Aufsatz(elektronisch)8. Juni 2012

Emergent evaluation and educational reforms in Latin America

In: New directions for evaluation: a publication of the American Evaluation Association, Band 2012, Heft 134, S. 17-28

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

AbstractThe aim of this chapter is to characterize educational reforms in Latin America over the last 25 years, and the way they reflect the role, method, and use of evaluation processes. The main theoretical and methodological tensions that are created by the development of evaluations will be reviewed, concluding with the identification of some of the challenges that are to be resolved in the future. Evaluation has followed educational reform through a number of cycles. ©Wiley Periodicals, Inc., and the American Evaluation Association.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1534-875X

DOI

10.1002/ev.20015

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.