Professional relationships and crisis in Japan
In: Futures, Band 18, Heft 2, S. 230-241
In: Futures, Band 18, Heft 2, S. 230-241
Sexual abuse of patients has received much press in recent years. More victims have come forward documenting their experiences with professionals who abuse fiduciary and confidential relationships by engaging the victim in sexual liaisons. The work is written by a lawyer and a psychologist to examine the ramifications of these problems, and should be of interest to a wide audience of professional and scholarly readers, particularly those in the helping professions, and to college students especially in Women's Studies Courses with a focus on women and violence themes.||For generations, untold
In: Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research, Band 6, Heft 3
Die Durchführung qualitativer Forschung auf der Basis einer feministischen Forschungs-Methodologie erfordert ein hohes Maß ethischer Bindung von Forschenden – insbesondere hinsichtlich des notwendigen Zeitaufwands zum Aufbau und zur Aufrechterhaltung sozialer Netzwerke zwischen Forschenden und Beforschten. Der Beitrag wirft Fragen auf, ob es bei einer großen qualitativen Studie für Forschende möglich ist, diese Ideale auf jede/n Teilnehmende/n anzuwenden.
In: Government information quarterly: an international journal of policies, resources, services and practices, Band 16, Heft 2, S. 149-168
ISSN: 0740-624X
In: Public management: an international journal of research and theory, Band 1, Heft 4, S. 489-509
ISSN: 1470-1065
In: Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research, Band 6, Heft 3
Ausgehend von einer laufenden Untersuchung zur Entwicklung von Selbstregulation in der frühen Kindheit (BOYER 2005a, 2005b; BOYER, BLODGETT & TURK 2004) beschäftigt sich dieser Beitrag mit ethischen und professionellen Überlegungen zum Sampling in einer groß angelegten qualitativen Studie. An der Untersuchung nahmen 146 Familien mit Kindern im Vorschulalter und 15 Erzieher und Erzieherinnen aus sieben Vorschulen teil. Das Datenmaterial setzte sich zusammen aus 30- bis 45-minütigen Tonbandaufnahmen von Einzelinterviews und aus (insgesamt 28) 90- bis 120-minütigen fokussierten Gruppendiskussionen sowie aus 30-minütigen Videoaufnahmen, die jedes Kind beim natürlichen Spiel zeigen. Über die Herausforderungen in Bezug auf informiertes Einverständnis und längerfristige Teilnahme bei großen Untersuchungen berichtet die Literatur (GALL, GALL & BORG, 2005). Teilnehmer und Teilnehmerinnen qualitativer Studien werden gezielt ausgewählt, um möglichst Informatives zum Thema beizusteuern (CRESWELL, 2002). Dies stellt eine Herausforderung für die qualitative Sozialforschung dar, die um maximale Teilnahme und große Stichproben bemüht ist, weil freiwillige Teilnehmende "in der Regel besser gebildet sind, einen höheren sozioökonomischen Status haben, intelligenter sind, bedürftiger nach sozialer Anerkennung, geselliger, unkonventioneller, unautoritärer und weniger konform als Nichtfreiwillige" (MCMILLAN, 2004, S.116). Dieser Beitrag zeigt eine Umgehensweise mit diesen Sampling-Schwierigkeiten und plädiert für den Aufbau von Beziehungen zum Forschungsfeld auf ethischen, interpersonalen und professionellen Grundlagen.
In: Social Sciences ; Volume 8 ; Issue 9
This article explores trust in children&rsquo ; s relationships with professionals in the context of safeguarding concerns. With exception, existing research with children about trust in professionals often fails to unpick trust. Using sociological conceptualisations of trust, most often considered in relation to adults, this article unravels this complex concept. It arrives at a conception of trust as socially situated, an attribute of relationships, and a combination of interpretation (knowledge and experience) and faith. This conceptualization of trust is examined in the context of interview accounts from children that were aged 8&ndash ; 10 in an English primary school. Interviews invited their perspectives on three fictional vignettes about peer conflict, domestic abuse, and child sexual abuse. My analysis, although small-scale, argues that focusing on the process of trust in children&rsquo ; s professional relationships and the social, cultural, political, and relational contexts that shape this process, is a lucrative way to gain enhanced understandings of how trust is generated and what facilitates and undermines trust. It sheds light on children&rsquo ; s interpretations of existing relationships and imagined interactions with professionals, revealing the knowledge that they hold and what they do not yet, or cannot know, and how this knowledge (or lack of) influences their trust. This analysis is socially situated attending to children&rsquo ; s biographies, which offers insights that provide good grounds for improving children&rsquo ; s relationships with professionals.
BASE
In: Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research, Band 6, Heft 3
Als Entgegnung auf die ethischen und professionellen Überlegungen im Zusammenhang mit der Durchführung einer großen qualitativen Studie (BLODGETT, BOYER & TURK, 2005) weise ich hin auf die Wichtigkeit von Authentizität im Forschungskontext, auf die für die Forschung wertvollen Interaktionen und auf die ethischen Charakteristika der Studie. Ich schlage einige alternative Standpunkte vor, was spezifische Aspekte der Untersuchung angeht, wie etwa die Konstruktion von Wissen durch Forschung, das "in den Schuhen anderer gehen", den Umgang mit vulnerablen Bevölkerungsgruppen und mit Insider-Outsider-Interaktionen.
Frederic G. Reamer offers a frank analysis of a range of boundary issues that human-service practitioners may confront. This third edition brings the book up to date, adding discussion of the ways in which practitioners' online communications and technology-based relationships with clients can violate ethical standards.