Resonances Against Fascism: Modernist and Avant-Garde Sounds from Kurt Weill to Black Lives Matter
In: SUNY Series, Humanities to the Rescue Series
7886531 results
Sort by:
In: SUNY Series, Humanities to the Rescue Series
In: SUNY Series in Contemporary Jewish Thought Series
In: Schriften der Gesellschaft für Sozialen Fortschritt e.V. Band 33
In: Sozialismus.de 2024, Heft 1, Supplement
In: Bergedorfer Grundsteine Schulalltag
In: Sonderpädagogische Förderung
In: Leitfäden und Handbücher
Dieser Leitfaden soll eine Hilfestellung im Hinblick auf die einheitliche Berechnung und Berichterstattung von THG-Emissionen entlang von Transportketten geben. Es werden Anforderungen und Berechnungsmöglichkeiten dargelegt, die sich aus der ISO 14083 ergeben, und neue Begriffe und Abkürzungen erläutert. Kontinuierliche Beispiele illustrieren die Anwendung der Norm und adressieren Herausforderungen, die bei der Anwendung der Norm auftreten können.
In: Strategies for social inquiry
"Demonstrates new techniques for interpreting and applying linear statistical analysis - the predominant quantitative method in the social and policy sciences. These methods will help advance substantive thinking in quantitative and mixed-method analysis throughout the social sciences and beyond"--
In: DSS Working Papers Nr. 84
In its seminars U-School for Transformation, offered by Presencing-Institute at MIT, invites participants to set up their own team hubs based on topics they design. These contribute to a new global, eco-centered leadership consciousness and ethics that reaches out to profit and nonprofit organizations around the world. Such a collective network approach is urgent since our planet is facing severe economic, ecological, and political threats. This paper is an outcome of the work of ulab 2.x Team #1134 on "Spirituality, personal growth and leadership." We aim to investigate how to bring these three cornerstones together in a leader's work and the organization's life. One of our initiatives was inviting leaders for stakeholder interviews to investigate this topic from the practitioners' perspective. The findings of the interviews are shared in that paper.
Egalitäre Geschlechterrollenorientierungen sind wichtiger Bestandteil einer offenen Gesellschaft. Der Einfluss von Bildung hierbei wurde wiederholt aufgezeigt. Doch welche Rolle spielt Sprache als bedeutendes Element von Bildung in diesem Kontext? In der vorliegenden Studie wird dieser Zusammenhang für ein- und mehrsprachige Jugendliche analysiert und geprüft, ob bildungsrelevante Sprachfähigkeiten einen Einfluss auf die Geschlechterrollenorientierung haben.