Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
4169782 Ergebnisse
Sortierung:
Die Gründung der Georg-August-Universität Göttingen beruhte auf einem weitgehend neuen Konzept, das vom Geist der Aufklärung durchzogen auf Toleranz gründete und jeglichem Extremismus und Sekretierertum abhold war. Diesem Prinzip war auch die Medizinische Fakultät von Anfang an verpflichtet. Durch das von ihr vertretene Ausbildungsmodell des praktisch-klinischen Unterrichts am Krankenbett gelang es bereits in der Aufbauphase entscheidende Impulse zu setzen, die für die medizinische Ausbildung über Göttingen hinaus richtungsweisend wurden. Damit trug die Medizinische Fakultät wesentlich dazu bei, den internationalen Ruhm der Georgia-Augusta zu begründen. Der Abriss mit seiner vielschichtigen Realität vermittelt Einsichten in das Selbstverständnis, die Selbstwahrnehmung und die Selbstdarstellung der Medizinischen Fakultät in ihrer Geschichte. - Die Gründung der Georg-August-Universität Göttingen beruhte auf einem weitgehend neuen Konzept, das vom Geist der Aufklärung durchzogen auf Toleranz gründete und jeglichem Extremismus und Sekretierertum abhold war. Diesem Prinzip war auch die Medizinische Fakultät von Anfang an verpflichtet. Durch das von ihr vertretene Ausbildungsmodell des praktisch-klinischen Unterrichts am Krankenbett gelang es bereits in der Aufbauphase entscheidende Impulse zu setzen, die für die medizinische Ausbildung über Göttingen hinaus richtungsweisend wurden. Damit trug die Medizinische Fakultät wesentlich dazu bei, den internationalen Ruhm der Georgia-Augusta zu begründen. Der Abriss mit seiner vielschichtigen Realität vermittelt Einsichten in das Selbstverständnis, die Selbstwahrnehmung und die Selbstdarstellung der Medizinischen Fakultät in ihrer Geschichte.
ISSN: 2941-3680
In: The contemporary Pacific: a journal of island affairs, Band 19, Heft 1, S. 341-342
ISSN: 1527-9464
In: The contemporary Pacific: a journal of island affairs, Band 19, Heft 1, S. 342-343
ISSN: 1527-9464
In: The contemporary Pacific: a journal of island affairs, Band 19, Heft 1, S. 344-345
ISSN: 1527-9464
The Faculty of Medicine University of Khartoum was founded in 1924 and has graduated the majority of doctors in the Sudan. In recent years the government invested heavily in higher education and 26 new medical schools have been established and are now functioning and graduating doctors. Those new schools adopted different models of curricula, however most of them benefited from the Gezira medical school experience and hence their curricula are innovative. The large number of schools and the diversity in their curricular models fueled interest in the Sudan General Medical Council and the Ministry of Higher Education to establish a national mechanism for evaluating those schools and ensuring the society that they graduate doctors with optimum standard.
BASE
In: Journal of Educational and Social Research: JESR, Band 13, Heft 3, S. 164
ISSN: 2240-0524
In this survey-based research study, we identify student perceptions of the teaching methods used by instructors in the Faculty of Medicine at the University of Pristina, Kosovo's flagship public university. Of the 250 student respondents, the majority indicated satisfaction with survey items related to instructional activities such as the content of the lectures, the implementation of the syllabus, and appropriate assessment. On the other hand, the respondents rated technology integration, advanced active learning strategies such as problem-based learning, simulation/role-play, and debates among the lowest. Overall, students disagreed with the statement that their instructors utilized contemporary pedagogical strategies in their instruction. In conclusion, raising student satisfaction with teaching strategies is a matter of strategic importance for strengthening the healthcare workforce both for Kosovo and others around the world. The results of this study suggest that, in Kosovo, student satisfaction with foundational practices, such as active learning, can be expanded through the incorporation of technology mediated and advanced pedagogical strategies. To remain competitive in a global marketplace, both students and instructors will likely need to adopt forward-looking practices that are different from their prior experiences.
Received: 25 February 2023 / Accepted: 22 April 2023 / Published: 5 May 2023
In: Annals of Public and Cooperative Economics, Band 18, Heft 2, S. 132-142
ISSN: 1467-8292
In this dissertation, I analyze the idea of cultural citizenship in the participation of the Erasmus+ Program and the reality of its manifestation in German culture and society. Following Máiréad Nic Craith, cultural citizenship is defined here as a "set of practices (juridical, political, economic and cultural) that define a person as a component member of society" and has been neglected as a form of study by anthropologists (2004). Drawing from Nic Craith's definition, my notion of cultural citizenship is that it is an inherently cultural process, fluid and constantly evolving (2004). The focus for my investigation is the EU-sponsored Erasmus+ Program, created 30 years ago to develop and transfer a common sense of community and European cultural identity through study exchange throughout the EU Member States. The longstanding goal of the Erasmus+ Program is that current and former Erasmus+ students will be catalysts and members of this shared European identity. This doctoral research questions how do these European university students, who each bring their own individual notions of nationalism and cultural citizenship, experience this program in Germany? To answer this question, over the 2015-2016 academic year, I have documented the Incoming- and Outgoing- Erasmus+ students' experiences at a historic and international German university, Georg-August-Universität-Göttingen in Lower Saxony, Germany. My infield ethnography comprised of multifaceted semi-structured interviews (with the Erasmus+ students, Universität-Göttingen Erasmus+ coordinators, and EU policymakers in Brussels and Bonn), participant-observations, surveys, spontaneous conversations, and demographic data. The procedure of analysis was grounded theory, coding of interviews with qualitative data analysis software ATLAS.ti, and data triangulation. . The results show that 10 Key Themes emerged including European Identity, the Erasmus+ Experiences, European Shared Belonging, and Cultural citizenship. Through data triangulation, these students are engaged in citizenship and living this European project dream, during their Erasmus+ stay.In conclusion, this doctoral research probes deeply the larger questions of how are these students practicing citizenship in an uncertain EU and hesitant Europe and how does the German university foster a transformative notion of cultural European citizenship.
BASE
In: sofia-Studien zur interdisziplinären Institutionenanalyse, Band 06-2
Inhaltsverzeichnis: 1 Einleitung; 1.1 Problemstellung; 1.2 Zielsetzung; 1.3 Aufbau der Arbeit; 2 Ökonomische Theorieansätze; 2.1 Wachstumstheorie im Wandel der Zeit; 2.2 Die Rolle des Humankapitals in Bezug auf Wachstum; 2.3 Der keynesianische Einkommensmultiplikator; 3 Untersuchungsgegenstand und -region; 3.1 Die untersuchten Einrichtungen; 3.2 Definition der Wirkungsregion; 4 Quantitative Wirkungsebene; 4.1 Direkte Effekte; 4.2 Indirekte und induzierte Effekte; 4.3 Zwischenfazit; 5 Qualitative Effekte – Wissens- und Technologietransfer im Rahmen universitärer Leistungsabgabe; 5.1 Die Bedeutung von Innovationen und technischem Wissen im Wachstumsprozess; 5.2 Wissens- und Technologietransfer zwischen Universität und Wirtschaft; 5.3 Ausgewählte empirische Ergebnisse für Göttingen; 5.4 Der Einfluss der Universität auf regionales Wachstum; 6 Die Universität Göttingen als Wirtschaftsfaktor der Region: Abschließende Bewertung; 6.1 Zusammenfassung der Untersuchungsergebnisse; 6.2 Wirtschaftspolitische Handlungsempfehlungen.
In: Aktuelle Dermatologie: Organ der Arbeitsgemeinschaft Dermatologische Onkologie ; Organ der Deutschen Gesellschaft für Lichtforschung, Band 43, Heft 12, S. 537-545
ISSN: 1438-938X
ZusammenfassungMoulagen wurden über viele Jahrzehnte als Lehrmittel verwendet und schienen im dermatologischen Unterricht bis in die 50er-Jahre unverzichtbar. Sie wurden dennoch von der Farbfotografie abgelöst. Mit diesen historischen Aspekten wird ein Bogen geschlagen zu aktuellen Entwicklungen, d. h. zu Perspektiven der interdisziplinären Moulagen-Forschung, zu Problemen bzw. Herausforderungen ihrer öffentlichen Präsentation, zur erneuten Integration der Moulagen in die dermatologische Lehre. Grundlage hierfür ist die seit 1917 unter dem ersten dermatologischen Göttinger Lehrstuhlinhaber Prof. Dr. Rudolf Erhard Riecke (1869 – 1939) in Göttingen angelegte Moulagen-Sammlung. In dem Zusammenhang erfolgten erstmalig biografische Nachforschungen zu dem in der Klinik tätigen Mouleur August Leonhardt. Dabei bestätigte sich die Bedeutung dieser Berufsgruppe als maßgebliche Sammlungsakteure.
In: Central European history, Band 17, Heft 4, S. 355-383
ISSN: 1569-1616
In: Aktuelle Dermatologie: Organ der Arbeitsgemeinschaft Dermatologische Onkologie ; Organ der Deutschen Gesellschaft für Lichtforschung, Band 35, Heft 3, S. 63-63
ISSN: 1438-938X