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Danksagung -- Inhaltsverzeichnis -- Abbildungsverzeichnis -- Tabellenverzeichnis -- 1 Einleitung -- 2 Gegenstand und Ausgangslage -- 2.1 Das Internet: Ein Sonderfall unter den Medien -- 2.2 Relevanz des Internets im Alltag Heranwachsender -- 2.3 Internetnutzer: Keineswegs Gleiche unter Gleichen -- 2.3.1 Unterschiede zwischen den Generationen -- 2.3.2 Unterschiede innerhalb der Generation -- 2.4 Sozialisation zur Mediennutzung -- 2.4.1 Chancen, Risiken und Medienkompetenz als Zielgrössen -- 2.5 Gesellschaftliche Bezugspunkte -- 2.6 Fazit Gegenstand und Ausgangslage -- 3 Theoretischer Hintergrund -- 3.1 Sozialisation -- 3.1.1 Psychologische und soziologische Theorien -- 3.1.1.1 Sozialisation als Bewältigung -- 3.1.1.2 Sozialisation als Lernen -- 3.1.1.3 Sozialisation als kognitionspsychologische Stufen -- 3.1.1.4 Sozialisation als Wechselwirkung -- 3.1.1.5 Sozialisation als Rollenerwerb -- 3.1.1.6 Sozialisation als Zuschreibungs- und Erwerbsprozess -- 3.1.1.7 Sozialisation als Reintegration -- 3.1.1.8 Sozialisation als Selbstsozialisation -- 3.1.2 Sozialisation im Kindes- und Jugendalter -- 3.1.2.1 Sozialisationsinstanzen -- 3.1.2.2 Sozialisation in der Familie -- 3.1.2.3 Sozialisation in der Schule -- 3.1.2.4 Sozialisation in der Gleichaltrigengruppe -- 3.1.2.5 Fazit Sozialisation im Kindes- und Jugendalter -- 3.2 Elemente der Mediennutzung -- 3.3 Medienkompetenz -- 3.3.1.1 Medienkompetenz im pädagogischen Diskurs -- 3.3.1.2 Definition der Medienkompetenz -- 3.4 Fazit theoretischer Hintergrund -- 4 Forschungsstand -- 4.1 Zur Jugendmedienforschung -- 4.1.1 Jugendmedienforschung und Internet: EU Kids Online -- 4.2 Risiken, Chancen und Medienkompetenz -- 4.3 Einflussgrössen des Kindes auf die Mediennutzung -- 4.4 Einflussgrössen der Eltern auf die Mediennutzung -- 4.4.1 Mediation der Eltern -- 4.5 Einflussgrössen der Umwelt auf die Mediennutzung
In: SAGE Research Methods. Cases
The Defining the Relationship Study aimed to gather information from teens aged 15 to 17 about their use of "defining the relationship" conversations in their romantic relationships. Very little information existed about defining the relationship talks prior to this research, so this study used an exploratory approach to gather descriptive data about defining the relationship talks. Therefore, it was important to recruit a sample that appropriately represented diverse teens across the United States, and I used a variety of strategies to meet that goal. I obtained a waiver of parent permission and used Facebook advertising as an efficient, cost-effective way to reach teens who were interested in participating in this research study; because the vast majority of U.S. teens use Facebook, this method allowed me to recruit a diverse sample of teens from across the United States. I collected data using an online self-report survey that was accessible on a computer, tablet, or smartphone to make the study available to all teens regardless of geographic location or socioeconomic status. To minimize self-selection bias, I used a quota sampling procedure to ensure that we recruited appropriate numbers of participants of relevant demographic identities into the sample. These methods allowed me to obtain a diverse, nationwide sample of 435 teens and to discover new information about the role that defining the relationship talks play in teens' lives.
Intro -- Cover -- Title Page -- Imprint -- Contents -- Introduction: Finding the Teen Age -- Chapter One: Setting the Scene -- Chapter Two: Adolescent Stirrings -- Chapter Three: Jazz Age Youth -- Chapter Four: The Teenager is Here! -- Chapter Five: Milk-Bar Cowboys and Rock 'n' Roll -- Conclusion: Back to the Future -- Abbreviations -- Notes -- Bibliography -- Illustration Credits -- Acknowledgements -- Index -- About the author
In: The need to know library
In: Medien • Kultur • Kommunikation
Intensiv wird uber die ?Generation Internet" diskutiert. Junge Menschen gelten als mit digitalen Medien breit vernetzt und durch Mobiltelefone immer erreichbar. Sie nutzen daneben ebenso umfassend (Internet-)Fernsehen und digitale Musik. Wenn sie politisch aktiv werden, so organisieren sie dies online. Vergemeinschaftung ist fur junge Erwachsene - so die These - insbesondere Gemeinschaftsbildung in und durch Medien. Aber stimmt dieses Bild wirklich? Sind junge Menschen, wenn es um ihre kommunikative Vernetzung geht, tatsachlich auf eine solche Weise orientiert? Diesen Fragen geht das Buch auf Basis einer zweijahrigen Forschung mit Jugendlichen und jungen Erwachsenen zwischen 16 und 30 Jahren nach
In: Pubblicazioni 10
In: CE.DI.S., Centro studi e ricerche sulle politiche del diritto e sviluppo del sistema produttivo e dei servizi
"This book provides insight on the impact and role of digital technologies on adolescent lives, and how they navigate developmental tasks and issues utilizing these technologies and how these technologies contribute to addiction, information processing for fake news, hinder or help identity development and formation, and can contribute to aggressive behaviors"--
In: Studies in Adolescent Development Ser.
Cover -- Half Title -- Series Page -- Title Page -- Copyright Page -- Table of Contents -- 1. Online peer engagement in adolescence: Moving away from "good vs. bad" to brave new frameworks -- 2. Buddies, friends, and followers: The evolution of online friendships -- 3. Adolescent online friendships: The poor get poorer, or the rich get richer? -- 4. Is online peer engagement bad for all youth all of the time? The benefits and perils of online peer interactions -- 5. Cyberbullying: A changing phenomenon -- 6. Links between online communication and compulsive internet use in adolescence: Is there a reason to worry? -- 7. Cyberdating abuse and sexting in adolescence -- 8. "Digital adolescence": The effects of smartphones and social networking technologies on adolescents' well-being -- 9. Applying developmental theory to adolescent peer influence processes in the social media context -- 10. Adolescent relationships in a digital age: What do we know and where does the future lie? -- Index.
"The first generation of children who were born into and raised in the digital world are coming of age and reshaping the world in their image. Our economy, our politics, our culture, and even the shape of our family life are being transformed. But who are these wired young people? And what is the world they're creating going to look like? In this revised and updated edition, leading Internet and technology experts John Palfrey and Urs Gasser offer a cutting-edge sociological portrait of these young people, who can seem, even to those merely a generation older, both extraordinarily sophisticated and strangely narrow. Exploring a broad range of issues--privacy concerns, the psychological effects of information overload, and larger ethical issues raised by the fact that young people's social interactions, friendships, and civic activities are now mediated by digital technologies--Born Digital is essential reading for parents, teachers, and the myriad of confused adults who want to understand the digital present and shape the digital future."--
In: Cybersafety
Cover -- Contents -- Foreword -- Introduction -- 1: What Is the Internet? -- 2:How the Internet Works -- 3: What Is the Internet Used For? -- 4: From Where Do People Connect? -- 5: Social Computing -- 6: Internet Risks -- 7 -- Future Hopes for Interacting Online -- Chronology -- Endnotes -- Bibliography -- Further Resources -- Index -- About the Authors -- About the Consulting Editor.