AbstractIn this paper we argue that our conception of and intuitions about paradoxes are themselves paradoxical. Specifically, we argue that our commitment to the existence and nature of paradoxes is inconsistent with a norm of rationality—which is a paradox.
Since David Cameron's announcement for a referendum on the United Kingdom's continued membership of the European Union widely reinforced Britain's reputation as a 'eurosceptic' and difficult Member State. This Chapter explores the 'English paradox', i.e. the United Kingdom's ever-present demands for EU reforms paired with a relative compliance when it came to the ratification of the successive European treaties. It first deals with the Cameron's demands for reforms in order to fix the UK-EU relationship and avoid a withdrawal from the EU. It then looks back at the reforms which had already been put forward by the previous Prime Ministers during the negotiations related to the adoption of the European treaties. Finally, it explains the British internal procedure for the ratification of the European treaties and how the specific political system involves the English paradox. The conclusion puts into perspective the aforementioned elements and the United Kingdom's 'eurosceptic' image. ; Peer reviewed
Paradoxes, contrary propositions that are not contestable separately but that are inconsistent when conjoined, constitute a pervasive feature of contemporary organizational life. When contradictory elements are constituted as equally important in day-to-day work, organizational actors frequently experience acute tensions in engaging with these contradictions. This Element discusses the presence of paradoxes in the life of organizations, introduces the reader to the notion of paradox in theory and practice, and distinguishes paradox and adjacent conceptualizations such as trade-off, dilemma, dialectics, ambiguity, etc. This Element also covers what triggers paradoxes and how they come into being whereby the Element distinguishes latent and salient paradoxes and how salient paradoxes are managed. This Element discusses key methodological challenges and possibilities of studying, teaching, and applying paradoxes and concludes by considering some future research questions left unexplored in the field.
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'Der Beitrag beschäftigt sich mit der Frage, wie Menschen, die in Minderheitenbewegungen aktiv sind, Kultur und andere Quellen von Identität definieren müssen, um diese als politische Ressource nutzen zu können. Sie fordern Gleichberechtigung für Gruppen, die in einer Gesellschaft kulturelle, soziale und wirtschaftliche Nachteile erleben. Es wird dargestellt, dass jene Minderheiten, die sich selbst als homogene Einheiten mit eigener Sprache und Kultur und mit eigenständigen, über Generationen erhaltenen Traditionen beschreiben, die besten Chancen haben, von Staaten und internationalen Organisationen als echte Minderheiten anerkannt zu werden. Das Paradox der Minderheitenrechte soll genau dieses Phänomen beleuchten: Um als echte Minderheit anerkannt zu werden, ahmen die MinderheitenaktivistInnen die in internationalen Minderheitenrechtsinstrumenten festgelegten Normen und Kriterien für Minderheitenrechte nach. Eine Minderheit, die Kultur gemäß einem modernen Verständnis als etwas begreift, das ständigem Wandel unterliegt und auch Unterschiede unter den Mitgliedern der Gruppe betont, hat keine oder geringe Chancen auf Minderheitenschutz und Förderung. Das Rechtsparadox resultiert daraus, dass die Minderheitenschutzinstrumente nicht nur die Kultur und Identität von Minderheiten schützen, sondern auch mit definieren, was schutzwürdig ist.' (Autorenreferat)
The book compiles research on Condorcet's Paradox over some two centuries. It begins with a historical overview of the discovery of Condorcet's Paradox in the 18th Century, reviews numerous studies conducted to find actual occurrences of the paradox, and compiles research that has been done to develop mathematical representations for the probability that the paradox will be observed. Combines all approaches that have been used to study this very interesting phenomenon.
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Der Autor bezieht sich auf die von Norbert Elias entwickelte Theorie der Monopolisierung organisierter Gewalt - welche in dem Satz gipfelt: "Die Gewalttat ist kaserniert" -, um ein noch umfassenderes Modell zu entwickeln, das sich auf die gesamte Menschheitsgeschichte anwenden lässt. In seiner einfachsten Form kann dieses Modell zeigen, dass die Monopolisierung der organisierten Gewalt als langfristig strukturierter Prozess über einige deutlich voneinander zu unterscheidende Stufen verlaufen ist, während sich gleichzeitig innerhalb dieses Gesamtprozesses eine immer wiederkehrende, kurzfristige Tendenz erkennen lässt, welche als "das Paradox der Pazifizierung" bezeichnet werden kann. (ICI2)
Fortunate misfortune -- The paradox of beneficial retirement -- Two paradoxes about justice and the severity of punishment -- Blackmail : the solution -- The paradox of nonpunishment -- On not being sorry about the morally bad -- Choice-egalitarianism and the paradox of the baseline -- Morality and moral worth -- The paradox of moral complaint -- Preferring not to have been born -- A meta-paradox : are paradoxes bad? -- Reflections on moral paradox
Preliminary Material /Gerd Roellecke -- Das Paradox der Verfassungsauslegung. Eine Einführung /Gerd Roellecke -- Die Entkoppelung von Recht und Religion /Gerd Roellecke -- Rechtsstaat – Nichtrechtsstaat – Unrechtsstaat /Gerd Roellecke -- Natur- und Denkmalschutz durch privates Eigentum? /Gerd Roellecke -- Vom »Sinn und Zweck« der Grundrechte /Gerd Roellecke -- Quellennachweise /Gerd Roellecke -- Anmerkungen /Gerd Roellecke -- Schönburger Schriften zu Recht und Staat /Gerd Roellecke.
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Abstract Two basic kinds of communitarians are discriminated. 'Weak communitarians' reject only the liberal metaethical theses that I call 'universalism' and 'neutralism', but endorse liberal norms and institutions at the normative level. 'Strong communitarians' condemn liberalism at both levels: they reject not only universalism and neutralism, but also substantive liberal norms defending communitarian values (family, tradition, solidarity, etc.). This article intends to show certain internal paradoxes of these two versions of communitarianism.