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In: Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung, Band 49, Heft 45, S. 551-556
In: IPW(Institut fur Internationale Politik und Wirtschaft der Deutschen Demokratischen Republik)-Berichte, Band 3, S. 16-24
In: Africa Spectrum, Band 27, Heft 2, S. 139-158
ISSN: 0002-0397
World Affairs Online
In: Wirtschaft und Gesellschaft: wirtschaftspolitische Zeitschrift der Kammer für Arbeiter und Angestellte für Wien, Band 11, Heft 2, S. 195-206
ISSN: 0378-5130
Der Autor erläutert die Bedingungen, unter denen eine Sanierung konkursbedrohter österreichischer Unternehmen in Form von Maßnahmen zur Anpassung an veränderte Marktstrukturen arbeitsmarktpolitisch und volkswirtschaftlich sinnvoll erscheint. Als Kriterium werden zum einen die Kosten der Arbeitslosigkeit, insbesondere in strukturschwachen Regionen genannt, die zur Aufnahme der in einem Konkurs freigesetzten Arbeitskräfte nicht in der Lage sind, zum anderen das Kriterium der Fähigkeit des Unternehmens zur Reorganisation. Eine rein an der Erhaltung von Arbeitsplätzen ausgerichtete, sogenannte politische Sanierung sollte nach Dafürhalten des Autors hinter dem Ziel der "Wiedergewinnung der Dynamik des Unternehmens" zurücktreten. (IAB2)
The notorious collapse of the firm Ambrosius Höchstetter und Mitverwandte is one of the first and best documented cases of bankruptcy in early modern European history. The spectacular ambitions that led to it – the attempt to create a cartel in mercury production and sale – and the no less spectacular ruin that resulted from it – the flight or arrest of the principals, one of whom died in prison – make for a tale of intrigue that reaches from the smelting works of Tyrol through the counting houses of Augsburg to the archducal treasury in Innsbruck. The Höchstetter bankruptcy reveals the inner practices and structures of early modern capitalism, the often tense relationships between capitalist financiers, the hierarchical societies they were part of, and the connections between private enterprises and public finance. After a brief narrative of the Höchstetters' rise and fall, during the course of the late fifteenth and early sixteenth century, the article addresses capitalist practices with specific regard to the mercury cartel. Because the Habsburgs were leading figures in plans to create a mercury cartel, their attitudes toward it provide a bridge into the final theme, the connections between private enterprise and public finance. The Höchstetter bankruptcy set the parameters for the many proceedings that followed in southern Germany during the sixteenth and seventeenth centuries. Its study is an essential point of departure for any larger consideration of bankruptcies in the economic or political history of the Holy Roman Empire. ; The notorious collapse of the firm Ambrosius Höchstetter und Mitverwandte is one of the first and best documented cases of bankruptcy in early modern European history. The spectacular ambitions that led to it – the attempt to create a cartel in mercury production and sale – and the no less spectacular ruin that resulted from it – the flight or arrest of the principals, one of whom died in prison – make for a tale of intrigue that reaches from the smelting works of Tyrol through the counting houses of Augsburg to the archducal treasury in Innsbruck. The Höchstetter bankruptcy reveals the inner practices and structures of early modern capitalism, the often tense relationships between capitalist financiers, the hierarchical societies they were part of, and the connections between private enterprises and public finance. After a brief narrative of the Höchstetters' rise and fall, during the course of the late fifteenth and early sixteenth century, the article addresses capitalist practices with specific regard to the mercury cartel. Because the Habsburgs were leading figures in plans to create a mercury cartel, their attitudes toward it provide a bridge into the final theme, the connections between private enterprise and public finance. The Höchstetter bankruptcy set the parameters for the many proceedings that followed in southern Germany during the sixteenth and seventeenth centuries. Its study is an essential point of departure for any larger consideration of bankruptcies in the economic or political history of the Holy Roman Empire.
BASE
In: Arbeitshefte Führungspsychologie Bd. 17
Dieses Werk bietet den ersten umfassenden Überblick über das Thema Scheitern in Wirtschaft und Management. Exzellente Autoren aus unterschiedlichen Bereichen der Wirtschaft, dem Sport, dem Bildungssektor und des Gesundheitswesens beleuchten das Tabuthema aus unterschiedlichen Perspektiven, unter anderem Scheitern in der Führung, bei Gründungen, in Change-Projekten oder in Innovations- und Entwicklungsprozessen. Neben aktuellen Forschungsberichten liefern sie viele konkrete Praxisfälle. Ein spannender Einblick in das wenig erkundete Feld des Umgangs mit Rückschlägen, Misserfolgen und Niederlagen im Management. Der Herausgeber Dr. Sebastian Kunert ist Partner der artop GmbH - Institut an der Humboldt-Universität zu Berlin
In: Rechtswissenschaftliche Forschung und Entwicklung 387
In: Blätter für deutsche und internationale Politik: Monatszeitschrift, Band 27, Heft 9, S. 1074-1096
ISSN: 0006-4416
In: Schriften zu Ordnungsfragen der Wirtschaft 84
In: Schriften zur Mittelstandsforschung N.F., 39
Business-to-Business Marketing beschäftigt sich mit der Generierung von wertschaffenden Beziehungen zwischen Organisationen und Individuen. Die Beibehaltung, wie auch die Beendigung von Geschäftsbeziehungen sind weitgehend untersucht. Sehr wenige Studien lenken die Aufmerksamkeit auf die Initiierung von Kundenbeziehungen. Diese Lücke im Wissensstand führt dazu, dass das Scheitern einer Beziehungsinitiierung wahrscheinlicher ist, als dessen erfolgreiche Anbahnung. Die vorliegende Arbeit beschäftigt sich daher mit der Identifizierung von Faktoren, die entscheidend sind, um eine B2B-Beziehung erfolgreich zu initiieren. Eine Besonderheit der Arbeit ist dabei, dass sowohl die Kunden- als auch die Verkäufersicht gleichermaßen eingearbeitet wird. Die Arbeit grenzt Initiierung klar von anschließenden Phasen ab und geht auch auf das kommunikationspolitische Instrumentarium ein, dass zur Akquisition von B2B-Beziehungen genutzt werden kann. Zur Identifikation der Erfolgsfaktoren wurde eine qualitative Studie in Form von elf Experteninterviews im Bereich der technischen Textilbranche durchgeführt. Zentrale Ergebnisse sind dabei, dass eine erfolgreiche Initiierung nicht an einem einzigen Faktor festzumachen ist, sondern von den folgenden acht Erfolgsfaktoren abhängt: Produktqualität, Anzahl der Alternativen, Kundenservice, organisationale Ressourcen, Referenzen, soziale Verbindungen, fachliches Knowhow und Kommunikationskompetenzen. Die Faktoren Produktqualität und soziale Verbindungen haben, laut Analyse der Interviews dieser Arbeit, den größten Einfluss auf die Kaufentscheidung und sind daher in erster Linie für die erfolgreiche Initiierung verantwortlich. Wahrnehmungsunterscheide zwischen Kunden und Verkäufern ergeben sich nur sehr wenige. Auf Basis dieser Ergebnisse, soll es Unternehmen erleichtert werden neue Geschäftsbeziehungen erfolgreich zu initiieren. ; Business-to-business marketing deals with the generation of value-creating relationships between organizations and individuals. The maintenance as well as the dissolution of business relations are largely investigated. However only a few studies draw attention to the initiation of customer relationships. As a result this knowledge gap leads to the fact that the failure of a relationship initiation is more likely than its successful beginning. The present research paper therefore focuses on the identification of factors that are crucial to successfully initiate a B2B relationship. Furthermore a special feature of this work is that both the customers as well as the sellers perception are equally considered. Thus initiation clearly delineates from subsequent phases and the work also addresses different communication tools that can be used to acquire a B2B relationship. In order to identify the success factors, a qualitative study was conducted in the form of eleven expert interviews in the field of the technical textile industry. Here, results show that a successful initiation cannot only be determined by a single factor but depends on the following eight factors: product quality, number of alternatives, customer service, organizational resources, references, social bonds, expertise and communication skills. According to the analysis of this work the factors of product quality and social bonds have the biggest influence on the purchase decision and are therefore responsible for a successful initiation. The results also show little difference between the perception of customers and sellers. In conclusion these results are intended to help companies to successfully initiate new business relationships in future. ; Katharina Anna Haberkorn, BSc. ; Zusammenfassungen in Deutsch und Englisch ; Abweichender Titel laut Übersetzung des Verfassers/der Verfasserin ; Karl-Franzens-Universität Graz, Masterarbeit, 2016 ; (VLID)1683705
BASE
In: Wirtschaftsrecht