Public broadcasting in a new state: the debate over the foundation of Irish radio, 1922 - 1926
In: Manchester papers in politics [19]91,7
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In: Manchester papers in politics [19]91,7
In: Manchester papers in politics 1989,6
In: Aus Politik und Zeitgeschichte: APuZ, Band 42, Heft 47-48, S. 33-43
ISSN: 0479-611X
World Affairs Online
In: Aus Politik und Zeitgeschichte: APuZ, Heft B 47-48/92
ISSN: 0479-611X
In: Aus Politik und Zeitgeschichte: APuZ, Band 42, Heft 47+48, S. 33-43
ISSN: 0479-611X
In: Aus Politik und Zeitgeschichte: APuZ, Heft B. 47/48, S. 33-43
ISSN: 0479-611X
"Die vorliegende Studie beginnt mit einem kurzen Überblick über das politische System Irlands, über seine Entstehung und den Einfluß Großbritanniens, über das Regierungs- und das Wahlsystem. Daran anschließend werden die strukturellen und sozialen Entwicklungen seit Anfang der sechziger Jahre untersucht, in denen demographische Veränderungen dramatischen Ausmaßes stattgefunden haben, sowie die sich abzeichnenden Säkularisierungsprozesse. Zwei Ereignissen wird dabei besondere Aufmerksamkeit gewidmet, dem Beitritt Irlands zur Europäischen Gemeinschaft Anfang der siebziger Jahre und dem Ausbruch des Bürgerkriegs in Nordirland Ende der sechziger Jahre. Der darauffolgende Abschnitt ist der Entwicklung des irischen Parteienssystems und des Wählerverhaltens gewidmet. Insbesondere werden die wachsende Zahl der Wechselwähler, das Aufkommen neuer Parteien, die zunehmende Bedeutung sozialer Themen im Wahlkampf, der Trend zum schichtenspezifischen Wählerverhalten, Veränderungen in der Parteiorganisation, die Modernisierung der Wahlkampfstrategien und die zunehmenden Kosten der 'Politik' untersucht. Aus all diesen politischen Veränderungen in den vergangenen zwei bis drei Jahrzehnten wird in der vorliegenden Studie die Schlußfolgerung gezogen, daß Irland nicht mehr als 'einzigartig' unter den Staaten Westeuropas beschrieben werden kann." (Autorenreferat)
In: Electoral Studies, Band 6, Heft 2, S. 160-163
In: Electoral studies: an international journal, Band 6, Heft 2, S. 160
ISSN: 0261-3794
In: Irish political studies: yearbook of the Political Studies Association of Ireland, Band 1, Heft 1, S. 1-14
ISSN: 1743-9078
In: Environmental politics, Band 1, Heft 1, S. 132-137
ISSN: 1743-8934
In: Political behavior, Band 13, Heft 4, S. 303-320
ISSN: 1573-6687
In: Political studies: the journal of the Political Studies Association of the United Kingdom, Band 39, Heft 2, S. 350-362
ISSN: 1467-9248
In: Political behavior, Band 13, Heft 4, S. 303
ISSN: 0190-9320
In: European journal of political research: official journal of the European Consortium for Political Research, Band 15, Heft 3, S. 297-318
ISSN: 1475-6765
Abstract. The use of a political marketing framework to describe modern party election campaigns can be useful for comparison over time, between and within countries. This paper concentrates on inter‐country comparisons, examining the election compaigns of the West German Christian Democrats in 1983, the British Conservatives in 1983 and the Irish Fine Gael party in 1981. Political marketing is defined as the application of promotional activities to direct an exchange with voters through the use of such instruments as product policy, communications policies and distribution. Among the paper's main findings are, first, that the CDU were the only party to have communications policies which closely matched their product policy and, second, that distribution activities appear to be where future campaign developments are likely to concentrate. The paper concludes with a discussion on some specific aspects of political marketing including effects, financial corruption and the part political marketing plays in the general evolution of the electoral process.