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ISSN: 1540-5931
ISSN: 0022-3840
In: Comparative studies in society and history, Band 32, Heft 4, S. 718-764
ISSN: 1475-2999
This paper examines the emergence and character of popular religious groups and considers their implications for long-term cultural change in Latin America. Particular attention is given to the link between religious change and the creation of apopular subject, a set of confident, articulate and capable men and women, from hitherto silent, unorganized, and dispirited populations. I argue here that creation of such a popular subject is nurtured by transformations in key expressions of popular religion, by the way these take form in new patterns of community organization and group solidarity, and by efforts to rework the ties that bind popular groups to dominant institutions.
SSRN
In: Popkulturen 2
Seit der Formierung von populären Kulturen ab Mitte des 19. Jahrhunderts gehören auch Wissens- und Wissenschaftsformate zum festen Ensemble ihrer Formate, Produktionen, Serien und Figurenkonstellationen.Die Beiträge des Bandes diskutieren das Komplementärverhältnis von Wissen(schaft) und Wissen(schafts)popularisierung, ihre synergetischen Beziehungen und soziokulturellen Auswirkungen, die Eigenlogik sich wandelnder Medienformate und Präsentationsformen sowie ihre Einschreibung in den Prozess der Wissenskonstitution. Dabei fokussieren sie sich auf populärkulturelle Medialisierungen historischer Szenen des Wissens und der Wissenschaften zwischen dem späten 19. und frühen 21. Jahrhundert in den Medien Bühne, Buch, Zeitschrift, Fernsehen und Internet.
In: Popkulturen Band 2
Seit der Formierung von populären Kulturen ab Mitte des 19. Jahrhunderts gehören auch Wissens- und Wissenschaftsformate zum festen Ensemble ihrer Formate, Produktionen, Serien und Figurenkonstellationen.Die Beiträge des Bandes diskutieren das Komplementärverhältnis von Wissen(schaft) und Wissen(schafts)popularisierung, ihre synergetischen Beziehungen und soziokulturellen Auswirkungen, die Eigenlogik sich wandelnder Medienformate und Präsentationsformen sowie ihre Einschreibung in den Prozess der Wissenskonstitution. Dabei fokussieren sie sich auf populärkulturelle Medialisierungen historischer Szenen des Wissens und der Wissenschaften zwischen dem späten 19. und frühen 21. Jahrhundert in den Medien Bühne, Buch, Zeitschrift, Fernsehen und Internet.
In Empowered Sarah Banet-Weiser examines the deeply entwined relationship between popular feminism and popular misogyny as it plays out in advertising, online and multimedia platforms, and nonprofit and commercial campaigns. Examining feminist discourses that emphasize self-confidence, body positivity, and individual achievement alongside violent misogynist phenomena such as revenge porn, toxic geek masculinity, and men's rights movements, Banet-Weiser traces how popular feminism and popular misogyny are co-constituted. From Black Girls Code and the Always #LikeAGirl campaign to GamerGate and the 2016 presidential election, Banet-Weiser shows how popular feminism is met with a misogynistic backlash of mass harassment, assault, and institutional neglect. In so doing, she contends that popular feminism's problematic commitment to visibility limits its potential and collective power.