Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
"This study applies policy network theory to major technological, economic, environmental and social trends to generate propositions about the future of public policy. Among the findings are that we should expect more business-friendly policies, more intrusive law enforcement, more women-friendly policies, and stronger climate policies"--Provided by publisher
World Affairs Online
In: The Blackwell Companion to Political Sociology, S. 139-148
In: The Blackwell companion to political sociology, S. 139-148
In: Journal of theoretical politics, Band 10, Heft 4, S. 531-552
ISSN: 0951-6298
In: Reihe Politikwissenschaft / Institut für Höhere Studien, Abt. Politikwissenschaft, Band 90
'Modernes demokratisches Regieren geschieht selten über traditionelle Webersche Hierarchien oder reine 'Märkte'. Stattdessen werden politische Entscheidungen über eine Art hybrides Arrangement einer Anzahl von unterschiedlichen Akteuren getroffen, von denen einige private oder öffentliche Institutionen repräsentieren. Das Konzept von Politiknetzwerken - Cluster von Akteuren, die jeweils ein Interesse an einem bestimmten Politikfeld und die Fähigkeit besitzen, politischen Erfolg oder Misserfolg mitzubestimmen - wurde als eine Methode entwickelt und verfeinert, die versucht, die Ergebnisse von politischen Entscheidungsprozessen über solche hybriden Arrangements zu beschreiben, zu erklären und vorauszusehen. Regieren über Politiknetzwerke ist auf der europäischen Ebene so weit verbreitet, weil es auf bedeutende Weise von Experten dominiert wird und stark abhängig von dem 'Regieren durch Ausschüsse' ist. Die Erforschung von Politiknetzwerken hat nützliche Resultate geliefert, doch wir bleiben noch etwas von einer einmütigen, plausiblen 'Theorie' von Politiknetzwerken entfernt.' (Autorenreferat)
In discussing policy network approaches & the limited use of power, this chapter examines two forms of network analysis: "change within policy networks" & "networks as a result of change." It then expands on the concept of power. Of particular interest is the idea that an analysis that focuses only on the policy network fails to completely explain policy making & governance changes when the nation-state model is experiencing intense change. Therefore, a three-step theory of power, motivated by numerous scholarly works, is employed. It is hoped that an emphasis on agency & structure will result in the emergence of a more advanced conceptualization of the power of policy making & governance. In addition, a policy network approach will encourage the "change of focus" necessary to secure an adequate explanation for the changes that affect society in general. 1 Figure. K. A. Larsen
In: Public administration: an international journal, Band 84, Heft 3, S. 673-691
ISSN: 1467-9299
This paper challenges a common understanding, implicit in many governance studies, that once policy networks are in place, the form of governing that follows is network governing. It is argued that policy networks may be understood as a way of organizing stakeholders and only under specific conditions may the governing mode in which the networks operate be termed network governing. Consequently, policy networks may subsist under other governing modes, for example, under a hierarchical mode. The present study uses actor‐centred case studies in the area of Danish employment policy. Employment policy in Denmark is municipally implemented and the study found that the local governing mode was determined mainly by the municipality's approach to local co‐governing. Less important, but nevertheless significant, is the capacity and interest of key private actors. Thus it is argued that nationally mandated local policy networks are insufficient in themselves to assure network governing in all settings. The reasons hierarchical governing modes prevail over those of network governing are identified and discussed in terms of agency and structure.
In: Policy Networks in British Government, S. 124-148
In: Journal of public administration research and theory, Band 12, Heft 4, S. 581-622
ISSN: 1477-9803