Suchergebnisse
Filter
309 Ergebnisse
Sortierung:
Sustainable goods transport – inland navigation
In: Cognitive sustainability: CogSust, Band 3, Heft 1
ISSN: 2939-5240
Inland navigation plays a crucial role in goods transport, facilitating the movement of goods via rivers and canals. Sustainability in Goods transport involves reducing environmental impact, promoting social responsibility, and enhancing efficiency. Sustainability in goods transport includes optimising transportation routes, investing in fuel-efficient vehicles, and promoting alternative fuels. Green technologies such as GPS tracking and route optimisation software can improve efficiency. Encouraging sustainable packaging materials and carbon offsetting can further reduce environmental impact. Inland navigation can be greener by adopting alternative fuels, improving vessel efficiency, and optimising routes. Maintenance and modernisation of infrastructure, environmental protection measures, and modal shifts from road transport also contribute to sustainability. Various factors influence the performance of inland navigation, including infrastructure, water levels, vessel characteristics, regulations, economic conditions, technological advancements, environmental factors, and social considerations. Integrating sustainable practices and addressing these factors can lead to a more environmentally friendly and efficient goods water transport system. This paper investigates the connections between inland goods transport and sustainability, identifying the main factors. Some basic statistics were collected and analysed to show the performance of inland navigation. The analysis showed that inland navigation is very diverse in Europe, Western Europe is more developed than Eastern European countries. In conclusion, it can be stated that many factors influence the development of Eastern European inland navigation.
Social insurance fund for inland navigation in Colombia
In: International labour review, Band 48, S. 116
ISSN: 0020-7780
Shifting cargo: shifting cargo to inland navigation
In: Transport research 93
In: Waterborne transport
World Canals: Inland Navigation Past and Present
In: The economic history review, Band 40, Heft 4, S. 680
ISSN: 1468-0289
Inland navigation and economic development in nineteenth-century Europe
In: Veröffentlichungen des Instituts für Europäische Geschichte, Mainz
In: Beiheft 39
Decarbonisation of Transport – A Challenge for Inland Navigation
In: European research studies, Band XXV, Heft 2, S. 625-635
ISSN: 1108-2976
Effective public policy formulation: the Belgian inland navigation case
In: Occasional papers 1986,1
Soviet Waterways: The Development of the Inland Navigation System in the U.S.S.R
In: International affairs, Band 34, Heft 2, S. 240-240
ISSN: 1468-2346
Soviet waterways: the development of the inland navigation system in the USSR
In: Issledovanija i materialy
In: Serija 1 36
Statistik der Binnenschifffahrt in Deutschland 1835-1989
Die Studie ist die zweite in einer Reihe von Datenhandbüchern zur historischen Statistik des Verkehrs in Deutschland seit 1835. Sie beruht auf Arbeiten, die im Rahmen eines von der Deutschen Forschungsgemeinschaft von 1986 bis 1991 geförderten Projekts zur "Historischen Verkehrsstatistik von Deutschland 1835 bis 1989 am Arbeitsbereich Wirtschafts- und Sozialgeschichte der Freien Universität Berlin sowie am Institut für Europäische Geschichte in Mainz durchgeführt wurden Das Projekt selbst war innerhalb des Schwerpunktprogramms "Quellen und Forschungen zur Historischen Statistik von Deutschland" angesiedelt und ist deshalb den grundsätzlichen Zielen und Aufgabenstellungen dieses der historischen Grundlagenforschung dienenden Schwerpunktprogramms verpflichtet.
Variablen u.a.:
Länge und Ausbau von Wasserstraßen
Schiffbestand (Binnenschiffe)
Güterumschlag in Binnenhäfen
Verkehrsaufkommen an Durchgangsstellen
Verkehrsleistung auf Binnenwasserstraßen
Deutscher Bund bzw. Deutscher Zollverein. Verkehrsaufkommen und Güterumschlag von Häfen und Durchgangsstellen (1835–1872)
Deutsches Reich. Verkehrsaufkommen ausgewählter Häfen und Durchgangsstellen (1773-1945)
Deutsches Reich. Güterverkehr ausgewählter Häfen und Durchgangsstellen (1873–1913), jeweils getrennt für die Tal- und Bergfahrt.
Verzeichnis der Tabellen in der ZA-Datenbank HISTAT:
- Bestand an Binnenschiffen
- Güteraufkommen an Durchgangsstellen
- Güteraufkommen an Durchgangsstellen (Dampfschiffe)
- Güterumschlag in Binnenhäfen
- Länge und Ausbau der Wasserstrassen nach Tiefgang
- Länge und Ausbau der Wasserstrassen nach Tragfähigkeit
- Verkehrsleistung auf Binnenwasserstrassen
GESIS
The effects of inland navigation user charges on barge transportation of wheat
In: Research Division bulletin 137