The following links lead to the full text from the respective local libraries:
Alternatively, you can try to access the desired document yourself via your local library catalog.
If you have access problems, please contact us.
10293 results
Sort by:
In: Travaux d'humanisme et renaissance N° 651
In: Schriftenreihe DEFA-Stiftung
Seit Filme gemacht werden, stehen auch Sorbinnen und Sorben vor und hinter der Kamera. Einen Höhepunkt erlebte der sorbische Film in der DDR, vor allem in der DEFA-Produktionsgruppe "Sorbischer Film" (Serbska filmowa skupina). In der deutschen Filmgeschichtsschreibung aber ist er bisher nahezu unsichtbar. In Kooperation mit dem Sorbischen Institut schließt die Monografie mit Beiträgen sorbischer und deutscher Autorinnen und Autoren diese Lücke. Vom Kaiserreich bis in die Gegenwart geben sie einen Überblick des sorbischen Filmschaffens. Der Schwerpunkt liegt dabei auf den Kino- und Fernsehproduktionen des DEFA-Studios sowie der Babelsberger Filmhochschule zwischen 1946 und 1992. Ergänzend dazu werden die wichtigsten sorbischen Filmschaffenden der DDR vorgestellt und ihre Bedeutung für den sorbischen und deutschen Film erörtert. Einzelbeiträge beleuchten zudem Fragen von Identitätsbildung und Film, Literaturverfilmungen, Stereotypen im Film und Verbindungen zum indigenen Kino. Ein Gespräch mit ehemaligen Mitarbeiterinnen und Mitarbeitern der Produktionsgruppe bietet seltene Einblicke in eine bislang unbekannte Produktionspraxis und den Umgang mit der einzigen staatlich anerkannten ethnischen Minderheit der DDR. Auf zwei beigelegten DVDs werden wichtige Werke – sowohl deutsch- als auch sorbischsprachig – erstmals öffentlich zugänglich gemacht.
"How did Roman Republican writers use the metaphor of the body politic to respond to the downfall of the Republic and implementation of sole rule? This book's political approach to Latin literature will appeal broadly to audiences in philology, history, and political thought"--
In: Scriptores ivris Romani 16
"René Descartes's Regulae ad directionem ingenii ('Rules for the Direction of the Understanding') is his earliest surviving philosophical treatise, and in many respects his most puzzling text. It is a profoundly original work with few intellectual precursors, and offers the fullest account anywhere in Descartes's work of his theory of method. Yet Descartes left it unfinished, and unpublished, at his death in 1650. The versions currently known to modern readers are all posthumous: a manuscript copied for Leibniz in the late seventeenth century, a Dutch translation of 1684, and the version printed in 1701 in Amsterdam. As a result, the details and date of its composition, its fragmentary, unfinished state, and its philosophical content have long puzzled scholars. The discovery by Richard Serjeantson in 2011 of a previously unknown, early manuscript draft of the Regulae in Cambridge University Library was a hugely significant event in Cartesian scholarship. This edition presents the Cambridge manuscript of the Regulae alongside the 1701 Amsterdam version of the text to allow comparison between the early manuscript draft and the version best-known to modern readers, together with a full English translations of both texts. It is also the first critical edition of the Regulae to take into account the full range of textual witnesses to the text, both manuscript and printed. The new Cambridge manuscript sheds important light on the composition, date, and philosophical content of the Regulae, and will provoke scholars to rethink key questions about Descartes's early philosophical development
In: Scriptores ivris Romani 18
In: Münchener Beiträge zur Papyrusforschung und antiken Rechtsgeschichte 122. Heft