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The Implication of COVID-19 Pandemic on Banks Marketing Preferences
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Symbolism in Bank Marketing and Architecture: The Headquarters of National Provincial Bank of England
In: MANAGEMENT & ORGANIZATIONAL HISTORY, 2019
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Banken--Marketing: der Wechsel auf die Zukunft ging zu Protest [West Germany]
In: Absatzwirtschaft: Zeitschrift für Marketing, Heft 7, S. 16-18
ISSN: 0001-3374, 0001-3374
Effects of Workplace Stress on Mental Wellbeing of Private Bank Marketing Executives
In: International Journal of Psychosocial Rehabilitation, Band 24, Heft 05
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Can Western-Style Marketing Be Applied in Transitional Economies?: A Study of Consumer Bank Marketing in Poland
In: Journal of East-West business, Band 3, Heft 1, S. 79-93
ISSN: 1528-6959
Experience of Greece on Recapitalization of Banks, Marketing Management and Personnel Retraining in Conditions of Economic Recession
In: European research studies, Band XX, Heft 1, S. 390-409
ISSN: 1108-2976
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Working paper
(Sozial)wissenschaftliches Wissen in Sparkassenpraxis und -politik: die Gesellschaftsorientierung des Sparkassenmarketings am Beispiel der "Standort: hier"-Kampagne
In: Sozialwissenschaften und Berufspraxis, Band 23, Heft 3, S. 279-291
Die anhaltende Diskussion um die außerakademische Relevanz der Sozialwissenschaften bildet den Ausgangspunkt des Autors, vor dem Hintergrund eigener Erfahrungen in der betrieblichen Sparkassenpraxis die Verwendung sozialwissenschaftlichen Wissens in der Sparkassenpraxis zu untersuchen. Er geht im Rahmen einer Diskurs- und Dokumentenanalyse der Frage nach, ob und inwieweit sozialwissenschaftliches Wissen innerhalb der bundesdeutschen Sparkassenorganisation rezipiert und verwendet wird. Die Sparkassenorganisation soll in dieser Weise erstmals für die sozialwissenschaftliche Verwendungsforschung erschlossen werden. Obwohl die öffentlich-rechtlichen Sparkassen zusammen mit den Girozentralen / Landesbanken gemessen am Marktanteil und der Zahl der Mitarbeiter die größte Gruppe im deutschen Kreditgewerbe darstellt, liegen bisher keine soziologischen Untersuchungen zum Sparkassenwesen vor. Der Autor skizziert zunächst die Entstehung des sparkasseninternen Aus- und Fortbildungswesens sowie der Werbe-, Marketing- und Kommunikationsarbeit. Er zeigt anschließend die institutionellen Besonderheiten der Sparkassen in Deutschland auf und verdeutlicht am Beispiel der sogenannten "Standort: hier"-Kampagne die Herkunft und Verwendung sozialwissenschaftlichen Wissens innerhalb der Sparkassenorganisation. (ICI2)
Perceptions of Relationship Marketing Among Account Managers of Commercial Banks in a Chinese Environment
In: International Journal of Bank Marketing 18(7): 315-327
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Marketing in the activities of banks
In: Wschód Europy. Studia humanistyczno-społeczne, Band 5, Heft 2, S. 87
Niniejszy artykuł ma na celu analizę wykorzystania i wdrożenia zasad marketingu w działalności bankowej. Obejmuje analizę istoty świadczenia usług i rynku usług finansowych, zasad marketingu bankowego oraz kształtowania instrumentów marketingowych w bankach. Ponadto zawiera przykłady wdrożenia i wykorzystania zasad marketingowych w wybranych bankach. Konieczność stosowania zasad marketingu w działalności banków wynika ze zmian, które zaszły w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat na rynku usług bankowych i w otoczeniu instytucji finansowych. Rynki finansowe stanowią nieodłączny element każdej gospodarki, a także rynki towarów konsumpcyjnych, towarów wytwarzanych i zasobów. Angażują się w proces przepływu funduszy i produktów.
Islamic Marketing Ethics and the Marketing Practices of Islamic Banks
In: ISRA International Journal of Islamic Finance • Vol. 8 • Issue 2 • 2016
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Formation of marketing strategy for bank development in the banking services market
In: Ekonomičnyj visnyk universytetu: zbirnyk naukovych pracʹ učenych ta aspirantiv = Ėkonomičeskij vestnik universiteta : sbornik naučnych trudov učenych i aspirantov = University economic bulletin : collection of scientific articles of scientists and post-graduate students, Heft 55, S. 139-145
ISSN: 2414-3774
The subject of research is theoretical aspects of the formation of a marketing strategy for the development of the banking sector. The purpose of the article is aimed at researching existing aspects of marketing strategy formation and determining modern approaches to bank marketing strategy formation based on them. The methodological basis of the study is general scientific and special methods of scientific knowledge used at the empirical and theoretical levels of research: comparative, analytical, selective, dialectical, systemic approach, induction and deduction, generalization. Results of work. The article researches theoretical aspects of formation of marketing strategy of development of banking sector. The scientific concepts are generalized and the essence of the marketing strategy and its peculiarities in the activities of banking institutions are studied, the algorithm for forming an effective marketing strategy of the bank is formed, the role of banking marketing in the formation of the banking strategy in the banking services market is determined. Field of application of results in the activities of banking institutions of Ukraine. Conclusions. Marketing is becoming one of the most important factors of success in banking, along with general management, finance and technology. In this constable, the task of Ukrainian banks is to use the experience already acquired by developed countries. First, it is already proven in practice; the second, will minimize the funds and time for the banking system; thirdly, it can act as a basis for modern methodologies for the development and implementation of marketing strategies in commercial banks.
ROLE OF MARKETING PROMOTION OF CROATIAN BANKS
In: Croatian Economic Review, by Croatian Economic Association
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