Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
Der "Internationale Verhaltenskodex für das Inverkehrbringen und die Anwendung von Pflanzenschutz- und Schädlingsbekämpfungsmitteln" der FAO und die "Londoner Richtlinien für den Informationsaustausch beim internationalen Handel mit Chemikalien" der UNEP sahen in ihrer ursprünglichen Fassung bereits als zentrales Element den Informationsaustausch vor. Im Jahre 1989 wurden beide Resolutionen um das Verfahren der Vorherigen Zustimmung nach Inkenntnissetzung (PIC-Verfahren) erweitert. Mit der Verordnung (EWG) Nr. 2455/92 des Rates vom 23. Juli 1992 wurde das PIC-Verfahren verbindlich in allen Mitgliedstaaten der Europäischen Union eingeführt. Auf internationaler Ebene geht die Entwicklung dahin, das PIC-Verfahren als rechtsverbindliches Instrument beim Export und Import gefährlicher Chemikalien zu etablieren. ; The FAO "International Code of Conduct on the Distribution and Use of Pesticides" and the UNEP "London Guidelines for the Exchange of Information for Chemicals in International Trade" already assigned in their original version the information exchange as a central element. In 1989 both resolutions were extended by the Prior Informed Consent (PIC) procedure. By Council Regulation (EEC) No 2455/92 of 23 July 1992 the PIC procedure was established as binding for all Member States of the European Union. The Implementation of the PIC procedure as a legally binding instrument concerning the export and import of dangerous chemicals is a current international endeavour.
BASE
In: Schriftenreihe zum internationalen Steuerrecht 80
World Affairs Online
In: MIES, 90/3
In: Special Topic Study International Migration for Employment
Three case studies on extent and characteristics of employment growth in Egypt, Spain and Yugoslavia
World Affairs Online
In: Cahiers de droit fiscal international 75b
In: Der moderne Staat: dms ; Zeitschrift für Public Policy, Recht und Management, Band 7, Heft 1, S. 55-73
ISSN: 2196-1395
World Affairs Online
ISSN: 0902-8994
In: Wirtschaftsrecht und Wirtschaftspolitik Band 191
In: Wirtschaftsrecht und Wirtschaftspolitik Band 191
In: Die amerikanische Reeducation-Politik nach 1945. Interdisziplinäre Perspektiven auf "America's Germany".
Der vorliegende "Zusatzbericht" zur Studie "Zur Nutzung der durch die Massenmedien verbreiteten Informationen und Argumentationen" analysiert das Verhalten Jugendlicher in Diskussionen und den komplexen Zusammenhang zwischen politischer Diskussion und massenmedialer Information anhand einer 1976 durchgeführten Befragung von Jugendlichen. Der Anteil von FDJ-Funktionären unter den Befragten betrug fast 50 Prozent. Ein großer Prozentsatz der Jugendlichen ist der Meinung, politische Ereignisse besser beurteilen und darüber diskutieren zu können, wenn sie auch Sendungen der Westsender verfolgen. Eine "hohe Resistenz gegenüber den ideologischen Bemühungen" der Partei in dieser Gruppe wird als "bedenklich" eingestuft. (pmb)
In: Global forum on transparency and exchange of information for tax purposes : peer reviews
"The Global Forum on Transparency and Exchange of Information for Tax Purposes is the multilateral framework within which work in the area of tax transparency and exchange of information is carried out by over 90 jurisdictions which participate in the work of the Global Forum on an equal footing. The Global Forum is charged with in-depth monitoring and peer review of the implementation of the standards of transparency and exchange of information for tax purposes. These standards are primarily reflected in the 2002 OECDModel Agreement on Exchange of Information on Tax Mattersand its commentary, and in Article 26 of the OECD Model Tax Convention on Income and on Capitaland its commentary as updated in 2004, which has been incorporated in the UN Model Tax Convention. The standards provide for international exchange on request of foreseeably relevant information for the administration or enforcement of the domestic tax laws of a requesting party. "Fishing expeditions" are not authorised, but all foreseeably relevant information must be provided, including bank information and information held by fiduciaries, regardless of the existence of a domestic tax interest or the application of a dual criminality standard.All members of the Global Forum, as well as jurisdictions identified by the Global Forum as relevant to its work, are being reviewed. This process is undertaken in two phases. Phase 1 reviews assess the quality of a jurisdiction's legal and regulatory framework for the exchange of information, while Phase 2 reviews look at the practical implementation of that framework. Some Global Forum members are undergoing combined – Phase 1 plus Phase 2 – reviews. The ultimate goal is to help jurisdictions to effectively implement the international standards of transparency and exchange of information for tax purposes. All review reports are published once approved by the Global Forum and they thus represent agreed Global Forum reports.For more information on the work of the Global Forum on Transparency and Exchange of Information for Tax Purposes, and for copies of the published review reports, please visit www.oecd.org/tax/transparency"