Suchergebnisse
Filter
1208 Ergebnisse
Sortierung:
Photography, humanitarianism, empire
In: Photography, history: history, photography
Photography after capitalism
A lively and polemical analysis of photography and today's vernacular photographic culture. In Photography After Capitalism, Benedict Burbridge makes the case for a radically expanded conception of photography, encompassing the types of labor too often obscured by black-boxed technologies, slick platform interfaces, and the compulsion to display lives to others. His lively and polemical analysis of today's vernacular photographic cultures shines new light on the hidden work of smartphone assembly teams, digital content moderators, Street View car drivers, Google "Scan-Ops", low-paid gallery interns, homeless participant photographers, and the photo-sharing masses
Cities and photography
In: Routledge critical introductions to urbanism and the city
Contexts introduction chapter -- Cities and urbanism -- Photography concepts -- Photography and/in/of the city -- The documented city -- Walking the city -- Social and political practices -- The metaphorical city -- Postmodern megalopolis -- City and subject -- Pyschogeographies and the city
Photography for advertising
In: Macdonald illustrated
Photography and anthropology
In: Exposures
Race and photography: racial photography as scientific evidence, 1876-1980
The type and the gaze: racial photography as scientific evidence, 1876-1918 -- Racial photographs from icons to schemes: the "case" of Central and Eastern European Jews, 1880-1927 -- Serialization as construction of meaning: the photographic practice of Hans F.K. Günther in context -- Racial photographs as "thought experiments": the photographic method of Ludwig Ferdinand Clauss -- Racial photography in Palestine.
Street Photography und Persönlichkeitsrecht
In: Bild und Recht - Studien zur Regulierung des Visuellen Band 12
Street Photography zeigt das Leben der Menschen im öffentlichen Raum, unverfälscht und authentisch. Damit befindet sich dieses Genre allerdings im ständigen Konflikt mit dem Persönlichkeitsrecht der abgebildeten Personen. Besondere Virulenz erfährt dieses Thema, weil die Anfertigung und Veröffentlichung von Fotografien in den letzten Jahrzehnten inflationär zugenommen haben. Die Arbeit analysiert, wie das deutsche und das europäische Recht - insbesondere nach der Einführung der DSGVO - das Spannungsverhältnis zwischen Fotograf und abgebildeter Person aufzulösen versuchen, und zeigt auf, dass aus rechtsdogmatischen wie aus tatsächlichen Gründen ein legislatorischer Eingriff sinnvoll erscheint
CULTURE: Hungarian Photography
In: The new presence: the Prague journal of Central European affairs, Band 1, Heft 1, S. 24-25
ISSN: 1211-8303
Photography and Australia
In: Pacific affairs, Band 83, Heft 3, S. 62E-63E
ISSN: 0030-851X