JACQUES STOHLER zum Gedenken
In: Kyklos: international review for social sciences, Band 23, Heft 1, S. 1-6
ISSN: 1467-6435
254 Ergebnisse
Sortierung:
In: Kyklos: international review for social sciences, Band 23, Heft 1, S. 1-6
ISSN: 1467-6435
In: Kyklos: international review for social sciences, Band 15, Heft 1, S. 3-4
ISSN: 1467-6435
In: Zeitschrift für Nationalökonomie: Journal of economics, Band 24, Heft 4, S. 349-364
ISSN: 2304-8360
In: Slavische Literaturen
The study provides a close analysis of literary works by women in late-18th- and early-19th-century Russia, with a focus on Anna Naumova, Mariia Pospelova, and Mariia Bolotnikova. Political, social and feminist theories are applied to examine restrictions imposed on women. Women authors in particular were fettered by a culture of feminisation strongly influenced by the French philosopher Jean-Jacques Rousseau. As Sentimentalism and its aesthetics began to give way to Romantic ideals, some provincial Russian women writers saw an opportunity to claim social equality, and to challenge traditional concepts of authorship and a view of women as mute and passive.
In: Veröffentlichungen der List-Gesellschaft e.V. 33
In: Kyklos: international review for social sciences, Band 20, Heft 2, S. 218-245
ISSN: 1467-6435
In: Politische Vierteljahresschrift: PVS : German political science quarterly, Band 54, Heft 3, S. 592-594
ISSN: 1862-2860
In: Journal of political economy, Band 68, Heft 2, S. 206-207
ISSN: 1537-534X
In: Political science quarterly: a nonpartisan journal devoted to the study and analysis of government, politics and international affairs ; PSQ, Band 75, Heft 2, S. 298-300
ISSN: 1538-165X
Dieser Beitrag legt Konzepte zu Mehrsprachigkeitsdidaktik dar und illustriert sie an praktischen Beispielen für den schulischen und universitären Unterricht. Er legt einen besonderen Fokus auf die slavischen Sprachen, insbesondere das Tschechische, Polnische und Russische und schafft Brücken zu den Schulfremdsprachen des Englischen und Französischen. Der Beitrag geht auf politische und gesellschaftliche Voraussetzungen ein. Zudem legt er dar, wie die Mehrsprachigkeitsdidaktik die Trennungen der inner- und außerschulischen Sprachen aufweicht. Schließlich skizziert er methodische Vorgehensweisen für das Vergleichen und Kontrastieren im Fremdsprachenunterricht. Diese umfassen das Kommunikationsverhalten, sprachliche Komponenten sowie kulturelle Aspekte. ; +repphzhbib2020F
BASE
In: Polity, Band 53, Heft 1, S. 41-74
ISSN: 1744-1684
In: Staatswissenschaftliche Studien N.F., 30
In: Sucht: Zeitschrift für Wissenschaft und Praxis, Band 48, Heft 6, S. 477-479
ISSN: 1664-2856
In: The Slavonic and East European review: SEER, Band 80, Heft 3, S. 513-514
ISSN: 2222-4327
In: Comparative constitutional law and policy