'Competition in Partnership' of 'Partnership in Competition'?
In: Militaire spectator: MS ; maanblad ; waarin opgen. de officie͏̈le mededelingen van de Koninkl. Landmacht en de Koninkl. Luchtmacht, Band 166, Heft 12, S. 562-570
ISSN: 0026-3869
In: Militaire spectator: MS ; maanblad ; waarin opgen. de officie͏̈le mededelingen van de Koninkl. Landmacht en de Koninkl. Luchtmacht, Band 166, Heft 12, S. 562-570
ISSN: 0026-3869
In: Studies in global competition v. 5
In: Soldier: the British Army magazine, Band 54, Heft 9, S. 52-60
ISSN: 0038-1004
In: International & comparative law quarterly: ICLQ, Band 43, Heft 3, S. 721
ISSN: 0020-5893
In: A Harvard Business Review book
In: Policy studies review: PSR, Band 14, Heft 3/4
ISSN: 0278-4416
Uses the history of the United States to argue that the most predictable result of even piecemeal adoption of formal rules aimed at mandating political or economic competition is the emergence of informal social, economic, and political processes that undermine the very attempt to create competition by command. (Original abstract-amended)
In: Differenz und Integration: die Zukunft moderner Gesellschaften ; Verhandlungen des 28. Kongresses der Deutschen Gesellschaft für Soziologie im Oktober 1996 in Dresden ; Band 2: Sektionen, Arbeitsgruppen, Foren, Fedor-Stepun-Tagung, S. 669-672
"Der Vortrag bemüht sich um einen soziologischen Beitrag zur gegenwärtigen Debatte um den Sozial- und Wirtschaftsstandort Deutschland. Die rein kostenorientierte Sichtweise, die auf hohe Sozial- und Lohnkosten abstellt, wird um eine Perspektive ergänzt, die in der vergleichenden Sozial-Ökonomie zunehmend Aufmerksamkeit genießt: die These, daß soziales Kapital eine wichtige Grundlage ökonomischer Wettbewerbsfähigkeit ist. Diese These wird in vier Schritten zur Diskussion gestellt: Zunächst wird das Konzept des sozialen Kapitals vorgestellt. Sodann wird die These seines Zusammenhanges mit der wirtschaftlichen Leistungsfähigkeit mittels einiger empirischer Untersuchungen erläutert. In einem dritten Abschnitt soll gezeigt werden, daß die Bundesrepublik in diesem Bereich vergleichsweise gut dasteht. Im Schlußabschnitt schließlich sollen einerseits einige Konsequenzen aus diesem Befund für die Standortdiskussion und andererseits einige offene Fragen einer sozio-ökonomischen Erklärung ökonomischer Performanz erörtert werden." (Autorenreferat)
In: Journal of political economy, Band 104, Heft 1, S. 85
ISSN: 0022-3808
In: Policy studies review: PSR, Band 14, Heft 3-4, S. 375
ISSN: 0278-4416
In: Review of policy research, Band 14, Heft 3-4, S. 375-394
ISSN: 1541-1338
After the collapse of the Soviet Union and its communist satellites, Jeffrey Sachs and Janos Kornai advised the new regimes in these societies to institute economic and political competition by command. Competition by command is competition that is intentionally created by legislative mandate. Critics of Sachs and Kornai have implicitly assumed that enduring competition can be created if a gradual approach is used in the right circumstances (e.g., the case of the United States) and therefore have focused their attacks on Sachs' and Kornai's "shock therapy." In contrast, this article uses the history of the United States to argue that the most predictable result of even piecemeal adoption of formal rules aimed at mandating political or economic competition is the emergence of informal social, economic, and political processes that undermine the very attempt to create competition by command.
In: European journal of political research: official journal of the European Consortium for Political Research, Band 31, Heft 1-2, S. 179-192
ISSN: 0304-4130
THE AUTHOR REFLECTS ON THE SCHOLARSHIP OF NORMAN SCHOFIELD, FOCUSING ON "POLITICAL COMPETITION AND MULTIPARTY COALITION GOVERNMENTS." IN THIS ESSAY, SCHOFIELD OFFERED A COMPETITIVE TWO-DIMENSIONAL MODEL OF MULTIPARTY COALITION BEHAVIOR.