Suchergebnisse
Filter
Format
Medientyp
Sprache
Weitere Sprachen
Jahre
176169 Ergebnisse
Sortierung:
Wie privat ist privat?: Zur öffentlichen Unterstützung privater Bildungsanbieter
In: Die deutsche Schule: DDS ; Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Bildungspolitik und pädagogische Praxis, Band 103, Heft 2, S. 158-169
ISSN: 0012-0731
Private Life, Private Interest, Private Property
In: Russian social science review: a journal of translations, Band 33, Heft 6, S. 14-48
ISSN: 1557-7848
Private Equity, Private Media
Recent dramatic increases in private equity (PE) control of publicly-traded media companies raise a number of serious concerns for communications scholars, media consumers, and active citizens. The effects of PE activities include increased concentration in an already highly concentrated communications industry, a shift of control of media from Wall Street to PE firms, and a tougher time for media workers. Furthermore, PE firms are literally private—as in secret—hence the general public remains largely uninformed about PE buyouts of media firms. Issues include the control of capital in the U.S. and globally, and the ways in which this control shapes media content and form. Finally, since PE firms do not have to file reports with the Securities and Exchange Commission, valuable information upon which radical political economists have traditionally relied to investigate relationships between capital and communications also has become private. This essay explores and analyzes the entry of PE into the communications system with four compelling examples.
BASE
Private Minnock's private war
In: International journal of intelligence and counterintelligence, Band 4, Heft 2, S. 199-218
ISSN: 1521-0561
Private Regulation in European Private Law
European private regulation pre-existed European Community law and co-exists with it today, giving rise to different forms of complementarity with European legislation. While in the initial stage of jus commune, a stronger role for co-regulation characterized private law, the formation of national legal systems, and in particular the era of codifications, changed the complementarity between public and private law-making. Codifications reduced cooperative law-making but increased the role of adjudication as the vehicle through which customs and practices accessed European continental legal systems. The rise of the regulatory State and the more recent transformations of regulatory strategies have brought up new forms of co-regulation with increasing trends of negotiated rule-making, affecting legal integration through different institutions. In this article the place of private regulation in the evolution of EPL is explored. It affects, in different ways, the whole domain of private law, from contract to property, from civil liability to unfair competition. Often European harmonised private regulation has anticipated European legislation, for example in the areas of unfair commercial practices, internet, financial markets. In other cases, forms of mutual recognition of private regulations have occurred. While the modes through which private regulation has contributed to European legal integration differ, it is quite clear that it has played and will play a significant role. ; This paper has been delivered within the context of the research project: Transnational Private Regulatory Regimes: Constitutional foundations and governance design Co-financed by HiiL (Hague Institute for the Internationalisation of Law) www.hiil.org www.privateregulation.eu
BASE
Privat bleibt privat: Rechtskolumne
In: kma: das Gesundheitswirtschaftsmagazin, Band 19, Heft 9, S. 10-10
ISSN: 2197-621X
Es kommt im Klinikalltag vor, dass Chefärzte punktuell die Behandlung ihrer Privatpatienten delegieren. Doch das birgt rechtliche Risiken.
Sicherheit im privaten Umfeld
Sicherheit im persönlichen Umfeld. Viktimierung. Schutzmaßnahmen. Erwartungen an die Politik.
Themen: Bewertung der inneren Sicherheit in Deutschland; Entwicklung der inneren Sicherheit in den letzten zehn Jahren; allgemeines Sicherheitsgefühl im persönlichen Umfeld derzeit und im Vergleich zu vor zehn Jahren; Priorität von Freiheit oder Sicherheit; Sicherheitsgefühl tagsüber und abends bzw. nachts an ausgewählten Orten; Ursachen für die Sorge, Opfer eines Verbrechens zu werden.
Erfahrungen und Maßnahmen: Persönliche Erfahrungen mit Kriminalität und Gewalt sowie von Menschen im Bekannten- oder Verwandtenkreis (Viktimisierung); Abfrage von privaten Vorsichts- bzw. Schutzmaßnahmen gegen kriminelle Handlungen; Gründe, warum diese Vorsichtsmaßnahmen bisher nicht ergriffen wurden; Bekanntheit und Inanspruchnahme von staatlichen Zuschüssen für private Schutzmaßnahmen; Interesse an finanziellen Zuschüssen; Bekanntheit ausgewählter Maßnahmen der Bundesregierung für mehr Sicherheit im Land; Beurteilung von umgesetzten Sicherheitsmaßnahmen der Bundesregierung (z. B. Aufstockung der Sicherheitsbehörden, Wiedereinführung der Vorratsdatenspeicherung, Fußfessel, usw.).
Erwartungen an die Politik: Vertrauen in Institutionen der inneren Sicherheit (Polizei, Verfassungsschutz, Staatsanwaltschaft, Gerichte); Verantwortlichkeit für innere Sicherheit (Staat, einzelner Bürger); Beurteilung vorgeschlagener Sicherheitsmaßnahmen der öffentlichen Diskussion (z. B. Erhöhung der Polizeipräsenz, schnellere Abschiebung ausländischer Straftäter, strengere Strafen, usw.).
Internetkriminalität: Häufigkeit der Internetnutzung; Sorgen im Zusammenhang mit der Internetnutzung; Erfahrungen mit ausgewählten Gefahren im Internet (z. B. Virenbefall, Betrug bei einem Online-Geschäft); Beurteilung des Datenschutzes in Deutschland; Abwägung von Freiheit und Sicherheit beim Datenschutz; Parteipräferenz.
Demographie: Alter; Geschlecht; höchster Bildungsabschluss; Berufstätigkeit; berufliche Stellung; Familienstand; Wohnsituation; Eigentümer oder Mieter; Konfession; Einkommen (kategorisier).
Zusätzlich verkodet wurde: Befragten-ID; Bundesland; Ortsgröße (politische Gemeindegrößenklasse).
GESIS