Review: Digital Diplomacy
In: International journal / Canadian Institute of International Affairs, Band 56, Heft 3, S. 552-552
ISSN: 2052-465X
13 Ergebnisse
Sortierung:
In: International journal / Canadian Institute of International Affairs, Band 56, Heft 3, S. 552-552
ISSN: 2052-465X
In: International affairs, Band 78, Heft 2, S. 424-425
ISSN: 0020-5850
In: International journal / Canadian Institute of International Affairs, Band 56, Heft 3, S. 552
ISSN: 0020-7020
World Affairs Online
In: Political science quarterly: a nonpartisan journal devoted to the study and analysis of government, politics and international affairs ; PSQ, Band 117, Heft 2, S. 318-319
ISSN: 1538-165X
In: Political science quarterly: PSQ ; the journal public and international affairs, Band 117, Heft 2, S. 318
ISSN: 0032-3195
In: Foreign affairs: an American quarterly review, Band 81, Heft 3, S. 165
ISSN: 2327-7793
In: International Journal, Band 56, Heft 3, S. 552
In: Canadian foreign policy: La politique étrangère du Canada, Band 11, Heft 2, S. 165-175
ISSN: 2157-0817
In: International affairs, Band 79, Heft 2, S. 315-326
ISSN: 0020-5850
World Affairs Online
Für die Kommunikation in der internationalen Politik bietet das Internet große Chancen. Es gilt als Symbol einer global denkenden Welt und schafft schnelle Verbindungen zwischen Menschen auf der ganzen Erde. Die Diplomatie hat das neue Medium teilweise schon früh für sich entdeckt. Es bietet die Möglichkeit, das eigene Land und die Arbeit der Regierung einer weltweiten Öffentlichkeit direkt zu vermitteln. Auch internationale Organisationen wie die UNO nutzen Webseiten in großem Umfang, um Dokumente und Hintergrundinformationen zur Verfügung zu stellen. Das intensiviert und beschleunigt den Informationsfluss in der internationalen Politik. Wie sich diese Entwicklung auswirkt, zeigen Erfahrungsberichte von Botschaften mit eigenen Online-Auftritten, die im Mittelpunkt des Buches stehen. Neben den Diplomaten, die den Umgang mit dem Internet aus ihrer landesspezifischen Sichtweise schildern, beleuchten Experten die Praxis. Sie analysieren Konzepte, deren Umsetzung in Form von Webseiten sowie die Folgen diplomatischer Gepflogenheiten für die Arbeit mit dem Internet. Auf diese Weise entsteht ein Kompendium des internationalen Kommunikationsfortschritts
World Affairs Online
In: Seton Hall Journal of Diplomacy and International Relations, Band 4, Heft 1, S. 115-133
Argues that the global policy gap does not mean that development has failed; aggregate development trends have been positive. However, development has also varied greatly across regions & countries, perpetuated inequalities, & is not sustainable. Foreign aid remains essential to the poorest countries. Improvements in development outcomes can be spurred by sound macroeconomic management policies, social reforms, building institutional capacity, domestic ownership of development policies, public-private partnerships, well-engineered lending programs, & reforms aid delivery mechanisms. It is contended that globalization, ie, the openness of societies to the free flow of people & ideas, can aid development. Further, the benefits of globalization would be more equitably distributed between rich & poor with more open trade, while global finance rules need to be relaxed for developing countries. Poor countries remain susceptible to downturns in the global economy, their aging populations require more imported labor, which is confounded by tighter post-September 11, 2001, immigration policies, & they suffer from a digital gap that locks them out of the new information economy. In closing, it is asserted that countries must realize more from development efforts & that the cooperation of multilateral institutions is critical for successful development. 5 Figures. J. Zendejas
In: International affairs: a Russian journal of world politics, diplomacy and international relations, Band 50, Heft 6, S. 22-28
ISSN: 0130-9641
A common international information space has been created through new technology processes, especially the Internet, impacting the politics, economics, and cultures of States. The global information sphere offers many opportunities, but also contains threats like the digital divide, privacy violations, and pornography. In the face of these threats, the US has chosen to keep legal regulation of the Internet to a minimum, while Western European countries favor a combination of legal and self-regulation. Global standards for e-commerce and information security do not exist, but need to be addressed through international relations.