People's Participation in Governance
In: The Indian journal of public administration: quarterly journal of the Indian Institute of Public Administration, Band 50, Heft 2, S. 456-474
ISSN: 0019-5561
66678 Ergebnisse
Sortierung:
In: The Indian journal of public administration: quarterly journal of the Indian Institute of Public Administration, Band 50, Heft 2, S. 456-474
ISSN: 0019-5561
In: Public administration: an international quarterly, Band 82, Heft 2, S. 525-527
ISSN: 0033-3298
In: The Indian journal of public administration: quarterly journal of the Indian Institute of Public Administration, Band 50, Heft 1, S. 389-394
ISSN: 0019-5561
In: Welt-Trends: das außenpolitische Journal, Heft 41, S. 18-23
ISSN: 0944-8101
Die durch einen Beitrag (in: WeltTrends 39) von Thomas Risse eingeleitete Debatte über eine neue Weltordnung besticht aus der Sicht des Verfasser durch die Engedes Blicks. In nahezu allen Stellungnahmen zu diesem Artikel fehlen Überlegungen über die Adressaten einer solchen neuen Weltordnung, nämlich die politischen Kräfte, die nicht in die transatlantische Sicherheitsgemeinschaft eingebunden sind. Dem von Risse präferierten liberalen Ordnungsentwurf hegemonialer Governance liegt eine Vorstellung der Verrechtlichung der Internationalen Politik zugrunde, die auf der Interpretation des Rechtsstaats als Ergebnis eines zivilisatorischen Prozesses beruht. Diesen Prozess gelte es auf die internationale Ebene zu übertragen. Der Autor gibt demgegenüber zu bedenken, dass das Regime der "international governance" sich auf keinen allgemeinen Konsens stützen kann. Es tendiert stets dazu, von einer "Koalition der Willigen" abzuhängen, und zwar umso mehr, je homogener die Auffassungen der das internationale System bestimmenden Teile sind. Je homogener die Sichtweise, desto kostengünstiger Trittbrettfahrerverhalten. Historisch findet die Kombination von Homogenität der Sichtweisen, Interventionen von wechselnden Koalitionen der Willigen und deren Orientierung an der Balance der Macht und Mitwirkungsmöglichkeiten ihr herausragendes Beispiel in der Restaurationszeit 1815-1830. (ICA2)
In: Local government studies, Band 30, Heft 3, S. 443-445
ISSN: 0300-3930
In: The Indian journal of public administration: quarterly journal of the Indian Institute of Public Administration, Band 50, Heft 1, S. 30-38
ISSN: 0019-5561
In: The Indian journal of public administration: quarterly journal of the Indian Institute of Public Administration, Band 50, Heft 1, S. 99-108
ISSN: 0019-5561
In: International feminist journal of politics, Band 6, Heft 4, S. 579-602
ISSN: 1461-6742
In: Corporate governance: an international review, Band 11, Heft 4, S. 348-354
ISSN: 1467-8683
In: Corporate governance: an international review, Band 11, Heft 3, S. 277-285
ISSN: 1467-8683
In: Corporate governance: an international review, Band 11, Heft 2, S. 149-154
ISSN: 1467-8683
In: Cooperation and conflict: journal of the Nordic International Studies Association, Band 38, Heft 1, S. 5-26
ISSN: 1460-3691
This article examines the changing transatlantic security architecture since the end of the Cold War. It argues that the absence of a unifying military threat and the subsequent broadening of the notion of security from states to societies has led to the increasing differentiation of security policy arrangements since the beginning of the 1990s. Not only have international institutions proliferated since the end of bipolarity, private actors — such as non-governmental organizations and private security companies — have gained considerable influence. Since these features are not fully grasped by traditional models in security studies, the article suggests that a new theoretical perspective might be required if we are to understand the emerging security system. It proposes that such a perspective can be based on the concept of `security governance', which describes the development from the centralized security system of the Cold War era to the increasingly fragmented and complex security structures of today.
This paper defines women's political empowerment borrowing from the UNDP's development framework using the Gender Empowerment Measure (GEM) "which examines whether women and men are able to actively participate in economic and political life and take part in decision making" (UNDP 1995:73). Furthermore, in modifying GEM this paper focuses only on women in local governance, since it is an area where efforts in political empowerment is easier studied using micro lenses. The modified GEM focuses on three main concerns: election of women local chief executives, local chief executives' advocacy of women-oriented programs and women's advocacy at the grassroots level. The paper also shows that gender alone is not the way to engendered governance. Female and male local officials must all be aware of the need to redress inequalities among the genders through policy and action.
BASE
Der auf die institutionelle Steuerung von Wirtschaft gerichtete Governance-Ansatz geht davon aus, dass nationale Ökonomien in ein Bündel nichtmarktförmiger Koordinationstypen (wie Firmenhierarchien, Netzwerke, Verbände und Staat) eingebettet sind. Die Governance-Forschung fragt nach der Konfiguration von Governance-Typen in sektoralen, regionalen oder nationalen Produktionszusammenhängen und nach deren komparativen Leistungsvorteilen. Die wachsende Integration von Märkten scheint jedoch Spielräume für kapitalistische Vielfalt zu reduzieren und Länder mit einer eher marktförmigen Organisation ihrer Wirtschaft zu begünstigen. Während die international vergleichende Governance-Forschung auch weiterhin von einer Stabilität nationaler Wirtschaftskontexte ausgeht, sieht eine jüngere, vorwiegend auf Deutschland bezogene Debatte nationale Ökonomien erheblichen Wandlungsprozessen unterworfen. Der vorliegende Beitrag vermittelt einen Überblick über den Verlauf der Governance-Diskussion und setzt sich kritisch mit den Vor- und Nachteilen des Varieties-of-Capitalism-Ansatzes auseinander. Abschließend wird für eine stärker prozess- und akteurorientierte Forschungsperspektive plädiert, die Antriebskräfte, Mechanismen und Dimensionen des Wandels kapitalistischer Institutionen in den Mittelpunkt stellt. ; The institutional governance approach sees national economies embedded in a bundle of non-market types of coordination (e.g. corporate hierarchies, networks, associations and the state). Governance oriented research explores configurations of governance types in sectoral, regional and national systems of productions and asks for their comparative advantages. The growing integration of markets, however, seems to reduce capacities for capitalist diversity and to benefit countries with market-like organisation of their economy. While comparative governance approaches still assume stability of national economic contexts, a recent, more on Germany centred debate discovers substantial change in the governance of political economies. The following article presents an overview of the course of the governance debate and discusses advantages and disadvantages of the varieties of capitalism approach. The paper argues in favor of a more process- and actor-centred research perspective which focuses on forces, mechanisms and dimensions of change in capitalist institutions.
BASE
In: Nord-Süd aktuell: Vierteljahreszeitschrift für Nord-Süd und Süd-Süd-Entwicklungen, Band 17, Heft 3, S. 394-410
ISSN: 0933-1743
World Affairs Online