Rettungsdienst in der Europ�ischen Union
In: Notfall & Rettungsmedizin: Organ von: Deutsche Interdisziplinäre Vereinigung für Intensiv- und Notfallmedizin, Band 2, Heft 7, S. 442-450
ISSN: 1436-0578
27851 Ergebnisse
Sortierung:
In: Notfall & Rettungsmedizin: Organ von: Deutsche Interdisziplinäre Vereinigung für Intensiv- und Notfallmedizin, Band 2, Heft 7, S. 442-450
ISSN: 1436-0578
Jared Sonnicksen geht der Frage nach, wie sich das bestehende Regierungssystem der Europäischen Union demokratisieren ließe. Auf Basis der klassischen Unterscheidung zwischen präsidentiellem oder parlamentarischem Regierungssystem untersucht er, ob ein direktgewählter Kommissionspräsident mit der bisherigen Entwicklung und Funktionsweise des EU-Institutionensystems vereinbar wäre
In: List Forum für Wirtschafts- und Finanzpolitik, Band 32, Heft 4, S. 279-294
ISSN: 2364-3943
In: Notfall & Rettungsmedizin: Organ von: Deutsche Interdisziplinäre Vereinigung für Intensiv- und Notfallmedizin, Band 6, Heft 1, S. 40-42
ISSN: 1436-0578
Dieses Buch untersucht mit Hilfe politik�konomischer Theorien den Entscheidungsprozess innerhalb der Europ�ischen Union. Hierbei werden zum einen die Relevanz und die Methodik unterschiedlicher Theorien beim Analysieren des politischen Systems der EU erl�utert, zum anderen wird die Prognosekraft der aus diesen Theorien abgeleiteten Hypothesen empirisch �berpr�ft. Das Buch vermittelt einen Einblick in den EU-Gesetzgebungsprozess sowie in die internen Entscheidungsfindungsstrukturen der Europ�ischen Kommission, des Ministerrates, des Europ�ischen Parlaments und der Europ�ischen Zentralbank.
In: Politija: analiz, chronika, prognoz ; žurnal političeskoj filosofii i sociologii politiki = Politeía, Band 35, Heft 4, S. 181-189
ISSN: 2587-5914
In: Notfall & Rettungsmedizin: Organ von: Deutsche Interdisziplinäre Vereinigung für Intensiv- und Notfallmedizin, Band 7, Heft 4
ISSN: 1436-0578
In: Common Market Law Review, Band 2, Heft 4, S. 420-432
ISSN: 0165-0750
In: http://hdl.handle.net/2027/osu.32435052580438
"The general object of the union shall be to meet the needs of the American university and college men who are in Europe for military or other service in the cause of the allies." ; Mode of access: Internet.
BASE
In: Oxford Research Encyclopedia of Politics
"The Banking Union in Europe" published on by Oxford University Press.
The plans for Economic and Monetary Union in Europe became difficult to achieve during the period 1992-1993. The convergence criteria set up in the Maastricht Treaty block the road towards unification. It is very complex to expect twelve governments with different shades of political colour and twelve states with different economic interests to compromise in such criteria (as inflation, government borrowing, exchange rate stability and interest rates) and eventually, speak with one voice at the end of this decade. This current research provides significant modifications in The Maastricht Treaty , policy making, objectives, even changes in political behavior for better coordination to tackle any turbulence that stands on the way. These changes were unveiled and supported by outside views. The right time for transition to the monetary union depends on the rate of progress in Europe in meeting the stability requirements and in the willingness to move to a more developed political union. Monetary Union could occur late in 1990s but with a number of members left out with major dominant the Germany than the EMS.
BASE
In: The political quarterly, Band 62, Heft 3, S. 351-364
ISSN: 1467-923X
In: Current history: a journal of contemporary world affairs, Band 16, Heft 91, S. 156-161
ISSN: 1944-785X
In: Oxford EU financial regulation series
In: Economic affairs: journal of the Institute of Economic Affairs, Band 20, Heft 1, S. 33-39
ISSN: 1468-0270
Monetary Union marks the crowning step in the process of economic integration in Europe. This scenario of one currency, one market and 11 member countries raises the issue of whether further political integration is needed to complement the union already achieved in the monetary and economic fields. While there are pressures for change to the current status quo from several directions, further political integration will depend on the success of Monetary Union which crucially requires that countries tackle their reform challenges.