Flash Eurobarometer 372 (Women in Developing Countries)
Meinung zur Lage von Frauen in Entwicklungsländern.
13 Ergebnisse
Sortierung:
Meinung zur Lage von Frauen in Entwicklungsländern.
GESIS
Zugang zu Energie. Unterstützung von Entwicklungsländern durch die EU.
GESIS
The NSTP data set provides a comprehensive overview of non-contributory social transfer programmes in developing countries. It covers 186 programmes in 101 countries up until 2015. We provide the data in two formats. The text format consists of a list of countries included and descriptive programme profiles. The table format was obtained by encoding all details and characteristics of the respective social transfer programmes in panel form and is accompanied by a codebook.
GESIS
The NSTP data set provides a comprehensive overview of non-contributory social transfer programmes in developing countries. It covers 186 programmes in 101 countries up until 2015. We provide the data in two formats. The text format consists of a list of countries included and descriptive programme profiles. The table format was obtained by encoding all details and characteristics of the respective social transfer programmes in panel form and is accompanied by a codebook.
GESIS
Einstellung zur Entwicklungshilfe und zur Entwicklungspolitik
der Bundesregierung.
Themen: Allgemeine Einstellung zur Entwicklungshilfe und
präferierte Kriterien für die Vergabe von Hilfeleistungen in
die Dritte Welt (Skalen); Beurteilung der von der Bundesregierung
geleisteten Entwicklungshilfe; persönliches Interesse an Fragen
der Entwicklungshilfe; potentielle Bereitschaft zum persönlichen
finanziellen Verzicht zugunsten der Entwicklungshilfe; Kenntnis
und Beurteilung von Informationsmaterial des Bundesministeriums
sowie Interesse an solchen Informationen; Einstellung zu
staatlichen Ausgabenkürzungen und erwartete persönliche Betroffenheit;
vermutete Häufigkeit von Fehlern und Pannen bei der
Entwicklungshilfe; vermuteter Stellenwert der Entwicklungshilfe in den
wirtschaftlichen Beziehungen zu den Entwicklungsländern;
Gewerkschaftsmitgliedschaft; Beurteilung der eigenen und der
allgemeinen wirtschaftlichen Lage; Parteipräferenz
(Sonntagsfrage).
Demographie: Alter; Geschlecht; Familienstand; Konfession;
Schulbildung; Beruf; Berufliche Position; Berufstätigkeit; Beschäftigung
im öffentlichen Dienst; monatliches Netto-Haushaltseinkommen
(klassiert); Haushaltsgröße; Befragter ist haushaltführende Person;
Befragter ist Haushaltsvorstand; Charakteristika des Haushaltsvorstands;
Alter (klassiert) der im Haushalt lebenden Personen; Mitgliedschaften.
Zusätzlich verkodet wurde: Ortsgröße.
GESIS
Einstellung zur Entwicklungshilfe und zur Entwicklungspolitik.
Themen: Allgemeine Einstellung zur Entwicklungshilfe und
präferierte Kriterien für die Vergabe von Hilfeleistungen in
die Dritte Welt (Skalen); Beurteilung der von der
Bundesregierung geleisteten Entwicklungshilfe; persönliches Interesse
an Fragen der Entwicklungshilfe; potentielle Bereitschaft zum
persönlichen finanziellen Verzicht zugunsten der
Entwicklungshilfe; Informationsquellen und Informationsgewohnheiten
bezüglich der Entwicklungshilfe; Kenntnis und Beurteilung von
Informationsmaterial des Bundesministeriums sowie Interesse an
solchen Informationen; vermutete Zuständigkeit für
Entwicklungshilfe; Entwicklungshilfe im Schulunterricht; Einstellung
zu staatlichen Ausgabenkürzungen; Gewerkschaftsmitgliedschaft;
Beschäftigung im öffentlichen Dienst; Beurteilung der eigenen
und der allgemeinen wirtschaftlichen Lage; Parteipräferenz
(Sonntagsfrage).
Demographie: Alter; Geschlecht; Familienstand; Konfession;
Schulbildung; Beruf; Berufliche Position; Berufstätigkeit; Beschäftigung
im öffentlichen Dienst; monatliches Netto-Haushaltseinkommen
(klassiert); Haushaltsgröße; Befragter ist haushaltführende Person;
Befragter ist Haushaltsvorstand; Charakteristika des Haushaltsvorstands;
Alter (klassiert) der im Haushalt lebenden Personen; Mitgliedschaften.
Zusätzlich verkodet wurde: Ortsgröße.
GESIS
Einstellung zur Entwicklungshilfe und zur Entwicklungspolitik der
Bundesregierung.
Themen: Allgemeine Einstellung zur Entwicklungshilfe und Gründe für
Einstellungsveränderung; präferierte Kriterien für die Vergabe von
Hilfeleistung in die Dritte Welt (Skalen); Beurteilung der von der
Bundesregierung geleisteten Entwicklungshilfe; persönliches Interesse an
Fragen der Entwicklungshilfe; potentielle Bereitschaft zum persönlichen
finanziellen Verzicht zugunsten der Entwicklungshilfe; Kenntnis und
Beurteilung von Informationsmaterial des Bundesministeriums und
Interesse an einem weiteren Bezug solcher Informationen; Einstellung zum
"Tag für Afrika"; Einschätzung der Abhängigkeit des Arbeitsmarktes vom
Export in die Entwicklungsländer; vermuteter Stellenwert der
Entwicklungshilfe in den wirtschaftlichen Beziehungen zu
Entwicklungsländern; Beurteilung der eigenen und der allgemeinen
wirtschaftlichen Lage; Parteipräferenz (Sonntagsfrage).
Demographie: Alter; Geschlecht; Familienstand; Kinderzahl; Alter der
Kinder (klassiert); Konfession; Schulbildung; Beruf; berufliche
Position; Berufstätigkeit; Haushaltseinkommen; Haushaltsgröße;
Haushaltszusammensetzung; Befragter ist Haushaltsvorstand;
Charakteristika des Haushaltsvorstands; Gewerkschaftsmitgliedschaft;
Befragter ist haushaltsführende Person; Beschäftigung im öffentlichen
Dienst.
Zusätzlich verkodet wurde: Ortsgröße.
GESIS
Einstellung zur Entwicklungshilfe und zur Entwicklungspolitik der
Bundesregierung.
Themen: Allgemeine Einstellung zur Entwicklungshilfe und präferierte
Kriterien für die Vergabe von Hilfeleistungen in die Dritte Welt
(Skalen); Entwicklungshilfe als Mittel zur Verhinderung von Kriegen in
Entwicklungsländern; Beurteilung der von der Bundesregierung geleisteten
Entwicklungshilfe; persönliches Interesse an Fragen der
Entwicklungshilfe; potentielle Bereitschaft zum persönlichen
finanziellen Verzicht zugunsten der Entwicklungshilfe;
Informationsquellen und Informationsgewohnheiten bezüglich der
Entwicklungshilfe; Kenntnis und Beurteilung von Informationsmaterial des
Bundesministeriums; Entwicklungshilfe im Schulunterricht; Schätzung des
Anteils der Weltbevölkerung in der Dritten Welt; Einstellung zu
staatlichen Ausgabenkürzungen.
Demographie: Alter; Geschlecht; Familienstand; Kinderzahl; Alter der
Kinder (klassiert); Konfession; Schulbildung; Beruf; Berufliche
Position; Berufstätigkeit; Haushaltseinkommen; Haushaltsgröße;
Haushaltszusammensetzung; Befragter ist Haushaltsvorstand;
Charakteristika des Haushaltsvorstands; Gewerkschaftsmitgliedschaft;
Beschäftigung im öffentlichen Dienst; Beurteilung der allgemeinen und
persönlichen wirtschaftlichen Lage; Parteipräferenz (Sonntagsfrage).
Zusätzlich verkodet wurde: Ortsgröße.
GESIS
Höhe der bundesdeutschen Entwicklungshilfe in Relation zu
ausgewählten Indikatoren von Entwicklungsländern.
Themen: Höhe der von der Bundesrepublik empfangenen
Entwicklungshilfe; Pro-Kopf-Einkommen; Region; Exporte aus der
Bundesrepublik; Importe in die Bundesrepublik; Anzahl der
Regierungswechsel; politische Orientierung des Landes (politische Nähe);
Anzahl der Streiktage; Rohstoffproduktion; Bevölkerung.
GESIS
FLOORCASH-SocCit provides comprehensive computable data on entitlements to social cash transfers in the global South. The dataset covers 282 social cash transfer programmes in 148 countries and small territories, as of 2012/13. FLOORCASH-SocCit has been constructed in view of the sociological concept of social citizenship, focusing on entitlements to social cash transfers rather than welfare outcomes. FLOORCASH-SocCit emphasises three aspects: inclusion of social groups (with more refined data than earlier studies), conditions of access to benefits, and institutionalization of the programmes. FLOORCASH-SocCit can be used for studies with different units of analysis (programmes, target categories, countries).
GESIS
Previous research on educational aspirations and educational decision-making has mostly focused on high-income countries and thus on a relatively homogeneous socio-economic context. However, educational decision-making may be sensitive to contextual factors such as economic deprivation, a dysfunctional welfare state or poor access to credit markets – characteristics shared by most low- and middle-income countries. To better understand how economically disadvantaged individuals in developing countries make their educational choices, we conducted a survey based on a random sample with high school students in the rural department Morazán in El Salvador, a lower middle-income country in Latin America. Our results show that regardless of the social background, almost all students aspire to pursue tertiary education, probably due to the high tertiary degree premium in earnings and the high social benefits. However, the lack of possibilities to finance their studies generally prevents the realisation of these aspirations for lower social background students. While in high-income countries, cost factors are not very important in the decision-making process, the burden of costs explains around 45 percent of the social background effect in El Salvador. Other factors such as academic confidence, expected future economic benefits, parental status maintenance wish, individual risk aversion and time discounting preferences play only a minor role.
GESIS
Satellite nighttime lights open new opportunities for economic research. The data is objective and suitable to study regions at various territorial levels. Given missing reliable official data, nightlights often proxy for economic activity in particular in developing countries. However, the commonly used product, Stable Lights, has problems to separate background noise from economic activity at lower levels of light intensity. The problem is rooted in the aim of separating transient light from stable lights, even though light from economic activity can also be transient. We propose a new method that aims to identify lights emitted by human beings. We train a machine learning algorithm to learn light patterns in- and outside built up areas using GHSL data. Based on predicted probabilities we include lights in those places with a high likelihood of being man-made. We show that using regional light characteristics in the process increases accuracy of predictions at the cost of introducing a mechanical spatial correlation. We create two alternative products as proxies of economic activity. Global Human Lights minimizes the bias from using regional information, while Local Human Lights maximizes accuracy. The latter shows, that we can improve detection of human generated light especially in Africa.
GESIS
Preamble
The project explores the extent to which transnational private governance affects the capacity of workers to take collective action in pursuit of improvements in employment conditions in developing countries.
Transnational private labour regulation such as corporate codes of conduct and multi-stakeholder standards on labour, environment or human rights claim to respond to the governance deficits that have arisen as a result of the globalization of global production networks. Yet, little consensus exists about the effectiveness of their monitoring and enforcement practices or their ultimate impact.
Context
Since the 1990s, the concern has intensified about the responsibility of businesses in global subcontracting chains for exploitation of labour, inequality, and pollution. Many private transnational regulatory initiatives claim to address this concern by incentivizing multinational companies to voluntary sign up to human rights and environmental standards often referring to, for example, the International Labour Organization's core labour standards. The effectiveness of this approach remains a complex and highly debated issue.
Over the last decade, scholars have studied the emergence, performance and problems related to transnational private labour regulation, their interactions on the transnational level and local level compliance. Stepping back from conventional debates on the overall effectiveness of transnational private governance, the project focuses instead on agency: the effect of transnational private labour regulation on the capacity of those involved, especially workers, to act in local contexts. With our project, we explore how different types of transnational private labour regulation, different national settings and different firm-level contexts of application combine to form what we call transnational hybrid production regimes.
Aim
The study examines how these regimes support workers' collective capacity to take action to improve their own conditions of employment.