Das Jugendschutzgesetz von 1938 und seine Vorgeschichte: eine rechtswissenschaftliche Darstellung der Jugendschutzgesetzgebung
In: Neue deutsche Forschungen 260
In: Abteilung Arbeitsrecht 1
9 Ergebnisse
Sortierung:
In: Neue deutsche Forschungen 260
In: Abteilung Arbeitsrecht 1
In: Journal of Eurasian studies, Band 1, Heft 2, S. 119-126
ISSN: 1879-3673
In marketing, Eurasia is currently still an area of terra incognita between the CEE and the Asia-pacific region. This paper deals from a linguistic cultural studies viewpoint with the question of how far Eurasia can be a relevant region for MNE marketing. To this end, the enrichment of the conception of Eurasia in Russia will be researched in its philosophical, political and economic dimensions using the original geographic dimension as a baseline. The individual conceptual components will be scrutinized in detail for their potential significance for regional marketing in post-soviet economic discourse, whereby neo-Eurasianism in contemporary Russian thinking deserves particular significance.
In marketing, Eurasia is currently still an area of terra incognita between the CEE and the Asia-pacific region. This paper deals from a linguistic cultural studies viewpoint with the question of how far Eurasia can be a relevant region for MNE marketing. To this end, the enrichment of the conception of Eurasia in Russia will be researched in its philosophical, political and economic dimensions using the original geographic dimension as a baseline. The individual conceptual components will be scrutinized in detail for their potential significance for regional marketing in post-soviet economic discourse, whereby neo-Eurasianism in contemporary Russian thinking deserves particular significance. (author's abstract)
BASE
In: Intercultural communication, Band 7, Heft 3, S. 1-13
ISSN: 1404-1634
This contribution analyses the image of Europe passed on in current TV-advertising in Russia. This image is only understandable in the context of the current social discussions about national identity and builds on the national self-images. While Russia is very markedly different to Europe in terms of size and importance, tradition and history as well as community and shared identity, the image of Europe is depicted as a homogenous, intrinsically less structured counterpart to the self-image. The image of Europe is based on difference, not on negative foreign stereotyping. As a result, Russia appears as not belonging to Europe.
In: Unternehmenskultur und Unternehmensidentität, S. 49-65
In: Der Donauraum: Zeitschrift des Institutes für den Donauraum und Mitteleuropa, Band 36, Heft 1-2, S. 104-121
ISSN: 2307-289X
In: Europäische Kulturen in der Wirtschaftskommunikation 33
In: Springer eBook Collection
Unternehmenskommunikation zwischen Explorations- und Exploitationsanforde-rungen: Vision-Communication als Mittel zur Überwindung des Ambidextrie-Di-lemmas -- Business Model Innovation: Technische Produktliteratur als Instrument der Marken-kommunikation im B2B-Geschäft -- Wie Digitalisierung Industrien auf den Kopf stellt: Steht der Automobilindustrie dasselbe Schicksal wie der Musikbranche bevor? -- Ist "Industrie 4.0" gleich "Industry 4.0"? Die Bedeutung kultureller Kontexte für die internationale Wirtschaftskommunikation: Technologiebezeichnungen in Deutsch-land und Norwegen im Vergleich -- Mobilität und der Umgang mit sprachlicher Vielfalt: Zu Spracheinstellungen und Sprachgebrauch im Tourismus -- Erwartungen an die Sprachkompetenz in der fremdsprachlichen Wirtschaftskommu-nikation: Befunde einer empirischen Untersuchung.-Sprachgebrauch in migrantischen Social-Media-Gruppen: Eine soziolinguistische Fallstudie zur Verwendung digitaler Kommunikationsmittel durch italienische Mig-ranten -- Sprachbeherrschung als integrativer Faktor: Eine Studie zu Migration, Spracher-werb und Kommunikation im akademischen Bereich -- Mobilität von Kapital als Motor für Veränderungen in der Unternehmenskommuni-kation: Zur Dynamik von Fachwortschätzen durch Internationalisierung -- Kapitalmarktkommunikation, Sprachenregime und Anlegermobilität -- Einsatz von Content-Marketing-Strategien in Schweizer Unternehmen: Nutzener-wartungen – Inhalte – Erfolgsgrundlagen -- Mobility as a challenge in relationship marketing: The application of mediatized in-teraction rituals and symbols for relationship maintenance -- Kult und Mobilität: Zur Markenkommunikation bei VW Käfer/(New) Beetle und Fiat (Nuova) 500 -- Wirtschaftskommunikation am Beispiel "autonome Mobilität": Exemplarische Ana-lysen von Werbespots aus sprach- und medienwissenschaftlicher Sicht -- The Danish Way: Eine Carlsberg-Kampagne, die Grenzen überschreitet -- Anonymisierung und Hyperlokalität der Studierenden-App "Jodel": Eine Fallstudie zu Funktionsweise und Anwendungsmöglichkeiten des sozialen Netzwerks am Bei-spiel der Studierendenwerke -- Translators as digital nomads: Constructing professional identity online -- Sind Sie mein neuer Kollege?" Employee Advocacy im Recruiting.
In: Sprache im Kontext 27