Open Access BASE

Education as a mirror of Spanish society: challenges and policies towards multiple diversity

Abstract

The ways in which the dominant cultural majority frames the educational/nsystem determine perceptions of its own identity and understandings of/nthe 'other.' In this article I take a political approach, by examining the/nmanagement of cultural diversity within Spanish education policies, treating/n"education as the mirror of society". This article analyzes Spanish challenges/nand policies approaches towards the management of immigration/nrelated diversity in education. The main finding is that there is not one approach,/nbut several, due to both the decentralized character of the education/nsystem and the multiplicity of diversity that is at stake (i.e. language,/nreligion, culture etc.)

Sprachen

Englisch

Verlag

Centre d'Informació i Documentació Internacionals a Barcelona (CIDOB); Grup de Recerca Interdisciplinari sobre Immigració (GRITIM-UPF)

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.