Staatszerfall und Governance
In: Politische Vierteljahresschrift: PVS : German political science quarterly, Volume 50, Issue 1, p. 162-170
ISSN: 0032-3470
65361 results
Sort by:
In: Politische Vierteljahresschrift: PVS : German political science quarterly, Volume 50, Issue 1, p. 162-170
ISSN: 0032-3470
In: Forced Migration and Global Politics, p. 99-126
In: Understanding International Relations, p. 127-152
In: Chartered secretary: CS ; the magazine of the Institute of Chartered Secretaries & Administrators, p. 43
ISSN: 1363-5905
Progress in measuring governance is assessed using a simple framework that distinguishes between indicators that measure formal rules and indicators that measure the practical application or outcomes of these rules. The analysis calls attention to the strengths and weaknesses of both types of indicators as well as the complementarities between them. It distinguishes between the views of experts and the results of surveys and assesses the merits of aggregate as opposed to individual governance indicators. Some simple principles are identified to guide the use and refinement of existing governance indicators and the development of future indicators. These include transparently disclosing and accounting for the margins of error in all indicators, drawing from a diversity of indicators and exploiting complementarities among them, submitting all indicators to rigorous public and academic scrutiny, and being realistic in expectations of future indicators.
BASE
Das vorliegende Papier definiert und diskutiert das Konzept der Economic Governance. Die Kernfrage des Papiers ist, in welcher Form wirtschaftliche Akteure Governance-Leistungen – wie etwa Vertragssicherheit oder Eigentumsrechte – bereitstellen können. Außerdem werden Beispiele aufgeführt, wie der Marktmechanismus gezielt bei politischer Steuerung eingesetzt wird. Dabei wird die aktuelle ökonomische Literatur zu Governance und Institutionen gezielt für die deutsche Governance-Debatte zusammengefasst. Das Papier zeigt, dass private Akteure gerade in Entwicklungsländern fehlende Staatlichkeit durch eigene Governance-Formen ersetzen. Sie schaffen sich selbst die nötigen Rahmenbedingungen ihrer wirtschaftlichen Transaktionen. Auch in entwickelten Ländern gibt es eine Vielzahl solch privater Steuerungsformen wirtschaftlicher Akteure. Diese können als Economic Governance verstanden werden, allerdings nur, wenn sie intentional auf die Ordnungsbildung der Wirtschaft Einfluss nehmen. Die "spontane" Bereitstellung von Gütern und Dienstleistungen durch Märkte kann nicht zu Governance gezählt werden.
BASE
In: Public management review, Volume 10, Issue 1, p. 3-20
ISSN: 1471-9037
In: Public management review, Volume 10, Issue 1, p. 3-20
ISSN: 1471-9045
In: OECD Territorial Reviews; OECD Territorial Reviews: Norway 2007, p. 197-257
In: OECD Public Management Reviews: Ireland 2008, p. 235-270
In: Strategieorientierte Planung im kooperativen Staat, p. 266-281
In: Australian journal of political science: journal of the Australasian Political Studies Association, Volume 43, Issue 2, p. 366-368
ISSN: 1036-1146