This data was collected by St. Louis County Board of Elections. It is part of a larger collection (Historical St. Louis County Elections), organized by municipality. Faculty in the Department of Political Science at Washington University in St. Louis, Dr. Brian Crisp and Dr. Matt Gabel, digitized the materials at Washington University in St. Louis and agreed with St. Louis County to have the digital copies deposited in the Open Scholarship Digital Research Materials Repository at Washington University to make it more widely accessible.
This data was collected by St. Louis County Board of Elections. It is part of a larger collection (Historical St. Louis County Elections), organized by municipality. Faculty in the Department of Political Science at Washington University in St. Louis, Dr. Brian Crisp and Dr. Matt Gabel, digitized the materials at Washington University in St. Louis and agreed with St. Louis County to have the digital copies deposited in the Open Scholarship Digital Research Materials Repository at Washington University to make it more widely accessible.
This data was collected by St. Louis County Board of Elections. It is part of a larger collection (Historical St. Louis County Elections), organized by municipality. Faculty in the Department of Political Science at Washington University in St. Louis, Dr. Brian Crisp and Dr. Matt Gabel, digitized the materials at Washington University in St. Louis and agreed with St. Louis County to have the digital copies deposited in the Open Scholarship Digital Research Materials Repository at Washington University to make it more widely accessible.
This data was collected by St. Louis County Board of Elections. It is part of a larger collection (Historical St. Louis County Elections), organized by municipality. Faculty in the Department of Political Science at Washington University in St. Louis, Dr. Brian Crisp and Dr. Matt Gabel, digitized the materials at Washington University in St. Louis and agreed with St. Louis County to have the digital copies deposited in the Open Scholarship Digital Research Materials Repository at Washington University to make it more widely accessible.
Die Dortmunder Reinoldikirche verfügt über einen – aus heutiger Sicht – reichen Schatz spätmittelalterlicher (Kunst-)Objekte. Das flämische Hochaltarretabel, das maasländische Adlerpult und das Dortmunder Taufbecken sind allein drei der prachtvollen Stiftungen, mit denen die in Europa einflussreiche Hansestadt Dortmund ihre Hauptkirche nach der Neuerrichtung des Chores (1421-50) ausstattete und zum Lobe Gottes sowie zur Selbstdarstellung für die Zeitgenossen schmückte. Diese noch vorhandenen Räume und Objekte werden auf ihre materiellen Mittel zur Kommunikation im Raum "Reinoldikirche" hin untersucht sowie auf ihre Verflechtung untereinander und mit weiteren überlieferten oder idealtypisch zu ergänzenden Objekten und Handlungen hin befragt und mit diesen in der historischen Erzählung wiederverknüpft. Die mediale Vielschichtigkeit des Ensemble aus Architektur, liturgischen, memorialen, politischen und sozial differenzierenden Objekten und Handlungen, aus Klängen, Gerüchen etc. – beziehungsweise aus Zu- und Unzugänglichkeiten, aus Zentren und Randzonen sowie aus Bewegungen und Unbewegtheit verlangt für die historische Betrachtung St. Reinoldis eine breit und interdisziplinär vorgehende Forschung. Die vorliegende Arbeit analysiert dieses – auf der Basis raumsoziologischer Erkenntnisse als prozessual aufgefasste – Raum-Objekt-Ensemble im Sinne historischer Erinnerungsforschung mit kunsthistorischen Mitteln und stellt es in seiner heute durch verschiedenartige Brüche verlorenen mittelalterlichen Dichtheit dar. Dabei legt die Zeit des Chorneubaus als Untersuchungszeitraum einen Schwerpunkt im 15. Jahrhundert nahe beziehungsweise markiert die Reformation – 1562 in St. Reinoldi eingeführt, aber in ihrem Wandel ein Prozess über mehrere Jahrhunderte – insofern ein sinnvolles Ende, als sie das Netzwerk des Ensembles wesentlich veränderte. Gleichwohl geschieht der historische Blick auf mittelalterliche Kontexte der Reinoldikirche ausgehend von der Nachkriegszeit, ist doch die heutige Kirche mit dem "Mittelalter-Raum" des Chores das raumformende "Ergebnis" des Wiederaufbauens nach dem Zweiten Weltkrieg im Rahmen städtischer Neudefinition nach den Raumrauben der Nationalsozialisten. Spuren, die sich dem Raum der Reinoldikirche als städtischem Zentrum in Dortmund in der NS-Zeit und im Wiederaufbau eingeschrieben haben, zeigt der erste Essai auf. Die übrigen drei fokussieren mittelalterliche Raumkonstellationen St. Reinoldis: das symbiotische Verhältnis aus Reliquien und (bildnerischer) Erzählung; das memoriale, politische und soziale Netzwerk der Stifter des Ratsgestühls in St. Reinoldi; die Räume der Kirche in ihrer Gerichtetheit sowie ihren hierarchischen Stufungen (gesalbt, geweiht, geschmückt etc.). Verknüpft mit den Einzelbetrachtungen stellt daneben das Kompendium der vorreformatorischen Räume und Objekte exemplarisch die Ausstattungsfülle der Reinoldikirche als Hauptpfarrkirche einer mittelgroßen aber ökonomisch einflussreichen europäischen Stadt dar.
Postal que reproduce una pintura del año 1621/27 de Antoon van Dcyk. Representa el martirio de San Sebastián, un santo venerado por la Iglesia católica y la Iglesia ortodoxa. Fue soldado del ejército romano y del emperador Diocleciano, quien, desconociendo que era cristiano, llegó a nombrarlo jefe de la primera cohorte de la guardia pretoriana imperial. Cumplía con su trabajo pero no con los cultos paganos, así que fue denunciado ante el emperador Maximiano; éste le obligó a elegir entre su cargo militar o su fe, y Sebastián eligió la fe. Posteriormente lo condenó a morir y los soldados del emperador lo llevaron al estadio, lo desnudaron, lo ataron a un poste y lanzaron sobre él una lluvia de flechas, dándolo por muerto, pero no fue así. Fue de nuevo condenado a morir azotado y así fue; los cristianos recogieron su cuerpo y lo enterraron en la Via Apia de Roma en el año 288. https://www.aciprensa.com/santos/santo.php?id=24 ; En la postal aparece el siguiente texto: München ; Actualmente (2019) la obra se conserva en el Monasterio de San Lorenzo del Escorial (Madrid) ; En el Monasterio de San Lorenzo de El Escorial aparece titulada: Martirio de San Sebastián. https://elpais.com/elpais/2009/02/06/actualidad/1233911832_850215.html
Im schweizerischen Kanton St. Gallen ist in den letzten zwei Jahren das erste moderne Bibliotheksgesetz der Schweiz angeregt, erarbeitet, parlamentarisch beraten und beschlossen worden. Es wird bald in Kraft treten und könnte eine Vorreiterrolle in der schweizerischen Bibliotheksgesetzgebung übernehmen. Der vorliegende Aufsatz zeichnet den nur rund 20 Monate dauernden Gesetzgebungsprozess nach: Lancierung der Bibliotheksinitiative, Erarbeitung eines Gegenvorschlags durch die Regierung und Debatte im Kantonsrat. Er skizziert sodann den Inhalt des Gesetzes, indem er es einem deutschen Vergleichstext gegenüberstellt, zeigt den Nutzen der Erarbeitung von Bibliotheksgesetzen auf und schliesst mit einem Ausblick auf das weitere Vorgehen. Eine Darstellung der Vorgeschichte seit Sommer 2000 wird vom Verfasser später andernorts publiziert.
This data was collected by St. Louis County Board of Elections. It is part of a larger collection (Historical St. Louis County Elections), organized by municipality. Faculty in the Department of Political Science at Washington University in St. Louis, Dr. Brian Crisp and Dr. Matt Gabel, digitized the materials at Washington University in St. Louis and agreed with St. Louis County to have the digital copies deposited in the Open Scholarship Digital Research Materials Repository at Washington University to make it more widely accessible.
This data was collected by St. Louis County Board of Elections. It is part of a larger collection (Historical St. Louis County Elections), organized by municipality. Faculty in the Department of Political Science at Washington University in St. Louis, Dr. Brian Crisp and Dr. Matt Gabel, digitized the materials at Washington University in St. Louis and agreed with St. Louis County to have the digital copies deposited in the Open Scholarship Digital Research Materials Repository at Washington University to make it more widely accessible.
This data was collected by St. Louis County Board of Elections. It is part of a larger collection (Historical St. Louis County Elections), organized by municipality. Faculty in the Department of Political Science at Washington University in St. Louis, Dr. Brian Crisp and Dr. Matt Gabel, digitized the materials at Washington University in St. Louis and agreed with St. Louis County to have the digital copies deposited in the Open Scholarship Digital Research Materials Repository at Washington University to make it more widely accessible.
This data was collected by St. Louis County Board of Elections. It is part of a larger collection (Historical St. Louis County Elections), organized by municipality. Faculty in the Department of Political Science at Washington University in St. Louis, Dr. Brian Crisp and Dr. Matt Gabel, digitized the materials at Washington University in St. Louis and agreed with St. Louis County to have the digital copies deposited in the Open Scholarship Digital Research Materials Repository at Washington University to make it more widely accessible.
ST. PETERSBURG FESTIVAL OF FESTIVALS For much too long, the St. Petersburg Festival of Festivals has lingered in the shadows of the all-mighty Moscow International Film Festival. This year, however, everything has changed for the better. Since 2003 marks the 300th anniversary of the founding of St. Petersburg by Peter the Great, the year has been one long celebration of events and festivals on the Neva. According to some reports, the 11th St. Petersburg Festival of Festivals (23-29 June) under director Alexander Mamontov received as much government funding as did the Moscow International Film Festival (21-30 June) under president Nikita Mikhalkov. Still, it's hard to figure out just why, in this year of national celebration, the calendar dates of the two film festivals should unfortunately overlap each other. But this is Russia. The same arm-wrestling for calendar position forced the Sochi International and Open Russian Film Festivals (1-14 June).
Black and white photograph. Photograph showing front of the store located on East Elizabeth st. and 12th st. Kenedy-King headquarters in Brownsville (prominent two-story building on the right), with Yturria's store and office adjacent to it. ; https://scholarworks.utrgv.edu/yturriaphoto/1010/thumbnail.jpg