Op Eds, or opinion editorials, are typically published in daily newspapers and can raise awareness about a particular topic or aim to persuade others. For this project each student wrote an op-ed in which they presented their opinion or thoughts about the issue of islamophobic discourse coming from Republican candidates, especially Donald Trump.
'Ausgangspunkt der vorliegenden Studie ist das seit dem 11. September 2001 wieder offenkundig gewordene Problem der Versuchung, politische Probleme mit muslimischen Ländern über Bemühungen, den Islam zu verstehen, zu bewältigen. Doch ein besseres Verständnis von Religion, Kultur und Geschichte der islamischen Völker allein reicht zur Behandlung der politischen Differenzen nicht aus. Kulturdialog kann kein Ersatz für den notwendigen politischen Dialog sein. Notwendig ist, auf die Interessen der Muslime in ihrer existenziellen Situation zu schauen. Diese ist - wie bei uns - prinzipiell von gesellschaftlichen Modernisierungsprozessen und Säkularisierung als einem Teilaspekt von ihnen bestimmt. Doch handelt es sich um Säkulisierungserfahrung unter Fremdbestimmung. Darin liegt der entscheidende Grund dafür, dass die theologisch-ideologische Bearbeitung im Sinne von Bewältigung der Modernisierungsprozesse eine andere ist als in Europa. Die Arbeit gibt einen kursorischen Überblick über die unterschiedlichen Reaktionsformen in der islamischen Welt auf fremdbestimmte Modernisierung seit dem 19. Jahrhundert, von Strategien der Anpassung islamischer Dogmatik an Konzepte der kulturellen Moderne, über islamistische Bewegungen und ihrer Ideologie des 'islamischen Systems' bis hin zum Extremismus des Dschihad-Islam, der auch vor Terror nicht zurückschreckt. Dem schließt sich eine Erörterung der Frage an, was der Kulturdialog angesichts der Vielfalt von Islamverständnis und praktizierter Religion leisten kann. Dabei ist auch auf das Problem der Kulturalisierung von Politik und die Gefahr hinzuweisen, dass neue Kulturgrenzen errichtet werden können. Die abschließenden Empfehlungen sind als konzeptionelle Handreichung zum Thema Islam gedacht. Ihr Kernsatz lautet: Der Islam handelt nicht.' (Autorenreferat)
This paper examines the Quranic perspective on Muslim voting for non-Muslim candidate leader in the election. It discusses the position of non-Muslim in a majority Muslim and democratic Indonesia and serves as a response to contemporary political rallies against the candidacy of non-Muslim. The Jakarta Governor election in 2017 clearly demonstrated how Muslim politics define non-Muslim in democracy. Examining important concepts on leadership, mainly the doctrine of khalifah, uli al-amr, imam, and awliya', explained in the Qur'an, this article further argues that this holy scripture has defined criteria of leader for the Muslim. Faith and competencies of leadership candidate serve as main references when Muslim send their vote in the election. In political affairs or nashb al-imamah, Muslim is supposed to vote for Muslim candidate while also having obligation to guarantee the fulfillment of civic rights, particularly for non-Muslim.
About Critical Muslim: A quarterly publication of ideas and issues showcasing groundbreaking thinking on Islam and what it means to be a Muslim in a rapidly changing, interconnected world. Each edition centers on a discrete theme, and contributions include reportage, academic analysis, cultural commentary, photography, poetry, and book reviews
MUSMINE - Muslim Minorities in Europe ; This paper examines the potential for accommodating Muslim legal and ethical norms within European liberal democracies. It focuses on areas of personal life such as family norms and ethics. The main argument of the paper is that in some areas - such as divorce or contract law - there is potential for accommodating Muslim legal and ethical norms within mainstream political and legal institutions. The advantage of this strategy is that it can encourage Muslims to identify with national political and legal institutions. This strategy can, in turn, encourage the integration of Muslims into mainstream European institutions and promote the goals of social cohesion. However, the accommodation of some religious and cultural norms in this way can create a risk of harm to women. Therefore, there need to be special processes to ensure that Muslim women's autonomy is safeguarded. The paper includes a case study and discussion of Muslim family law arbitration, and the use of 'sharia tribunals', in Great Britain.
'Spätestens seit den Anschlägen auf Bali, die Hunderte Menschen - hauptsächlich Touristen aus Industrieländern - das Leben kosteten, wird gern auf die Gefahren hingewiesen, die von fundamentalistischen und terroristischen Gruppierungen in Südostasien ausgehen. Dabei werden die Auseinandersetzungen oft stark vereinfacht wahrgenommen. Tatsächlich sind die innergesellschaftlichen Konflikte komplexer und lassen sich nicht auf das Schema 'böse Terroristen vs. gute Staaten' reduzieren. Am Beispiel von Mindanao, der südlichsten Insel der Philippinen, und der Rebellion ihrer muslimischen Bevölkerung zeigt Peter Kreuzer auf, dass die Religion mitnichten den wichtigsten Konfliktstoff darstellt. Zwar bilden die Muslime eine religiöse Minderheit im überwiegend christlichen Staat, Ursache des Konflikts ist aber, dass sie eine sozio-ökonomische Benachteiligung erfahren und ihre Interessen in der Regierung nicht repräsentiert werden. So wird die religiöse Differenz von der Guerilla und den politischen Eliten instrumentalisiert. Der Tod des Guerilla-Führers im Sommer 2003 wirft nun die Frage auf, welche Optionen zukünftig für die Lösung des Konflikts in Frage kommen. Der Autor diskutiert diese vor dem Hintergrund der historischen Entwicklung und früherer Versuche, eine dauerhafte Befriedung der Philippinen herzustellen. Es bestehen realistische Chancen, dass die alten Konfliktparteien Frieden schließen, zumal von allen Seiten Kompromissbereitschaft signalisiert wird. Allerdings werden noch weit mehr Anstrengungen nötig sein, einen dauerhaften Frieden herbeizuführen, denn die nächsten 'Verlierer' der neuen Ordnungen und die zukünftigen Konfliktlinien stehen schon heute fest.' (Autorenreferat)
AbstractThis research endeavors to build an egalitarian social order that emphasizes human equality and eradicates all forms of discrimination based on identities created by the current social system, including race, religion, ethnicity, skin color, nationality, etc. This is done because research into issues of citizen equality within Muslim political systems is an interesting part of discourse regarding national diversity and ideological issues in governance. Using an empirical approach, this study analyzes the involvement of non-Muslims in practical politics and government in Muslim-majority areas such as Makassar. The involvement of non-Muslims in practical politics is key to the creation of a democratic system of governance. This study contributes an explanation as to why the recognition of non-Muslims' political rights must not solely be viewed in terms of theory, but also in terms of normative and practical structures, as Islam promotes democratic governance in which equality, justice, and tolerance are realized well and no political discrimination is committed against citizens. Through this, the purity of Islam can remain undistorted and the gap between the practiced reality among this Muslim-majority population and fundamental Islamic teachings can be bridged.Keywords: Muslim's thought; political rights; non-Muslims; Makassar; الملخصيسعى هذا البحث إلى بناء نظام اجتماعي للمساواة الذى يشدد على المساواة بين البشر ويستأصل جميع أشكال التمييز على أساس الهويات التي أنشأها النظام الاجتماعي الحالي، بما في ذلك العرق والدين والعرق ولون البشرة والجنسية وما إلى ذلك. ويتم ذلك لأن البحث في قضايا تعد المساواة بين المواطنين داخل الأنظمة السياسية الإسلامية جزءًا مهمًا من الخطاب المتعلق بالتنوع الوطني والقضايا الأيديولوجية في الحكم. باستخدام منهج تجريبي، تحلل هذه الدراسة مشاركة غير المسلمين في السياسة العملية والحكومة في المناطق ذات الأغلبية المسلمة مثل ماكاسار. إن إشراك غير المسلمين في السياسة العملية هو مفتاح إنشاء نظام حكم ديمقراطي. تسهم هذه الدراسة في تفسير لماذا يجب ألا يُنظر إلى الاعتراف بالحقوق السياسية لغير ...