Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
Intro -- Inhaltsverzeichnis -- 1 Stimmenhören -- 2 Der Frieden ist nicht der Fall - Struktur, Transzendenz, Subjekt und Wesenheit -- 3 Die Frieden als Gestell - System, Immanenz, Beziehung und Vielheit -- 4 Das Frieden ist ein Tun - Kein Fordern, kein Objekt, kein Substantiv, keine Zahl -- 5 Variationen über das viele Frieden - Das Ich ist nicht! Es icht! Frieden oder nicht frieden, das ist seine Frage -- 6 Praktisches Frieden -- 7 Das letzte Lied -- Literatur -- Internetseiten -- Tonträger.
In: Many Peaces
Intro -- Foreword -- Preface -- Contents -- List of Figures -- Chapter 1 Introduction -- Author's Perspective -- Research Interest -- Method -- State of the Art -- Chapter 2 Elicitive Conflict Mapping (ECM) -- Overview of the Transrational Model -- Excursion: The Kalachakra as Metaphor for the Elicitive Conflict Map -- The First Principle of ECM: Correspondence -- The Second Principle of ECM: Resonance -- The Third Principle of ECM: Homeostasis -- Themes -- Layers -- The Sexual-Family Layers -- The Socioemotional-Communal Layers -- The Mental-Societal Layers -- The Spiritual-Policitary Layers -- Levels -- ECM as Work Method -- Chapter 3 The Actors -- The Dry Dock: Preparation and Supervision of Elicitive Conflict Workers -- The Team as Social System: More Than the Sum of its Members -- Involved Parties in Elicitive Conflict Work -- Chapter 4 Learning Examples -- Film as a Learning Example -- Film Example a: The March -- Synopsis -- Rationale for Selection -- The Episode -- El-Mahdi Agrees to Landing at Dawn -- Inspection of the Episode -- The Involved Parties -- Claire Fitzgerald as Character -- Isa El-Mahdi as Character -- Marcus Brown as Character -- The Relational Layers -- The Sexual-Family Layer -- The Socioemotional-Communal Layer -- The Mental-Societal Layer -- The Spiritual-Policitary Layer -- Elicitive Conflict Mapping -- Facilitating -- Course of Action 1 (Sexual-Family) -- Course of Action 2 (Socioemotional-Communal) -- Course of Action 3 (Mental-Societal) -- Course of Action 4 (Spiritual-Policitary) -- Film Example B: Carnage -- Synopsis -- Rationale for Selection -- The Episode -- Inspection of the Episode -- The Involved Parties -- Penelope Longstreet as Character -- Michael Longstreet as Character -- Alan Cowan as Character -- Nancy Cowan as Character -- The Relationship Layers -- The Family-Sexual Layer
In: Palgrave handbooks
World Affairs Online
In: Many peaces
Abstract: This second volume in the 'Many Peaces' series analyses the emergence of elicitive conflict transformation, demonstrating how the principles of peace and conflict work are interrelated with humanistic psychological insights and methods.This volume discusses the recent changes of working conditions in the fields of diplomacy, military, development cooperation and political economy, exploring how this 'trans-rational' turn impacts practical peace and conflict work and experiential peace education. Based on the principles of humanistic psychology and Yoga philosophy, and as a wider concept of John Paul Lederach's well-known conflict pyramid, this book introduces a wide range of breath-oriented, voice-oriented and movement-oriented methods and their application in practical fieldwork.Dietrich's study presents a new model of themes, levels and layers in conflict analysis, which adds to the conventional understanding of human relations and conflicts -- P. 4 of cover.
In: Many Peaces
In: Many Peaces Ser.
This is the first volume in the trilogy 'Many Peaces' on transrational peace and elicitive conflict transformation. It proposes an innovative analysis of peace interpretations in global history and contemporary cultures of peace, the so-called five families of energetic, moral, modern, post-modern, and transrational.
In: ¡Atención! 7.2004
Dieses Buch spiegelt die Resultate der ersten Bemühungen um die Schaffung eines gemeinsamen Bildungsraumes der Europäischen Union mit Lateinamerika wider. Die HerausgeberInnen haben sich entschlossen, eine international ausgewiesene Kollegenschaft um Beiträge zu bitten, die neben den technisch-administrativen Aspekten auch persönliche Perspektiven und Erfahrungen spiegeln. Auf diese Weise bietet der Band weit mehr als eine technokratische Zwischenbilanz von Verhandlungen. Er greift vielmehr in den kommunikativen Bereich interkultureller Beziehungen ein und beleuchtet die Bedeutung von individuellen und kollektiven Interessens- und Gefühlslagen, die im Rahmen von Integrationsprozessen gerade im kulturell-akademischen Bereich kaum überschätzt werden können. Da es dabei um den Bereich der Bildung geht, werden Erfahrungen und Sichtweisen lateinamerikanischer Studierender in Europa und europäischer Studierender in Lateinamerika vorgestellt. Deren Beiträge mischen sich mit den Sichtweisen ausgewiesener WissenschaftlerInnen wie Michiel Baud, Hans-Albert Steger, Martina Kaller aus Europa, Gustavo Esteva, Jorge Brovetto oder Franklin Trein aus Lateinamerika
World Affairs Online
World Affairs Online
In: Schriften der Universitätsbibliothek Marburg 92
In: Edition Weltgeschichte 2
World Affairs Online
In: Heidelberger Dritte-Welt-Studien 19
Literaturverzeichnis
In: Forschungen zu Lateinamerika 14
World Affairs Online
In: Heidelberger Dritte-Welt-Studien 19