The following links lead to the full text from the respective local libraries:
Alternatively, you can try to access the desired document yourself via your local library catalog.
If you have access problems, please contact us.
27808 results
Sort by:
SSRN
In: Soziologie in der Gesellschaft: Referate aus den Veranstaltungen der Sektionen der Deutschen Gesellschaft für Soziologie, der Ad-hoc-Gruppen und des Berufsverbandes Deutscher Soziologen beim 20. Deutschen Soziologentag in Bremen 1980, p. 417-421
In: Cooperation and conflict: journal of the Nordic International Studies Association, Volume 49, Issue 3, p. 406-416
ISSN: 1460-3691
In the last decade maritime piracy has become recognized as a pressing global problem. Together with the problem the new inter-disciplinary project of piracy studies has emerged. In this article I review the state of knowledge and the character of piracy studies. I present two arguments. Firstly, I review recent contributions and suggest that piracy studies is organized in three pillars. The first pillar studies the phenomenon of piratical practice and organization, the second the various organizational responses to it, and the third historicizes and theorizes piracy and the response to it. For each of these pillars I outline future challenges. Secondly, I argue to understand piracy studies, following John Dewey as a 'community of inquiry', that is, a community of researchers interested in translating violence and crime at sea into distinct problems that can be mastered. Although researchers rely on different scientific methods as well as divergent problematizations, piracy studies is an inter-disciplinary project that combines abstract and critical stances with immediate practical policy relevance. Far from being a niche project, piracy studies is representative of an innovative mode of knowledge production. Hence, there are larger lessons to be drawn from piracy studies, namely how knowledge generation can be organized to address a contemporary problem.
In: Cooperation and conflict: journal of the Nordic International Studies Association, Volume 49, Issue 3, p. 406-416
ISSN: 0010-8367
World Affairs Online
In: Cooperation and conflict: journal of the Nordic International Studies Association, Volume 49, Issue 3, p. 406-416
ISSN: 0010-8367
SSRN
CONTENTS -- PART ONE: ACADEMIC FOUNDATIONS -- Chapter 1 AN OVERVIEW -- Chapter 2 BUSINESS MANAGEMENT -- Chapter 3 SOCIAL AND BEHAVIORAL SCIENCES -- Chapter 4 EDUCATION -- Chapter 5 THE HUMANITIES -- Chapter 6 PROFESSIONAL HELPERS AND ORGANIZATION LEADERS -- Chapter 7 COMMUNITY CHANGE STRATEGIES -- Chapter 8 PROTOTYPE HUMAN RELATIONS PROGRAMS -- PART TWO: SELECTED SOCIAL JUSTICE ISSUES -- Chapter 9 TWENTY-FIRST CENTURY CHALLENGES -- Chapter 10 RACISM -- Chapter 10.1 CREATION OF THE AFRO-AMERICANSTUDENT UNION -- Chapter 10.2 GENERATION TO GENERATION -- Chapter 11 SEXISM
In: American Indian Culture and Research Journal, Volume 2, Issue 3-4, p. 4-9
"Die Gestaltung des Europäischen Hochschulraumes wie der Aufbau des Bachelor-Studiums befinden sich noch im Fluss, etwa bei der Modularisierung der Studiengänge, dem internationale Austausch, der Anerkennung von Leistungen oder der Akkreditierung. Der weiteren Entwicklung soll eine bessere Informationsgrundlage dienen und die Studierenden sollen vermehrt zu Wort kommen - zwei wichtige Folgerungen im Dokument der letzten Ministerkonferenz (Leuven, Mai 2009). In diesem Bericht stehen die Bachelor-Studierenden und ihre Erfahrungen mit Studium und Lehre im Mittelpunkt, aber auch ihre fachlichen Motive und beruflichen Erwartungen werden behandelt. Als Datengrundlage dienen drei umfangreiche Erhebungen zwischen 2006 und 2008: der Studierendensurvey, eine Online-Befragung zum Europäischen Hochschulraum und der Studienqualitätsmonitor. Sie liefern wichtige und differenzierte Befunde über den Stand der Entwicklung des Bachelor-Studiums im Sinne einer Zwischenbilanz." (Autorenreferat)
In: International studies perspectives: a journal of the International Studies Association, Volume 8, Issue 4, p. 347-357
ISSN: 1528-3577
In: Hefte zur Bildungs- und Hochschulforschung, Volume 48
Die Einbeziehung der fachlichen Ausbildungsrichtung der Eltern von Studierenden lässt die Untersuchung über den Zusammenhang zwischen der Berufsrichtung der Eltern und der Studienwahl der Kinder zu. Damit kann der Frage nach einer fachlichen "Vorbildfunktion" der Eltern nachgegangen werden. Solche Zusammenhänge werden in dem vorliegenden Beitrag "Fachtradition" genannt. In dem Bericht liegt der Fokus auf der Studiensituation, um zu analysieren, inwieweit die Fachtradition als sozialer Indikator Auswirkungen auf das Erleben und Handeln der Studierenden besitzt. Zu diesem Zweck werden Merkmale der Studiensituation untersucht, die über die Gruppierungen der Fachtradition verglichen werden. Die Fachtradition wird damit zur unabhängigen Variablen. Es wird deutlich, dass sowohl die Fachtradition als auch die Bildungsherkunft der Studierenden deutliche Auswirkungen auf das Studieren haben. Das betrifft die Voraussetzungen, die Vorstellungen und die Handlungsweisen der Studierenden. (ICD2)
In: Sozialwissenschaftlicher Fachinformationsdienst soFid, Issue Frauen- und Geschlechterforschung 2008/1, p. 11-26
'Der Aufsatz basiert auf dem Forschungsprojekt Womeng 'Creating Cultures of Success for Women Engineers' (www.womeng.net), das von der EU-Kommission im 5. Rahmenprogramm (2002-2005) finanziert wurde und an dem Deutschland, Finnland, Frankreich, Griechenland, Großbritannien, Österreich und die Slowakei beteiligt waren. Untersucht wurden die Hochschulausbildung und die berufliche Situation von Ingenieurinnen in den beteiligten Ländern.' (Autorenreferat)
In: Acta Universitatis Upsaliensis
In: Studia oeconomiae negotiorum 35
The relevance of the problem under study is conditioned by the coverage of Russian Mongolian studies, including Buddhism study phenomenon formation and development during the late 18th - early 19th centuries. The article is aimed at the study of Mongolian and Buddhism study origins at the St. Petersburg Academy and Kazan Imperial University, the fate of orientalists, the main stages in the formation and the development of educational and scientific disciplines and trends devoted to the history and culture of Mongolian-speaking peoples. The leading methods of this problem study are the basic principles of modern historical science - historicism, problem-chronological, structural-functional, retrospective, anthropological method, etc. The main results of the article include a variety of materials devoted to the historical and scientific study of Russian Mongolian study formation and development, the evaluation of the scientific heritage concerning the founders of Mongolian studies at the Academy, the University of Kazan and other educational centers of Russia. The main materials of the article can be useful for further study of Russian and European Mongolian study history, the development and the reading of university courses on the history of the East, the history of Oriental studies in Russia and Europe. ; peer-reviewed
BASE