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In: Kieler Studien - Kiel Studies; Poverty and Inequality in the Era of Structural Reforms: The Case of Bolivia, S. 1-16
In: Toward a Consensus on Military Service, S. 1-19
In: Public administration review: PAR, Band 30, Heft 3, S. 264
ISSN: 1540-6210
In: Konzepte. Ansätze der Medien- und Kommunikationswissenschaft Band 1
Warum beschäftigen sich die Menschen mit bestimmten Problemen und ignorieren andere? Warum wendet sich die Politik bestimmten Themen zu und kümmert sich um andere nicht? Warum erscheinen Themen plötzlich irrelevant, obwohl sie eben noch die öffentliche Diskussion dominierten? Eine Antwort auf diese Frage gibt der Agenda-Setting-Ansatz. Er unterstellt, dass die Thematisierung gesellschaftlicher Probleme durch die Massenmedien darüber entscheidet, welchen Problemen sich eine Gesellschaft zuwendet.Der Band, der für die Neuauflage aktualisiert und erweitert wurde, gibt eine knappe, leicht lesbare Einführung in die theoretischen Grundlagen, methodischen Zugänge, empirischen Befunde und gesellschaftlichen Konsequenzen des Agenda-Setting-Effekts der Massenmedien. Er diskutiert die Stärken und Schwächen sowie Weiterentwicklungen des Ansatzes. Verwandte Ansätze wie Priming und Framing werden beschrieben und in den Kontext der Agenda-Setting-Forschung eingeordnet.Das Werk eignet sich als Lehrbuch für Studierende ebenso wie als Einstiegslektüre für Kommunikationspraktiker und andere Interessierte
In: Konzepte. Ansätze der Medien- und Kommunikationswissenschaft 1
Warum beschäftigen sich die Menschen mit bestimmten Problemen und ignorieren andere? Warum wendet sich die Politik bestimmten Themen zu und kümmert sich um andere nicht? Warum erscheinen Themen plötzlich irrelevant, obwohl sie eben noch die öffentliche Diskussion dominierten? Eine Antwort auf diese Frage gibt der Agenda-Setting-Ansatz. Er unterstellt, dass die Thematisierung gesellschaftlicher Probleme durch die Massenmedien darüber entscheidet, welchen Problemen sich eine Gesellschaft zuwendet.Der Band, der für die Neuauflage aktualisiert und erweitert wurde, gibt eine knappe, leicht lesbare Einführung in die theoretischen Grundlagen, methodischen Zugänge, empirischen Befunde und gesellschaftlichen Konsequenzen des Agenda-Setting-Effekts der Massenmedien. Er diskutiert die Stärken und Schwächen sowie Weiterentwicklungen des Ansatzes. Verwandte Ansätze wie Priming und Framing werden beschrieben und in den Kontext der Agenda-Setting-Forschung eingeordnet.Das Werk eignet sich als Lehrbuch für Studierende ebenso wie als Einstiegslektüre für Kommunikationspraktiker und andere Interessierte
In: Otjes , S 2019 , ' 'No politics in the agenda-setting meeting' : plenary agenda-setting in the Netherlands ' , West European Politics , vol. 42 , no. 4 , pp. 728-754 . https://doi.org/10.1080/01402382.2019.1565735 ; ISSN:0140-2382
he process of agenda setting is fundamental to politics, yet there is surprisingly little research about this process in parliamentary systems. The reason for this lacuna is that agenda setting tends to occur behind closed doors. The Dutch Tweede Kamer is an exception to this rule: decisions about the parliamentary agenda are made in public. This study examines agenda setting in the Dutch parliament from an issue-competition perspective. It looks at a sample of more than 400 agenda-setting meetings of the Dutch parliament between 1998 and 2017. It finds that opposition parties which stand far from the government make proposals on issues that they 'own'; these proposals are supported by other opposition parties, parties that stand close to them and focus on the same issue. Coalition parties and parties that stand far away sabotage these proposals.
BASE
First Cover -- Foreword -- Table of contents -- Settings -- Toward Healthy Families -- Table of Contents -- Healthy Families and Health Determinants: Key Conclusions from the research Literature -- Definitional Conundrums and Old Reruns -- The Triple Helix Framework of Healthy Families -- Genetic Inheritance/Predisposition and Family -- Life Chances: Surviving and Thriving -- Social Resources and Healthy Families -- Social Support: The BIG Effect -- Access to Health through Family -- Chains, Effects, and Amplification -- Policies, Programs, Projects, and Natural Experiments: Lessons on What Works and What Does not -- Summary of Success Stories -- Families as Actors as Well as Subjects: Lessons from History -- Families and Children "at Promise" -- Family Matters and the Family Matters Program -- Brighter Futures and Running in Place -- Miracle at Duke and Water -- Beyond Health Promotion: Is Family and Community ActionEnough? -- Policy Implications-Principles to Guide Government Action -- Policy Implications -- Principles to Guide Government Action for Healthy Families -- Strategic Targets That Require Policy Action -- Bibliography -- Schools, Mental Health and Life Quality -- Table of Contents -- Introduction -- Objectives -- School Efects on Student Outcomes -- Definitions-Cognitive and Noncognitive Domains of Child Functioning -- Relationship between Cognitive and Noncognitive Outcomes -- The Importance of Prevention -- Research Design Isues -- Study Design -- Choice of Student Outcomes and School Variables -- Sample of Schools Studied -- School Effects Defined as Progress over Time -- School Effects Studies -- Overview -- Effective Schools Model -- Review of Exemplary Studies -- Key Conclusions -- Stories and Lessons Learned -- Criteria for Selection of Stories -- Story Descriptors -- Five Stories -- Lessons Learned -- Policy Implications.