultural Production Segment -- Nanotech Materials in Food Processing/Additives Segment -- Nanotech Materials in Food Packaging Segment -- Strategies for Adoption of Nanotechnology in Agribusiness Sector -- Competitive Analysis of Nanotechnology in Agribusiness Sector -- Discussion -- Practical Implications, Social and Economic Contributions -- Future Projection of Nanotechnology in Agribusiness Sector -- Conclusion -- References -- Chapter 3 -- Mexican Coffee Agribusiness, Trends, Challenges and Goals Towards Sustainability -- Abstract -- 1. Introduction -- 1.1. Background -- 1.2. Origins of Coffee -- 1.3. Botany and Physiology -- 1.3.1. Coffea arabica -- 1.3.2. Coffea Canephora -- 1.3.3. Coffea Liberica -- 1.4. Chemical Characteristics of Coffee
Das Agribusiness ist eine Branche, die sich zahlreichen Veränderungen im politischen, ökonomischen sowie gesellschaftlichen Umfeld ausgesetzt sieht. Durch die Analyse der Geschäftsbeziehungen im Rahmen des Relationship Managements können marktliche sowie nicht-marktliche Beziehungen optimiert werden und die Anpassungen an die Unternehmensumwelt gezielt gesteuert werden. Im Rahmen der vorliegenden Dissertation wurden exemplarisch aus drei verschiedenen Blickwinkeln des Relationship Managements Beziehungen zwischen Unternehmen und Kunden, Lieferanten sowie externen Anspruchsgruppen untersucht. Als Ergebnis zeigt sich, dass besonders in den marktlichen Beziehungen monetäre Größen wie Auszahlungs- oder Endabgabepreis nicht die wichtigsten Variablen sind. Vielmehr sind es weiche Faktoren, z. B. die Kommunikation mit den Lieferanten oder landwirtschaftliche Orientierung, die sich auf die Beziehungsqualität auswirken. Insgesamt kann festgestellt werden, dass das Agribusiness in vielen Punkten gezielter mit seinen (Geschäfts-)beziehungen umgehen muss, um sich besser an die Anforderungen des Marktes und der Gesellschaft anzupassen. ; The agribusiness has to face numerous changes in the political, economical and social environment. By analysing relationships with approaches of relationship management, market and non-market relationships can be optimised and adoptions to the enterprises environment can be managed precisely. In this dissertation, relationships between companies and their customers, suppliers, and external stakeholders are analysed exemplarily from three different perspectives of relationship management. As a result it can be shown that especially in market relationships monetary measures such as prices and final accounts are not the most important variables. Far more important for determining the relationship quality are soft factors such as communication with suppliers or farmer orientation. In a whole it can be said that companies in the agribusiness have to deal more focussed with their (business) relationships to better adopt to demands of markets and society as well.
BASE
In: Crop science
The rise of global enterprises in the world's food chain / Selma Tozanli -- The performance of multinational agribusinesses : effects of product and geographical diversification / George Anastassopoulos, Ruth Rama -- Innovation in food and beverage multinationals / Oscar Alfranca, Ruth Rama, Nicholas von Tunzelmann -- Foreign direct investment in U.S. food and kindred products / Daniel Pick, Thomas Worth -- Multinational food corporations and trade : the impact of foreign direct investment in the United States food industry on food and agricultural exports / Andrew P. Barkley -- External versus internal markets of the multinational enterprise : intrafirm trade in French multinational agribusiness / Emmanuelle Chevassus-Lozza, Jacques Gallezot, Danielle Galliano -- The internationalization paths of Australian and New Zealand food MNEs / Bill Pritchard -- Regionalization, globalization, and multinational agribusiness : a comparative perspective from Southeast Asia / David Burch, Jasper Goss -- Multinational firms in the Brazilian food industry / Elizabeth Farina, Cláudia Viegas
World Affairs Online
Agrar- und Ernährungswirtschaft haben in den zurückliegenden Jahrzehnten tiefgreifende Wandlungsprozesse durchlaufen. Insbesondere die Entwicklungsverläufe zwischen Agrarbranche und Gesellschaft liefen dabei weitgehend getrennt voneinander ab, so dass sich beide Seiten zunehmend entfernt haben. Daraus resultieren heute große Diskrepanzen zwischen den Erwartungen der Öffentlichkeit und der Wahrnehmung dieser Ansprüche durch die Branche. Die Beziehung zwischen Agrarsektor und Öffentlichkeit ist heute durch zahlreiche Krisen und Skandale (Gammelfleisch, Dioxin in Futtermittel, BSE, etc.) schwer beschädigt und von großem Misstrauen geprägt. Dieses Misstrauen belastet zunehmend auch die eigentlich zum Vertrauensaufbau und zur Reduktion von Informationsasymmetrien implementierten Maßnahmen wie bspw. Zertifizierungssysteme. Funktionsfähigkeit und Glaubwürdigkeit von privatwirtschaftlich organisierten Systemen (wie z. B. das QS Qualität und Sicherheit) wurden von Nichtregierungsorganisationen wie Foodwatch oder PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) zunehmend öffentlich infrage gestellt ...
In: Schriftenreihe Agrarwissenschaftliche Forschungsergebnisse 24
Zs.-Fassung ; Summary
The article discusses the role of agribusiness in the country's economy. It also outlines strategies aimed at creating an enabling environment for small and medium-sized enterprises, increasing their competitiveness and innovation opportunities, resulting in increased incomes and employment generation, and thus achieving inclusive and sustainable economic growth. The Government of Georgia has implemented and continues to implement programs for the development of the agricultural sector in the following directions: 1. The further improvement of the legislative, institutional business environment; 2. Improving access to finance; 3. Development of competitive human capital, entrepreneurial skills and modern entrepreneurial culture; 4. Export promotion and the internationalization of small and medium-sized businesses; 5. Supporting innovations, research and development. The article discusses what damage the pandemic has caused to the country's population and farmers. An analysis of the research results is also given, which revealed challenge facing small entrepreneurs engaged in the agricultural sector and those who are interested in agribusiness. The following training modules were conducted to address these problems: • Risk management; • The selection of marketing research methods, • Exploring new sources of funding; • Organizing marketing events; • Aspects of farming.
BASE
In: Forschungsberichte aus dem Institut für Genossenschaftswesen der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster 4
In: Internationale Reihe Agribusiness Bd. 1
SSRN
In: Entwicklung und Zusammenarbeit: E + Z, Band 54, Heft 4
ISSN: 0721-2178