Aufsatz(elektronisch)21. Juni 2023

Teaching and researching International Development: Amplifying voices from the Global South

In: Journal of international development: the journal of the Development Studies Association, Band 36, Heft 1, S. 127-145

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

AbstractAcross academic disciplines, the knowledge that is produced and taught about International Development overwhelmingly comes from writers and academics who are from (and based in) the Global North. This phenomenon has major consequences for students, scholars, development practitioners and donors across the world. Drawing on data from university course syllabi and a small sample of faculty interviews, this article sheds further light on this reality and delineates some of the most significant challenges. Finally, we highlight efforts to address this problem and how others can contribute to improving our understanding of historically contingent and complex development processes across diverse contexts.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1099-1328

DOI

10.1002/jid.3807

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.