Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
16 Ergebnisse
Sortierung:
Why increase media literacy? -- Media literacy approach -- Broadening our perspective on media effects -- Hoe does the media effects process work? -- Development of the mass media industries -- Economic perspective -- Audience. Industry perspective -- Audience. Individual perspective -- Entertainment -- News -- Competitive experiences -- Social networking experiences -- Acquisition experiences -- Helping yourself and others to increase media literacy -- Ownership of media -- Sports -- Media violence -- Privacy.
In: Fischer-Taschenbücher 4285
Verlagstext: Postmans These lautet, daß die Medien zunehmend nicht nur bestimmen, was wir kennenlernen und erleben, welche Erfahrungen wir sammeln, wie wir Wissen ausbilden, sondern auch, was und wie wir denken, was und wie wir empfinden, ja, was wir von uns selbst und voneinander halten sollen. Zum ersten Mal in der Geschichte gewöhnen die Menschen sich daran, statt der Welt ausschließlich Bilder von ihr ernst zu nehmen. An die Stelle der Erkenntnis- und Wahrnehmungsanstrengung tritt das Zerstreuungsgeschäft. Die Folge davon ist ein rapider Verfall der menschlichen Urteilskraft.
In: Adult learning and education in international contexts. Future challenges for its professionalization. Comparative perspectives from the 2016 Würzburg Winter School., S. 185-196
In: Counterpoints 4
In: Verwaltung und Fortbildung: VuF ; Schriften der Bundesakademie für Öffentliche Verwaltung, Band 14, Heft 3, S. 148-163
ISSN: 0342-6718
In: NCA Focus on Communication Studies
Cover -- Half Title -- Series Page -- Title Page -- Copyright Page -- Contents -- PART 1 Overview -- 1 Overview -- PART 2 Challenges to Student Learning -- 2 Reducing Student Attention, Recall, and Note-taking -- 3 Problematizing the "Digital Native" -- 4 Digital Inequality and Digital Literacy Skills -- PART 3 Technology in the Classroom -- 5 The Active Classroom -- 6 From Hardcopy to e-Book and e-Textbook Platforms -- 7 Online Learning -- PART 4 Technology and Academic Audiences -- 8 Considerations for Teachers -- 9 Considerations for Administrators -- 10 Considerations for Students -- 11 Conclusion -- Index.
In: European journal of communication, Band 8, Heft 3, S. 345-363
ISSN: 0267-3231
In: New literacies and digital epistemologies 7
In: NCA Focus on communication studies
"This book examines key issues at the intersection of education and technology by addressing the question that most educators face - how do we use technology to engage students in the learning process and enhance learning? Problematizing the view that technology is the default solution to a host of problems facing education, while also recognizing that technology has an important place in a variety of education levels, the book provides readers with clear insights on technology and learning from a variety of perspectives from communication studies, education, and related disciplines. This volume is an essential read for scholars and teachers working in the area of elementary education. It will also be of interest to academics working in the area of education, postsecondary education, and learning and can be used as an ancillary text in graduate level seminars"--