Suchergebnisse
Land redistribution in Kwazulu-Natal: An analysis of farmland transactions in 1997
In: Development Southern Africa: quarterly journal, Band 16, Heft 3, S. 435-445
ISSN: 0376-835X
Vorgestellt werden die Ergebnisse eines Zensus, der alle 1997 in Kwazulu Natal erfolgten Farmland-Transaktionen erfaßt. Insgesamt sind 373.000 ha oder 7% des zur Verfügung stehenden Landes an neue Eigentümer transferiert worden. Nur 0,43% dieses Landes gingen jedoch an benachteiligte (schwarze) Bevölkerungsgruppen, der weitaus größere Teil an neue weiße Eigentümer. Der Eigentumsübergang hat seit 1995 dramatisch zugenommen. Private Transaktionen betrafen wertvolleres Land als Landkäufe mit Hilfe von Regierungssubventionen und machten deshalb wertmäßig den weitaus größeren Teil der Eigentumsübertragungen aus. Frauen waren bei den Transaktionen aufgrund von Erbschaft gut vertreten, aber unterrepräsentiert bei mit Hypothekarkrediten finanzierten Eigentumswechseln. Im allgemeinen erwarben Frauen kleinere Farmeinheiten und Land geringerer Qualität als Männer. (DÜI-Hlb)
World Affairs Online
Land redistribution in KwaZulu‐Natal: An analysis of farmland transactions in 1997
In: Development Southern Africa, Band 16, Heft 3, S. 435-445
ISSN: 1470-3637
Water schemes for social development
In: WEDC Conference
This is a conference paper. ; During the water decade of 1980-90, water programs evolved from purely engineering solutions through to more integrated approaches, encompassing health, community management, livelihood improvement, and social development aims. With rapidly improving participatory methodologies in the nearly 1990s, it has become even more possible and necessary to design water projects not in terms of specific technologies or prearranged management systems, but in terms of a process of dialogue between project implementors, residents, government, and other stakeholders. In this sense, we see water programs as being increasingly shaped by social development methods and objectives. Particularly prominent are issues related to the empowerment of the poor and marginalized. Since 1992, CARE International has been working in peri-urban settlements in Zambia, in a variety of mutually-reinforcing project interventions, such as infrastructure improvements and micro-finance. This paper explores one particular experience, the establishment of a community-managed water supply scheme in Chipata compound, an unplanned, low income settlement of 45,000 residents on the northern outskirts of the capital, Lusaka. Through this case, we wish to outline some of the key methods used to empower residents to manage water projects, and reflect particularly on the challenges of community institution building and the complex institutional linkages in an urban setting.
BASE