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Der Begriff Information wurde 1940 von Norbert Wiener mit seiner Kybernetik eingeführt. Wesentlich für seine grosse Verbreitung war Shannons Informationstheorie, die wichtige Grundlagen der Nachrichten-, Rechen- und Speichertechnik bereitstellte. Heute ist Information ein nahezu universell angewendeter Begriff, der aber leider sehr oft nur unscharf und intuitiv benutzt wird ... Für alle Informationsarten werden die wichtigsten Beispiele eingeführt und ausführlich erklärt. So ist quasi ein Kompendium der Information mit genauer Erfassung ihrer Möglichkeiten und Grenzen bis hin zu den technischen Anwendungen entstanden. (Verlag)
In: Communication Concepts
This volume thoroughly covers the sub-field of information, and is one of the first in a series which synthesizes the research literature on major concepts in the field of communication. Each concise volume includes a research definition (concept explication) and presents a state-of-the-art analysis of theory and empirical findings related to the concept. After defining the word `information', the author contrasts non-linear and reflexive ideas about human communication with linear perspectives. Information is equated with uncertainty. The result presents a pattern for the process of concep
In: Key ideas in media and cultural studies
In: Synthesis Lectures on Information Concepts, Retrieval, and Services
This book introduces fundamentals of information communication. At first, concepts and characteristics of information and information communication are summarized. And then five classic models of information communication are introduced. The mechanisms and fundamental laws of the information transmission process are also discussed. In order to realize information communication, impediments in information communication process are identified and analyzed. For the purpose of investigating implications of Internet information communication, patterns and characteristics of information communicatio
In: Beiträge zur Informations- und Dokumentationswissenschaft 5
In: Beiträge zur Informations- und Dokumentationswissenschaft 5
In: Beiträge zur Informations- und Dokumentationswissenschaft 5
In: Management for professionals, 2
This book presents a holistic approach showing that enterprise information management (EIM) must be promoted from the top down, in order to ensure that the entire organization is committed to establishing and supporting systems and processes designed to capture, store, analyze, and disseminate information. Three key "pillars" of applications are presented: business intelligence, enterprise content management, and enterprise search. The authors explore EIM from economic and socio-psychological perspectives, considering the "ROI" (return on information) of IT and related technological investments, and the cultural and behavioral aspects through which people and machines interact. Case examples provide a variety of tools for managers to assess and improve the effectiveness of their EIM infrastructure, considering its implications for customer and client relations, process and system improvements, product and service innovations, and financial performance. --
In: Collection Tout savoir sur
In: Information systems, web and pervasive computing series