Infrastructure Governance as Political Choice
In: The Governance of Infrastructure, S. 21-42
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In: The Governance of Infrastructure, S. 21-42
This article presents the first country-comparative evidence on the importance and use of performance management in European central governments, based on an executive survey conducted in 17 countries. The data confirm that performance management has made its way into European central governments and continues to constitute a major reform trend. At the organizational level of ministries and agencies we find a consistently strong use of strategic planning, performance appraisal and management objectives, along with only a partial institutionalization of a performance-management logic. Scepticism towards measurement and the difficulty of acting upon performance information are persistent challenges. We also find that performance-management implementation is significantly stronger in agencies and larger organizations, and that it varies strongly between different countries. Implementation is substantially higher in Scandinavian countries and Anglo-Saxon countries than in Continental and Southern European countries, with a rather varied pattern for Central and Eastern European countries. The findings thereby confirm the need for a more context-sensitive understanding of performance management, along with the need for more extensive research and evidence to further develop this cross-comparative European perspective.
BASE
In: Oxford scholarship online
In: Political Science
Infrastructure only tends to be noticed when it is absent, declining, or decrepit, or when enormous cost overruns, time delays, or citizen protests make the headlines. If infrastructure is indeed a fundamental driver of economic growth and social development, why is it so difficult to get right? In addressing this perennial question, this volume makes the case for a governance perspective on infrastructure
In: Teaching public administration: TPA, Band 35, Heft 1, S. 3-7
ISSN: 2047-8720
In: The Governance of Infrastructure, S. 1-18
In: Innovative Verwaltung: die Fachzeitschrift für erfolgreiches Verwaltungsmanagement, Band 38, Heft 9, S. 32-35
ISSN: 2192-9068
In: Innovative Verwaltung: die Fachzeitschrift für erfolgreiches Verwaltungsmanagement, Band 37, Heft 7-8, S. 28-30
ISSN: 2192-9068
COCOPS Executive Survey on Public Sector Reform in Europe ist eine Befragung von Führungskräften des öffentlichen Sektors in zwanzig europäischen Ländern. Die Umfrage liefert quantitative Daten über die Reformen der öffentlichen Verwaltung und ihre Auswirkungen in Europa durch die Erforschung der Wahrnehmungen, Erfahrungen und Meinungen der Akteure, die stark an der Konzeption und Umsetzung von Reformen beteiligt sind.
Allgemeine Information. Management und Arbeitspraxis in der Organisation. Reform des öffentlichen Sektors und die Finanzkrise. Einstellungen, Vorlieben und persönliche Informationen.
Themen: Typ und Größe der Organisation; Politikbereich; Position des Befragten in der Organisation; Rollenverständnis und Motivationen des Befragten; Arbeits-Autonomie; Zielklarheit; Einsatz von Management-Instrumenten; Verwendung von Leistungsindikatoren; Häufigkeit der Interaktion mit verschiedenen Akteuren; Zusammenarbeit und Koordination; Politisierung; soziales Kapital der Organisation; Arbeitszufriedenheit; Bewertung der Reformen im öffentlichen Sektor; Bedeutung der Reformtrends; Design und Dynamik der Verwaltungsreformen; Leistungsergebnisse von Reformen; Kürzungsmaßnahmen; Auswirkungen der Finanzkrise; Öffentlicher Sektor Werte; Motivation und individuelle Einstellungen; öffentlicher Sektor und organisatorische Amtszeit.
Demographie: Geschlecht; Alter (kategorisiert); Bildungsstand.
Zusätzlich verkodet wurde: ID, Land.
GESIS
COCOPS Executive Survey on Public Sector Reform in Europe ist eine Befragung von Führungskräften des öffentlichen Sektors in zwanzig europäischen Ländern. Die Umfrage liefert quantitative Daten über die Reformen der öffentlichen Verwaltung und ihre Auswirkungen in Europa durch die Erforschung der Wahrnehmungen, Erfahrungen und Meinungen der Akteure, die stark an der Konzeption und Umsetzung von Reformen beteiligt sind.
Allgemeine Information. Management und Arbeitspraxis in der Organisation. Reform des öffentlichen Sektors und die Finanzkrise. Einstellungen, Vorlieben und persönliche Informationen.
Themen: Typ und Größe der Organisation; Politikbereich; Position des Befragten in der Organisation; Rollenverständnis und Motivationen des Befragten; Arbeits-Autonomie; Zielklarheit; Einsatz von Management-Instrumenten; Verwendung von Leistungsindikatoren; Häufigkeit der Interaktion mit verschiedenen Akteuren; Zusammenarbeit und Koordination; Politisierung; soziales Kapital der Organisation; Arbeitszufriedenheit; Bewertung der Reformen im öffentlichen Sektor; Bedeutung der Reformtrends; Design und Dynamik der Verwaltungsreformen; Leistungsergebnisse von Reformen; Kürzungsmaßnahmen; Auswirkungen der Finanzkrise; Öffentlicher Sektor Werte; Motivation und individuelle Einstellungen.
Zusätzlich verkodet wurde: ID; Land.
GESIS
In: Bürgergesellschaft und Demokratie
In: Verwaltung & Management: VM ; Zeitschrift für moderne Verwaltung, Band 21, Heft 4, S. 182-191
ISSN: 0947-9856
In: Verwaltung & Management: VM ; Zeitschrift für moderne Verwaltung, Band 21, Heft 4, S. 182-191
ISSN: 0947-9856
In: Public management review, Band 19, Heft 6, S. 765-784
ISSN: 1471-9045
In: Public management review, S. 1-20
ISSN: 1471-9037