Teaching and Learning African History
In: Teaching Africa, S. 14-30
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In: Teaching Africa, S. 14-30
In: Selling the Congo, S. 47-88
In: Warfare in Atlantic Africa, 1500-1800; Warfare and History
In: The Black Urban Community, S. 49-55
In: To Love the Wind and the Rain, S. 1-8
Traces the history of the category of race in history & historiography from ancient Egypt to the present. It is observed that the extreme ethnic heterogeneity & ethnocentrism of ancient Egypt began to change around 500 BC, when darker pigmentation became associated with ugliness & slavery. At this point, blackness increasingly became associated with Muslims, who were generally reviled in the Christian world. Modern racism is described as beginning from the first 15th-century contact between Europeans & Africans in the context of the system of slavery. Modern historiography since the 17th century is shown to have been conditioned by the context of slavery & racism to exclude Africans & African history from the pantheon of great historical events. It is concluded that contemporary historians would do well to focus on the interaction & mixture of the races rather than their isolation if they are to develop responsible & accurate historical accounts of the past & present. D. M. Smith
In: Slave Breeding, S. 44-62
In: To Love the Wind and the Rain, S. 200-210
In: Transatlantic Caribbean
In: Oxford Research Encyclopedia of Politics
"Historical Approaches to African Politics" published on by Oxford University Press.
In: Remembering the South African War, S. 132-151
In: Wissenschaftskommunikation und Kommunikationsgeschichte: Umbrüche, Transformationen, Kontinuitäten, S. 1-12
Ziel des vorliegenden Beitrages ist es, verschiedene Formen digitaler Ungleichheit im Rahmen von Kollaborationsprozessen online zu untersuchen. Konkret analysieren wir digitale Ungleichheiten hinsichtlich der geografischen Herkunft von Editor*innen der Wikipedia. Der aktuelle Forschungsstand zeigt, dass Teilnehmer*innen aus Industrieländern hier besonders stark vertreten sind, während in anderen Regionen (insbesondere in sogenannten Entwicklungsländern) kaum Menschen teilnehmen. Die vorliegende Studie untersucht, wie sich die Autor*innengeographie in der Bearbeitung (Partizipation, Einfluss und Erfolg) von Artikeln zu den Unabhängigkeitsprozessen ehemaliger Kolonien in Afrika widerspiegelt. Die Analyse basiert auf insgesamt 354 Wikipedia-Artikeln. Anhand der Geolokalisierung von 75% der beteiligten Editor*innen (N = 23.408) zeigen wir, dass die meisten Bearbeitungen von Editor*innen aus Frankreich vorgenommen werden. Dieses Ungleichgewicht zeigt sich auch gemessen am gesamten Textanteil im Laufe der Zeit. Auf der Ebene der einzelnen Nutzer*innen lässt sich jedoch feststellen, dass Editor*innen aus Frankreich nur geringfügig erfolgreicher sind als jene aus den afrikanischen Nachfolgestaaten, wenn es um die längerfristige Sichtbarkeit ihrer Beiträge geht.
In: American Visual Cultures
Argues that early Greek & Roman terminology & attitudes regarding blacks were not colored by racism. Although the first European accounts of African peoples often used a color-term to designate blacks, it is contended that the term "Ethiopian" carried no stigma of inferiority. The circumstance in which Greco-Romans encountered blacks was frequently within the military arena &, therefore, the image of the black as a warrior (vs savage) was reflected in the literature from Homer to the sixth century AD. It is argued that many scholars have misinterpreted the classical artist's interest in Negroid types in failing to accept that Greek & Roman artists regarded skin color as nothing more than a geographic accident. It is asserted that blacks faced no institutional barriers within the Greco-Roman world & were welcomed as priests & Monks in both Isiac & Christian worship. 34 References. M. Greenberg
In: Constitutional Limits on Coercive Interrogation, S. 45-64