Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
In: International marketing review v. 27, no. 4
This e-book aims to advance the theoretical base of the nation branding domain by providing a forum for the sharing of research findings across multiple dimensions of the nation branding construct. Different perspectives, settings, and methodologies are brought together in order to deepen the intellectual base of the discipline and to share valuable insights into some of the critical issues in contemporary nation branding
In: Discussion Papers / Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung, Schwerpunkt Märkte und Politik, Forschungsprofessur und Projekt The Future of Fiscal Federalism, Band 2010-06
"Dieser Artikel untersucht empirisch, ob immaterielle Faktoren wie Länderstereotypen oder Verbrauchereinstellungen über Produkte aus bestimmten Ländern eine Auswirkung auf deren ausländische Direktinvestitionen haben. Die immateriellen Faktoren eines Landes werden mit seinem Landesimage ('Nation Brand') operationalisiert. Das Konzept zum Nation Brand(-ing) eines Landes steht im direkten Zusammenhang mit der Bedeutung und dem Verständnis zur spezifischen Originalität und somit auch zur Qualität des Landes und seiner Produkte. Die Marke des Herstellungslandes dient zugleich als Aushängeschild für dieses Land und hat oft maßgeblichen Einfluss auf Entscheidungen für oder gegen den Konsum von Produkten aus diesem Land. Es liegt daher nahe, sich für einen Standort zu entscheiden, den der Verbraucher mit positiven Attributen bezüglich Herstellung und Qualität in Verbindung bringt. Diese Einsichten führen zum folgenden Hauptergebnis der Analyse: Der Umfang von ausländischen Investitionen im Gastland steigt um 27 Prozent, sobald sein Image bzw. seine immaterielle Faktoren sich um einen Punkt verbessern. Die empirische Analyse nutzt das 'Knowledge-Capital'-Modell und umfasst 30 Investorenländer und 34 Gastländer über den Zeitraum 2005-2006." (Autorenreferat)
In: The Fletcher forum of world affairs, Band 32, Heft 3, S. 19-34
ISSN: 1046-1868
It is the aim of this article to advance our understanding of this phenomenon by focusing on the interplay between marketing & public diplomacy. We will first present some fundamental brand management concepts as they help explain nation branding & clarify the role of public diplomacy under the greater scheme of a nation image building. Then, we will address a set of important research questions & areas of consideration raised by an expert audience on the debate of the role & appeal of nation branding in light of traditional public diplomacy. While this reflection is exploratory in nature, it aims at drawing further scholarly research attention on the topic & at encouraging collaboration among practitioners of the art & science of image building. Adapted from the source document.
Purpose: This paper aims to examine the extent to which the nation branding activities of export promotion organisations (EPOs), investment agencies (IAs), national tourism organisations (NTOs) and embassies follow the principle of coordination that characterises an integrated marketing communications approach. Design/methodology/approach: A qualitative exploratory approach was taken, comprising face‐to‐face in‐depth interviews with key informants from five Association of Southeast Asian Nations (ASEAN) involved in the implementation of nation branding communications in terms of export promotion, tourism, investment attraction and public diplomacy. Findings: Seven key dimensions of interorganisational coordination in a nation branding context emerge from our results. These dimensions include sector, organisation domicile, mode, strategy formulation, nature, frequency and target audience. Research limitations/implications: The relatively small dataset as well as the restricted geographic scope of the study limits the generalisability of the findings; further research is required to ascertain whether the findings of this study also apply in other settings. Practical implications: Enhanced coordination needs to occur not only between the different governmental organisations engaged in nation branding strategy, but also between those organisations and their respective private sector stakeholders.
BASE
In: Social identities: journal for the study of race, nation and culture, Band 14, Heft 1, S. 121-142
ISSN: 1363-0296
In: Japan aktuell: journal of current Japanese affairs, Band 16, Heft 3, S. 52-65
ISSN: 1436-3518
World Affairs Online
In: Europe Asia studies, Band 61, Heft 7, S. 1123-1136
ISSN: 0966-8136
World Affairs Online
In: Europe Asia studies, Band 61, Heft 7, S. 1123-1136
ISSN: 1465-3427
In: Political geography: an interdisciplinary journal for all students of political studies with an interest in the geographical and spatial aspects, Band 29, Heft 2, S. 97-108
ISSN: 0962-6298
In: Political geography, Band 29, Heft 2, S. 97-109
ISSN: 0962-6298
In: Statsvetenskaplig tidskrift, Band 110, Heft 2, S. 228-236
ISSN: 0039-0747
In: Revista mexicana de política exterior: publicación cuatrimestral del Instituto Matías Romero de Estudios Diplomáticos, Heft 85, S. 279-283
ISSN: 0185-6022
World Affairs Online