The following links lead to the full text from the respective local libraries:
Alternatively, you can try to access the desired document yourself via your local library catalog.
If you have access problems, please contact us.
In: Strategische Regionalplanung, p. 57-70
Mit Einführung des Planning and Compulsary Purchase Act (2004) wurde das englische Planungssystem stärker auf strategische Raumentwicklung ausgerichtet. Davon macht in besonderer Weise die Greater London Authority Gebrauch, deren direkt gewählte Mayors in den Strategischen Entwicklungsplänen sowohl ihre Regierungserklärung als auch ein Steuerungsinstrument gegenüber den 32 (selbstständigen) boroughs sehen.
Das Besondere an der Londoner Strategischen Planung sind: die Zielsteuerung über operationalisierte Kriterien für projektbezogene Entscheidungen; die hohe Bedeutung, die den Aushandlungsprozessen in der Planumsetzung beigemessen wird; die neuen Formen der regional governance, die korporatistisch ausgerichtet sind, aber einer starken Öffentlichkeitskontrolle unterliegen und von Planungsinspektoren im Ergebnis überprüft werden können; der enge institutionelle Bezug zur regionalen Wirtschaftsentwicklung über die Londoner Entwicklungsagentur (London Development Agency).
In: Local government studies, Volume 32, Issue 3, p. 223-238
ISSN: 1743-9388
This article looks at the role of London boroughs in the governance of the London region, in particular their collective contribution. Since the end of the nineteenth century, some themes have been constant in the governance of London. These include the respective roles of the boroughs & of the regional tier of governance & the relations between boroughs & the regional tier. The abolition of the Greater London Council had required boroughs to cooperate to provide a range of pan-London services & functions as well as carrying out local responsibilities in their own boroughs. Some of these regional arrangements became part of the Greater London Authority. But the boroughs themselves & the Government saw the need for boroughs to continue to be organised on a regional basis: first, to carry on providing some London-wide services which were not to be the GLA's responsibility; second, to provide a strong collective voice when dealing with the Mayor of London. Borough cooperation & the concept of "pan-London but borough" are likely to survive both any political change as a result of the 2006 London borough elections & any change in powers coming from the Government's current review of the Greater London Authority. Tables, Figures, References. Adapted from the source document.