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[Wo will rebuild Japan?]
Feindflugblatt der USA für Japan in japanischer Sprache. Pazifischer Krieg. Zeichnung: Das Bild zeigt einen Bauarbeiter, Nieter bei der Arbeit, Ruinen im Hintergrund. Der Text auf der Rückseite spricht von den Bombenangriffen auf Japan und gibt dem japanischen Militär die Schuld.
[Japanese Navy, Air Force Powerless]
Feindflugblatt der USA für Japan in japanischer Sprache. Pazifischer Krieg. Die Zeichnung zeigt eine japanische Stadt über der der Schatten eines amerikanischen Flugzeuges liegt. Der Text auf der Rückseite spricht über die Selbstüberschätzung des japanischen Militärs, die glaubten alle Angreifer Japans vernichten zu können. Heute snd sie machtlos, während die Angriffe der USA immer heftiger werden. Nicht militärische Selbstüberschätzung sondern nur die Bereitschaft, sich Amerika zu ergeben, könne das Land retten.
[Earthquake from Sky]
Feindflugblatt der USA für Japan in japanischer Sprache. Pazifischer Krieg. Die Abbildung zeigt den Bombenangriff auf eine Stadt und die in den Untergrund fliehenden Bewohner. Der Text auf der Rückseite vergleicht die Macht der amerikanischen Angriffe mit der Kraft eines Erdbebens, das die japanische Armee überrollt. Die bevölkerung wird aufgefordert, das Militär zu entmachten und bei den USA um Frieden zu bitte.
[A candle in the wind]
Feindflugblatt der USA für Japan in japanischer Sprache. Pazifischer Krieg. Die Zeichnung zeigt eine japanische Familie, die sich eine Unterkunft in die Erde gräbt. Der Text behauptet, dass die japanischen Militärs, da sie das Land nicht mehr verteidigen können, die Verantwortung für die Verteidigung des Landes dem Volk übertragen. Der Titel spielt auf einen japanischen Satz an, der eine außergewöhnlich gefährliche Situation beschreibt.
Medhia ha sensō ni dō kakawatte kita ka: nichiro sensō kara tai-tero sensō made
In: Asahi sensho 778
Takeda Rintaro and Orientalism : Focusing on the Representation of the ideology of Sameness in Jawa Sarasa
In 1942, proletarian writer, Takeda Rintarō, was sent from Japan to the Dutch East-Indies (Indonesia) as part of the Sendenbu (propaganda squad), where he led the literature section in the Keimin Bunka Shidōshō (cultural center) in Jakarta. Jawa sarasa documents Takeda Rintaro's activities and cultural experiences in Java, Indonesia, after he returned to Japan in 1944. Most Japanese literature and cultural writings about Nanyō or Nanpō ("South Islands" - South Asia and the Pacific, including Indonesia) from this era reference the concept of Imperialism in Asia. In the pre-war period, stereotypes such as dojin (local primitive) and tōmin (islander) defined South Island people as being lesser than or "other" than the Japanese people. Japanese literary depictions of tropical Eden's and exotic "uncivilized people" reflect similar perceptions and writings by Western authors towards Asia in the 19th century. This paper explores Takeda Rintarō's perspectives of "otherness" in prewar discourses about Indonesia. Through the influence of "The Greater East Asia Co-Prosperity Sphere" propaganda concept, the ideology of "sameness" was becoming a hegemonic cultural idea in Takeda's writings about Indonesia. Conversely, however, Takeda's depiction of the double-occupation of Java, with the political rule of Holland and economic domination of daily life by Chinese immigrants, implied criticism of Japan's administrative policies regarding economic exploitation in Java. Takeda's criticisms of Japanese policy are bedded in his emotion for the nature, culture and people of Indonesia.
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Dōin no media mikkusu: "sōsaku suru taishū" no senjika sengo
Post-Truth and Echo Chamber Phenomena in the Facebook of Jokowi and Prabowo
This study aims at investigating how far the post-truth and echo chamber phenomena penetrate into Indonesian social media via comparative qualitative research methods. The data were taken from the messages related to the political contestation of Jokowi and Prabowo's supporters on Facebook. The results show that Indonesian social media has been penetrated by the post-truth and echo chamber phenomena. In conclusion, when the sample was taken from the group with the highest number of members, it is known that there are many posts with the topics of propaganda, criticism, hate speech, mockery, logical fallacy, and fake information in it.
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