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In: McGill-Queen's Studies in the History of Ideas 87
Widely accepted at the time of the First World as a redemptive sacrifice on behalf of the nation, the soldier's death is increasingly regarded as an unacceptable tragedy. Blending military history with the history of culture and mentalities, Dying for France shows how patriotic models of the soldier's death have evolved over centuries.
Cover Page -- Halftitle Page -- Title Page -- Copyright Page -- Dedication -- Contents -- Introduction: Cities and the Origins of Labor Politics -- Part I: Municipal Origins and the Rise of Labor -- Introduction: "Paris Is Burning": The Paris Commune and Historical Memory -- 1. The Rise of Cities and Elite Traditions of Urban Governance -- 2. Labor Conflict and the New Working-Class Politics -- Part II: City Politics, Municipal Socialism, and Labor's Fight for Urban Space -- Introduction: Claiming Political Space: The Municipal Franchise and the Limits of Urban Citizenship -- 3. Laborism and a New Urban Politics: England -- 4. "Like a Pike in a Carp Pond": Municipal Socialism in Germany -- 5. Contested Cities Down Under: New Zealand and Australia -- 6. Battling for Labor's Local Political Space: United States -- 7. Promises of Power: Internationalism from Below -- Part III: The Crises of War, Nationalism, and the Social Reconstruction of Cities -- Introduction: "The Brink of the Abyss": The Great War and the Collapse of the Second International -- 8. War! Shifting Currents of Localism, Nationalism, and Internationalism -- 9. The Wartime Politics of Everyday Life in Britain -- 10. Opposing Conscription and War on the Urban Periphery: The Antipodes and the United States -- 11. War and Revolution: The Home Front in Germany's Wartime Cities -- 12. A Democratic Moment: "Red Vienna" and the Promise of Social Democratic Cities in the Postwar Era -- Epilogue: Whither Social Democracy in Cities? -- Acknowledgments -- Lists of Maps and Photos -- List of Abbreviations -- Notes -- Index.
Introduction : three views of SFO -- Out of the mud -- Making San Francisco Airport -- Of fighting planes and flowers -- A black future in the air industry? -- The politics of jet noise -- Diverging welcomes -- Sanctuary's gateway -- Shoreline futures.
In pre-Soviet and early Soviet times, the northern areas of East Siberia and the Russian Far East that today are crossed by the Baikal-Amur Mainline were more or less exclusively the domain of semi-nomadic Evenki reindeer herders and rarely traversed by Russian or other European travelers. The decision to build a railroad line through this region during the 1970s and 1980s could not but have tremendous social, demographic, and ecological impacts. The specific impacts of the BAM cannot be understood, however, without considering the political and economic environments in which construction took place. This chapter is based on archival materials and interviews collected during multiple fieldwork visits during the 2010s, with a focus on the city of Tynda, the "capital" of the BAM, as well as the city Severobaikal'sk and the town of Novaia Chara along the railroad, and the Indigenous villages of Pervomaiskoe and Chapo-Ologo located not far from the BAM. The chapter's aim is to provide tentative answers to the title question and to explore the opportunities and constraints, or "affordances," of infrastructure as an agent of change.
In: Documents d'archéologie en Rhône-Alpes et en Auvergne n° 55
In: Carnets et regards
In: Tallandier Essais
World Affairs Online
In: Texte 2023, 158
In: Ressortforschungsplan des Bundesministeriums für Umwelt, Naturschutz und nukleare Sicherheit
Aufgrund der unterschiedlichen und langfristig im Rahmen der kommunaler Planungshoheit sich entwickelnden kommunalen Planungs- und Entscheidungskultur ist der Einfluss der Novellen des BauGB 2011 und 2013 sehr unterschiedlich. Insbesondere die bereits vor 2011 bzw. 2013 in Klimaschutz- und Innenentwicklungsbelangen engagierten Kommunen nutzen die Regelungen. Kritisch einzuschätzen ist, dass Klimaanpassung, Klimaschutz und Flächensparen insbesondere Gegenstand informeller Planung sind, aber noch nicht in der Breite in der formalen kommunalen Planung angekommen sind. Das betrifft sowohl die Bauleitplanung als auch die Instrumente des Besonderen Städtebaurechts. Das mag auch daran liegen, dass es, wie die Erfahrungen mit anderen umweltschutzbezogenen BauGB-Novellen zeigen, vielfach längerer Zeiträume bedarf, bis Novellierungen vollständig in die in vielen Kommunen eingeübten und gängigen Planungsprozesse integriert werden. Der stärkste Einfluss lässt sich auf die Verfahren zur Erstellung der Bauleitpläne feststellen, da der Begründungsaufwand für planerische Abwägungsentscheide gestiegen ist - dies wird von kommunaler Seite, häufig mit Verweis auf fehlende personelle und finanzielle Ressourcen, als Planungserschwernis gesehen. In diesem Zusammenhang stellt sich die Frage, wie Kommunen, insbesondere kleinere und mittlere, entsprechende planerische Kapazitäten entwickeln können, um die mit Planungsprozessen verbundene Komplexität besser zu bewältigen. Die Chance, durch eine tiefergehende Auseinandersetzung mit den – auch neu aufgenommenen – städtebaulichen Belangen zu besseren planerischen Lösungen zu kommen, wird demgegenüber nur von den Gemeinden erkannt, bei denen eine nachhaltige, umweltgerechte Entwicklung im Allgemeinen und Klimaschutz und Klimaanpassung auch schon vor 2011/2013 Teil der kommunalen Planungs- und Entscheidungskultur waren.