Military integration
In: Guerrilla Veterans in Post-war Zimbabwe, S. 104-140
5389 Ergebnisse
Sortierung:
In: Guerrilla Veterans in Post-war Zimbabwe, S. 104-140
In: Beyond the Regulatory Polity?, S. 46-65
Over the past two decades, the relationship between China's civilian and military industrial sectors has been undergoing a major realignment brought on by the transformation of the country's economic and technological landscape. Whereas the defense sector had been the undisputed leader of Chinese industrial technology for most of the PRC's history, the predominantly non-state civilian economy has begun to catch up with and even surpass comparable military capabilities in many key areas since the 1990s. The Chinese leadership recognizes the enormous potential of the civilian sector for China's military modernization program, especially in light of the often disappointing results of various technology initiatives spearheaded by the state sector, despite massive investments. Serious efforts are now under way to facilitate the entry of non-state sector firms into the military market. However, many obstacles remain, of which the entrenched interests of the defense industry stands out.
BASE
In: Current research on peace and violence, Band 3, Heft 3-4, S. 216-228
ISSN: 0356-7893
World Affairs Online
In: Journal of peace research, Band 45, Heft 3, S. 365-384
ISSN: 1460-3578
Civil wars are far less likely to end in peace agreements than are international wars, and more than a third of civil wars restart within a few years. This may be due to the time-inconsistency of peace settlements in civil wars: once the rebels demobilize, they lose bargaining power and the government can renege on its promises. This makes rebels reluctant to stop fighting and quick to remobilize for a fight. A self-enforcing agreement could prevent this, but it is difficult to create such agreements. Recent efforts to structure self-enforcing agreements after civil wars have involved the integration of former rebels in a new national army. This solution should make unilateral defection from peace settlements more costly. This is an increasingly popular mechanism used in peace settlements, but it is not yet well understood. We do not know if it works or under what conditions it is likely to be used. This article provides the first systematic study of rebel—military integration agreements and considers if and how such agreements can help build peace. It also analyzes the conditions under which such agreements will be reached and implemented. The analysis suggests that rebel—military integration has not been an effective peacebuilding mechanism, but this is often due to poor implementation of the agreements.
In: Journal of peace research, Band 45, S. 365-384
ISSN: 0022-3433
World Affairs Online
In: World Marxist review, Band 32, Heft 11, S. 34-36
ISSN: 0266-867X
In: Journal of peace research, Band 45, Heft 3, S. 365-384
ISSN: 0022-3433
In: SWP-Studie, Band S 26
'Der Grundgedanke europäischer Integration - dass Europa durch die Zusammenlegung von Ressourcen kosteneffektiver nach innen und wirkungsvoller nach außen handeln kann - hat den militärischen Sektor bisher nur oberflächlich berührt. Angesichts der Gleichzeitigkeit stagnierender oder rückläufiger Verteidigungshaushalte und zunehmender militärischer Engagements wird es für die EU immer dringlicher, neue Formen militärischer Verflechtung zu entwickeln. Die Studie untersucht bisherige Ansätze militärischer (nicht rüstungsindustrieller) Kooperation nach ihren Auswirkungen auf Einsatzfähigkeit in multinationalen Operationen, auf Kosteneinsparungen und auf die europäische militärische/ politische Integration und entwickelt weitergehende Ansätze. Alle gegenwärtigen kooperativen Ansätze verbessern die Einsatzfähigkeit. Selbst die militärisch gewichtigeren EU-Staaten können in der Regel erst durch die Zusammenführung nationaler Beiträge jene Gesamtfähigkeit erreichen, die für anspruchsvolle Operationen erforderlich ist. Integrierte multinationale Strukturen und Fähigkeiten erbringen erst dann nennenswerte Kosteneinsparungen, wenn nationale Strukturen und Fähigkeiten dadurch ersetzt oder reduziert werden. Die Bereitschaft, neue, integrative Ansätze zu verfolgen, die eine höhere Kosten- und Einsatzeffizienz bewirken, gleichzeitig aber auch die rein nationale Entscheidungs- und Handlungsfähigkeit begrenzen, ist zur Zeit bei den europäischen Staaten gering. Daher sind tiefgreifende Maßnahmen auf absehbare Zeit wenig realistisch. Für schrittweises Vorgehen, das an der Peripherie nationaler Souveränität beginnt, besteht eher eine Aussicht auf Realisierung, besonders dann, wenn nicht die EU-25, sondern einzelne Staaten eine stärkere militärische Integration wagen.' (Autorenreferat)
In: Scientia Militaria: South African journal of military studies, Band 43, Heft 1
ISSN: 1022-8136
Book Review: Reviewed Book: Germuska, P.: Unified Military Industries of the Soviet Bloc. Hungary and the Division of Labour in Military Production. Lanham, MD & London: Lexington Books, 2015. ; Non peer reviewed
BASE
In: International affairs: a Russian journal of world politics, diplomacy and international relations, S. 31-36
ISSN: 0130-9641
In: The international spectator: a quarterly journal of the Istituto Affari Internazionali, Italy, Band 31, Heft 3, S. 71-92
ISSN: 0393-2729
World Affairs Online
In: The international spectator: journal of the Istituto Affari Internazionali, Band 31, Heft 3, S. 71-92
ISSN: 1751-9721
In: The international spectator: a quarterly journal of the Istituto Affari Internazionali, Italy, Band 31, S. 71-92
ISSN: 0393-2729
Examines problems affecting implementation of a common defense policy after the cold war, including legitimacy of multilateral intervention and the role of the European Union, NATO, and the Western European Union.