Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
In: Edward Elgar E-Book Archive
Does it pay for businesses to act morally? This book attempts to answer this question. Taking a positive approach, it demonstrates that, under certain conditions, organizations can act responsibly and profitably at the same time. It elaborates on these conditions and provides evidence for the assumed positive relation between responsibility and profitability. -- The author uses analysis of the acceptance of corporate social responsibility (CSR) policies across Europe, the consequences of CSR on motivation, commitment and absenteeism, and organizational responsibility and the bottom of the pyramid as evidence that organizations can be profitable and responsible at the same time. -- Uniquely taking an organizational perspective on CSR, scholars and students of business ethics will find this impressive book to be an invaluable resource. Business professionals will also find plenty of important information in this admirable compendium.
In: Business issues, competition and entrepreneurship
In: Journal of East European Management Studies (JEEMS)
In: Special Issue
In: Journal of East European Management Studies (JEEMS) - Sonderbände
In: Nomos eLibrary
In: Wirtschaft
Den Sonderband eröffnet ein Beitrag von Kirchmayer, Remišová und Lašáková über ethische Führung in öffentlichen und privaten Organisationen in der Slowakei. Authentische Führung und zwischenmenschliche Konflikte in Polen werden von Sypniewska und Gigol weiter aufgegriffen. Die Wahrnehmung des ethischen Klimas in der serbischen Tourismusindustrie wird von Dragin, Jovanović, Mijatov, Majstorović und Dragin untersucht. Prus untersucht die Förderung einer nachhaltigen Landwirtschaft durch die gezielte Hochschulbildung zur Landwirtschaft in Polen. Saveanu, Abrudan, Saveanu und Matei fordern, die Prädiktoren für CSR in kleinen und mittleren Unternehmen in Rumänien zu erforschen. Potocan, Mulej und Nedelko versuchen, die Einstellungen der Mitarbeiter zu natürlichen, sozialen und wirtschaftlichen Aspekten von CSR in slowenischen Organisationen während zweier Perioden - Wirtschaftskrise und Erholung für einen Kontext nach dem Übergang - empirisch zu untersuchen. Rybnikova und Toleikienė wenden sich den formalen und informellen Elementen der Infrastruktur für das Ethikmanagement in der litauischen Selbstverwaltung zu. Diese Ausgabe schließt mit einem Forschungsbericht über die Entwicklung der Nachhaltigkeit (Moral und Verantwortung) in der estnischen Wirtschaft durch Kooskora und Cundiff.
In: CSR, Sustainability, Ethics & Governance
Preface -- Chapter 1. Introduction -- PART I: Framework and Strategy -- Chapter 2. Governance, and Responsible Management -- Chapter 3. The Fundamentals of Social Impact Management -- Chapter 4. How to strategize and apply CSR. Activities -- Chapter 5. Towards Competitive Advantage and Sustainability -- Part II: Case Studies -- 20 cases from all over the world covering both developed and emerging economies.
In: Journal for East European management studies : JEEMS = Zeitschrift für osteuropäische Managementforschung
Intro -- Foreword -- Preface -- Contents -- About the Author -- 1 Introduction -- 1.1 Research Background and Proposed Research Questions -- 1.1.1 Research Background -- 1.1.2 Proposed Research Questions -- 1.2 Review of the Literature -- 1.2.1 Research on the Necessity of University Information Disclosure -- 1.2.2 Related Theories of University Information Disclosure -- 1.2.3 Studies on University Information Disclosure Practices -- 1.3 Shortcomings of Existing Research -- 1.4 The Present Approach: Strategic Disclosure Reflecting University Social Responsibility -- 1.5 The Purpose and Significance of This Research -- 1.5.1 The Purpose of This Research -- 1.5.2 The Significance of This Research -- 2 University Social Responsibility: Research Design -- 2.1 Theoretical Foundations of This Research -- 2.1.1 Stakeholders Theory -- 2.1.2 New Institutionalism Theory -- 2.1.3 Transparency-Restricting Power Theory -- 2.1.4 Information Sharing Theory -- 2.2 Definition of Core Concepts -- 2.2.1 Concept of University Social Responsibility -- 2.2.2 Boundary of University Social Responsibility -- 2.3 Research Methods -- 2.4 Research Routes -- 3 Japanese University Information Disclosure Practices: A Macroscopic Perspective -- 3.1 The State of Japanese Universities' Information Disclosure -- 3.1.1 The Development of Japanese Universities' Information Disclosure Policies -- 3.1.2 Institutional Background: The Amendments of Education Law -- 3.1.3 Social Background of Japanese University Information Disclosure -- 3.1.4 The Status Quo of Japanese University Information Disclosure -- 3.2 Features of Japanese University Information Disclosure -- 3.2.1 Background of University Information Disclosure in Japan -- 3.2.2 Good Examples of Universities in Information Disclosure -- 3.2.3 Motivations for University Information Disclosure in Japan.
In: [Cape Town. University of Cape Town] Inaugural lecture, New series no. 10
In: Studies in the regulation of economic activity
Offers guidelines, plans and practical examples on how to manage CSR in global business operations. Based on the experiences of 20 diverse, large, medium and small companies, this book constitutes a guidebook and action plan to enable companies of all sizes to manage risk and seek out opportunities for engagement in their overseas operations.