1. Introduction -- 2. Party System Change and Democracy -- 3. The changing context and evaluation of democracy in Slovenia -- 4. Party system changes in 1989–2022 -- 5. Relations between party system instability and democracy in Slovenia -- 6. Conclusions.
Chapter 1: Electoral turnout: the challenge at the local level -- Chapter 2: Between national and municipal: The European map of municipal electoral participation -- Chapter 3: What drives municipal-national differences in turnout? Towards a compounded explanation -- Chapter 4: Conclusion: what about local turnout?
Einleitung -- Kapitel 1. Den Wandel von innen nach außen pflanzen, um ihn von außen nach innen zu nähren - Kapitel 2. Den Wandel laut leben -- Kapitel 3. Fokusverschiebung - Vergrößern und Verkleinern. Meine Geschichte -- Kapitel 4. Werkzeuge, um mehr herauszufinden.
1. The Nation State, Normative Assumptions and Rival Nationalisms -- 2. Federations: Main Features -- 3. Federations and Second Chambers -- 4. Federalism, Devolution and Territorially Based Cleavages in Africa: Does Institutional Design Matter? -- 5. Devolution and Transition in Sudan -- 6. Constitutional adjudication and Constitutional Governance -- 7. Conclusion.
I Überblick über Leben und Werk -- II Hauptwerk -- III Aktuell-politische Schriften -- IV Literarisch-persönliche Schriften -- V Einflüsse -- VI Begriffe und Konzepte -- VII Wirkung: Historische Rezeptionsdiskurse -- VIII Wirkung: Fächerspezifische Rezeptionsdiskurse -- IX Wirkung: Themenspezifische Rezeptionsdiskurse.
Chapter 1: European Socialist Parties Trends. Where Social-democratic Parties are going after the Berlin Wall Crash -- Chapter 2: A Brief History of the Italian Democratic Party and its (declining) support -- Chapter 3: New Labour and the Italian PD -- Chapter 4: Ten Secretaries in Fifteen years: Leadership and Organizational Changes in a Party Victim of Cronos' Syndrome -- Chapter 5: Back to the future: Reflections on prospects for the European left.
Chapter 1. Decidim: A Brief Overview -- Chapter 2. The Political Plane: Decidim and the Vision of a Radically Democratic Society -- Chapter 3. The Technopolitical Plane: Decidim as a Democratic Software Paradigm -- Chapter 4. The Technical Plane: the Fabric of an Infrastructure -- Chapter 5. A Technopolitical Network for Participatory Democracy: The Future of a Collective Platform.
Einführung: Politikberatung und Lobbyismus im deutsch-polnischen Vergleich -- Legitimierung von Expertentätigkeiten in politischen Beratungs- und Lobbyprozessen -- Institutionell-rechtlicher Rahmen von Politikberatungs- und Lobbyprozessen in Deutschland und Polen im Vergleich -- Regulierung von Politikberatungs- und Lobbyprozessen in Deutschland und Polen aus Sicht der Politiker und Experten. Eine empirische Analyse -- Dimensionen der Institutionalisierung des Lobbying- und Politikberatungsmarktes in Polen und Deutschland aus der Sicht von Experten und Parlamentariern -- Berater oder Lobbyisten? Zur Rolle, Formen und Wirksamkeit von Politikberatung aus der Sicht polnischer und deutscher Experten -- Experten und Politik in Deutschland und Polen: Die Wahrnehmung der Zugangskanäle und des Formalisierungsgrades von Beratungsprozessen -- Die Grenze zwischen Politikberatung und Lobbying aus der Sicht polnischer und deutscher Experten und Parlamentarier. Eine empirische Analyse -- Beratungsfunktionen der parlamentarischen Abgeordnetenbüros im deutsch-polnischen Vergleich -- Lobbyismus und Politikberatung in der parlamentarischen Praxis in deutsch-polnischer Vergleichsperspektive -- Das Konzept der "politischen Expertenkultur" als analytisches Modell zur vergleichenden Betrachtung der politischen Beratungsprozesse -- Politikberatung und Lobbyismus im Kontext der Medien -- Die Expertendarstellung in den Nachrichtensendungen des öffentlich-rechtlichen Fernsehens im Kontext der COVID-19-Krise im deutsch-polnischen Vergleich. -- Der "Drehtür-Effekt" in der politischen Praxis in Deutschland und Polen -- Bürger(räte) in der Politikberatung in Deutschland und Polen -- "Politische Expertenkultur" in Deutschland und Polen: Forschungsergebnisse und –empfehlungen.
"Comparative International Management is a classic textbook for International Business that teaches the core concepts of International Business through a systematic comparison of management practice in countries across the world. This approach, unique to textbooks in the field, highlights cultural and behavioural themes and demonstrate the diversity of practice in global business, and allows for an exploration of globalization. Fully revised and updated, this third edition has been restructured for clarity and ease of use, with new sections covering theoretical underpinnings so that they are easy to understand. Also new to this edition: Coverage of emerging and contemporary issues including environment and sustainability issues; international SMEs and entrepreneurship; technology, AI, and automation; and the future of work post-pandemic Practical application sections to help readers connect theory with practice More coverage of government and non-profit organizations Reflective and problem-solving questions at the end of each chapter With student and instructor friendly resources such as chapter summaries, mini-case scenarios, larger case studies and power-point slides, this book is essential core reading for advanced level and postgraduate students in International Business and International Management"--
Research in comparative politics on informal institutions can be grouped into analysis of norms and values within government institutions and studies of self-governance in communities that are relatively isolated from states. Three recent books by Nadya Hajj, Shelby Grossman, and David Skarbek advance this research agenda by showing that self-governance can be significant even in contexts where the state is present, including refugee camps, markets in urban settings, and in prisons. They also offer abundant insights into how to overcome challenges with measuring and analyzing informal institutions. Rather than prioritize private or public governance, the authors see these as imperfect alternatives that invite analysis of why private governance works better in some contexts than in others for communities seeking to improve their lives in challenging circumstances.